Sun Mei Skrevet 27. desember 2007 #1 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg har også i år fått julegaver fra venninner og deres familie. I grunnen veldig koselig det da, men... En av mine venninner som jeg har kjent aller lengst, bommer så innmari på gaven til meg - hvert år! I år går den direkte i søpla faktisk. Gidder ikke å samle på alt jeg ikke vil ha. Ja, det høres utakknemlig ut, men jeg venter faktisk at en av mine eldste venninner skal kjenne meg bedre enn som så. Så, nå kunne jeg egentlig tenkt meg og avviklet hele julegavegreiene fra og med neste år med henne. Men jeg får det bare ikke sagt. Synes det er litt ekkelt å si slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petzl Skrevet 27. desember 2007 #2 Del Skrevet 27. desember 2007 Det er ikke alle som er like flinke på slikt, uten at det er noen grunn til å ta det personlig av den grunn (jfr. at du forventer at hun kjenner deg bedre enn som så). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. desember 2007 #3 Del Skrevet 27. desember 2007 Kanskje du skal foreslå at dere to kan gå ut å spise sammen eller noe istedenfor å gi hverandre gavet? Si at du føler at dette er noe dere kan ha mer glede av enn en masse smågaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. desember 2007 #4 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg ville gjort som Stjernedryss sier. Spør om dere ikke kan finne på noe sammen i stedet for disse julegavene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 27. desember 2007 Vi bor langt unna hverandre, så finne på noe sammen er uaktuelt. Men jeg skjønner at jeg høres fryktelig utakknemlig ut, men det er jeg ikke. Jeg synes det er fint å bli husket på. Det er bare det at hun aldri treffer, hverken til jul eller bursdag. Og jeg er ikke såååå vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. desember 2007 #6 Del Skrevet 27. desember 2007 Vi bor langt unna hverandre, så finne på noe sammen er uaktuelt. Men jeg skjønner at jeg høres fryktelig utakknemlig ut, men det er jeg ikke. Jeg synes det er fint å bli husket på. Det er bare det at hun aldri treffer, hverken til jul eller bursdag. Og jeg er ikke såååå vanskelig Hva med å ønske seg noe veldig konkret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 27. desember 2007 Jo, det hadde jo vært noe. Problemet er vel at jeg aldri blir spurt og synes det er frekt å bare ønske seg noe når man ikke blir spurt om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. desember 2007 #8 Del Skrevet 27. desember 2007 Jo, det hadde jo vært noe. Problemet er vel at jeg aldri blir spurt og synes det er frekt å bare ønske seg noe når man ikke blir spurt om det Ikke hvis du baker det naturlig inni samtalen ved å spørre hva hun ønsker seg først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. desember 2007 #9 Del Skrevet 27. desember 2007 Du får jukse litt da og spørre hva hun ønsker seg til neste jul. Så kan du jo snike inn et "jeg håper noen gir meg...." . (Men du bør kanskje se om du finner en litt mer elegant formulering.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 27. desember 2007 Lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg er jo ikke vanskeligere enn at et par stearinlys og en pakke servietter hadde gjort susen da. Det kan jeg bruke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. desember 2007 #12 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg er jo ikke vanskeligere enn at et par stearinlys og en pakke servietter hadde gjort susen da. Det kan jeg bruke opp. Du kan jo prøve å gi utrykk for at du håper på å få nyttegaver ettersom alle disse småtingene fyller opp leiligheten og du rett og slett ikke har plass til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 27. desember 2007 Lurt, Stjernedryss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 27. desember 2007 #14 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg har også et familiemedlem som bommer hver gang, og h*n gir alltid gaver som ikke kan byttes...også i bryllupsgave. Men hva kan man gjøre når ikke hint hjelper? Det er bare å smile og takke pent, og gjemme gaven i et skap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg gjemmer ikke disse i et skap. De går rett i søpla. Skapplassen har jeg bruk for til andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JennaC Skrevet 27. desember 2007 #16 Del Skrevet 27. desember 2007 Venninna mi hadde samme problem med to av sine bekjente, og hun hadde en genial løsning; hun laget en liten ønskeliste, som hun sendte på e-post til ca. 10-15 venner... Hun skrev artige julehilsner, la ved noen søte bilder, og både ønskelista og e-posten ble veldig godt mottatt. Hvis du absolutt ikke ønsker å motta gaver fra henne, kan du jo si at det er så mye stress med smågaver, at du vurderer å legge den tradisjonen på hylla i noen år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2007 #17 Del Skrevet 27. desember 2007 Venninna mi hadde samme problem med to av sine bekjente, og hun hadde en genial løsning; hun laget en liten ønskeliste, som hun sendte på e-post til ca. 10-15 venner... Hun skrev artige julehilsner, la ved noen søte bilder, og både ønskelista og e-posten ble veldig godt mottatt. Hvis du absolutt ikke ønsker å motta gaver fra henne, kan du jo si at det er så mye stress med smågaver, at du vurderer å legge den tradisjonen på hylla i noen år? Er det da ikke bedre å kutte ut julegavene og heller kjøpe det man har lyst på selv? Jeg kan ikke begripe hvorfor andre skal gå i butikken og kjøpe det jeg vil ha, mens jeg skal gjøre det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 27. desember 2007 #18 Del Skrevet 27. desember 2007 Få i gang en samtale om miljøvern og forbrukskarusellen og stadige rekorder i julehandelen og så en kjempeidé; HEI, hva om vi kutter ut julegavene og heller gjør noe hyggelig sammen? Ellers mange gode forslag her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JennaC Skrevet 27. desember 2007 #19 Del Skrevet 27. desember 2007 Er det da ikke bedre å kutte ut julegavene og heller kjøpe det man har lyst på selv? Jeg kan ikke begripe hvorfor andre skal gå i butikken og kjøpe det jeg vil ha, mens jeg skal gjøre det motsatte. Eh, jo, og det skrev jeg også som alternativ løsning. Slik jeg forstår tråden, virket det som om TS er innstilt på å kjøpe gaver til denne venninnen, derfor jeg skrev at hun kunne forsøke seg med ønskeliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2007 #20 Del Skrevet 27. desember 2007 Eh, jo, og det skrev jeg også som alternativ løsning. Slik jeg forstår tråden, virket det som om TS er innstilt på å kjøpe gaver til denne venninnen, derfor jeg skrev at hun kunne forsøke seg med ønskeliste. Hehe, jeg mente det mest som kommentar til hun du skrev om som uppfordret sendte ut sin ønskeliste på mail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå