Gå til innhold

Hjelp! Jeg har malt stuen RØD!

Rapitap

Anbefalte innlegg

Hallo,

vel påsken min er benyttet til å male stuen rød. Ketsjup rød. MEN, jeg stoppet i tide, og har kun malt halve stuen rød. Det jeg så sårt trenger tips på nå er hva gjør jeg med resten??

Tenk at stuen er som en firkant, med åpen løsning til kjøkkenet.....

Alle forslag er kjære, jeg er helt fortvilet.....mener, skal jeg tapesere resten? Isåfall hvilken farge? Hva går til ketsjup? Skal jeg male? Stuen er kun 22 kvm og om alle veggene ble rød , ja da tror jeg at jeg ville fått ett uheldig attack av klaustrofobi...

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm....jeg tror jeg ville ha malt over det røde med noe litt mer nøytralt

(en eller annen variant av krem), ikke minst siden rommet er såpass lite.

Jeg for min del får helt hetta ved tanken på rødmalt stue, men det er selvsagt du som skal like det! :D

Hvis du velger å beholde rødfargen så er et sikkert lurt å satse på noe lyst og nøytralt i resten av stua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! =)

Men jeg tror jeg står over sennep fargen. Ikke bra å bo i en hotdog.

:D

Men male eller tapesere? Har en følelse av at det ikke en 'in' med tapet.

Vet ikke helt hvorfor jeg tror det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig lekkert og effektfullt med tofarget stue - dvs to vegger av hver farge. Sennep :ler: litt morsomt da... hva med en kremfarge som det blie nevnt her. Ikke bare til å male over, men til de andre veggene?

Og tapet? Hvorfor ikke? Du skal da synes det er fint - ærlig talt - bryr du deg virkelig om hva som er trendy og "in"? Ojojoj - det hadde ikke jeg var jeg deg. Vi malte stuen vår sjågrønn vi og fikk ros for at vi var trendi og innovative - veeel... det visste ikke jeg. Vi valgte det vi syntes ville være fint - og med en ti-tjue tommeltotter hver er det enklere å male.

Nei, finn du noe som DU synes er flott til din stue - og lykke til. Og vegger kan males over - test ut i noen måneder med det røde - og så får du bytte ut med relish om en stund... neida, men du skjønner - og velg tapet hvis du vil ha tapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klikk her

og se et eksempel på en multicolour-stue!

Litt tøft og orginalt :D

Tillegg: Teksten sier jo at det kan bli en "decorating disaster" med "mismatching colours". Kan gjerne føles sånn med ketchup-fargen også, men det kan jo bli bra!

Håper du får noen gode idèer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

På veggene i gangen min har jeg mørkerød brokadetapet- en skikkelig konstast til de andre rommene som er forholdsvis lyse. Rødt og sennep høres pent ut, men rødt kan også kombineres med antikkhvit.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg bryr meg ikke så mye om interiørtrender, cluet er å finne sin egen personlige stil som viser hvem du er.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ville ihvertfall definitivt malt over ketshupen....

Liker best lyse og luftige farger mens mannen min liker det så mørkt som mulig. Hos oss er alle vegger lyse og alle lister mørke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk to røde vegger og resten eggehvitt i en tidligere leilighet! Vel å merke ikke helt ketchup-rødt, mer en dypere og roligere rødfarge (lurer på om den het rosespirea, men jeg lysnet den litt). Stua hadde en litt rar vinkelfasong, og det var to av kortveggene som var røde. Ble faktisk stilig, men etter et par år ble jeg lei og malte over alt i en lys, varm farge. Men gøy så lenge det varte! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå ryddet og satt kommoder etc tilbake. Det ser nå ikke så 'gale' ut...egentlig. Litt mørk ketsjup... :lol:

Tenker litt på striper nå på resten av veggen.....og jeg kunne tenke meg stein over kjøkkenbenken.

Det som gjør at jeg er usikker på resten av veggene er at sofaen vår er mørk lilla....Uh!..det gjør det litt vanskelig å velge noe som er varmt, roer ned og i tillegg ser litt ok ut......

Sjekket 'Changing Rooms' på BBC...men 'thats a bit over the top'..

Men jeg leter enda.....

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ugh.. jeg vil bare si at den kommer du til å bli fort lei av..

Kanskje du blir en riktig temperamentfull bærte etter hvert.

Si ifra når det skjer! :ler:

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...