Gå til innhold

Takke for gave jeg ikke har fått?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker gjest
Skrevet

Jeg skal treffe en av mine venninner i morgen kveld, og er veldig usikker på hva jeg skal si om det jeg fikk (dvs. ikke fikk) av henne til jul. I en tom skoeske hadde hun lagt et kort der det sto at gaven til meg var gitt til en organisasjon.

Jeg ga henne en kurv med hjemmelaget konfekt, vin og spa-produkter (samt et hjemmelaget kort der jeg skrev om gavene hun fortjente fordi hun har jobbet så mye i høst).

Jeg vet hun liker gaven(e) hun fikk av meg og kommer til å takke meg når vi møtes i morgen. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal "takke" for gaven hun ikke ga til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde syntes det var veldig greit at noen ga en gave til meg rett til en organisasjon - og jeg synes absolutt du skal takke henne.

Skrevet

Du kan jo takke for gaven på vegne av de sultne barn så nå kanskje får mat på bordet, klær på kroppen og tak over hodet.

Ha en fortsatt hyggelig jul :)

Gjest usikker gjest
Skrevet
Du kan jo takke for gaven på vegne av de sultne barn så nå kanskje får mat på bordet, klær på kroppen og tak over hodet.

Ha en fortsatt hyggelig jul :)

Jeg synes det er litt rart at jeg skal takke på vegne av noen andre. Det føles ikke veldig naturlig. Men jeg ser at dere alle er enige om at jeg skal takke, så jeg skal prøve å få til et hyggelig "takk". Selv om det ikke er fra hjertet.

Skrevet

Vel, man takker vel uansett for gaver man har fått uansett om man synes det var en fin gave eller ikke?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Vel, man takker vel uansett for gaver man har fått uansett om man synes det var en fin gave eller ikke?

Tusen takk for den tomme skoesken som gav inntrykk av at jeg fikk gave, og lappen inni som sa at noen andre fikk gave i stedet for meg i år.

Dette er ikke en gave. Venninnen burde heller si at hun syntes de skulle slutte å gi hverandre gaver, fordi hun ville prioritere pengene til veldedighet. Jeg ville snakket litt generelt om gavekjøret og gitt henne anledning/spurt henne om hun hadde tenkt på å avvikle gaver til venninner og f.eks heller tatt en middag sammen for å markere julen eller noe. Det er ikke trivelig å legge sjelen i gavekjøp for å få en tom skoeske tilbake.

Skrevet
Dette er ikke en gave. Venninnen burde heller si at hun syntes de skulle slutte å gi hverandre gaver, fordi hun ville prioritere pengene til veldedighet. Jeg ville snakket litt generelt om gavekjøret og gitt henne anledning/spurt henne om hun hadde tenkt på å avvikle gaver til venninner og f.eks heller tatt en middag sammen for å markere julen eller noe. Det er ikke trivelig å legge sjelen i gavekjøp for å få en tom skoeske tilbake.

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Gjest usikker gjest
Skrevet

Det er mulig at jeg er veldig pirkete eller veldig dum. Men jeg har da ikke fått gave av henne. Derror synes jeg det er vanskelig å takke.

Skrevet
Det er mulig at jeg er veldig pirkete eller veldig dum. Men jeg har da ikke fått gave av henne. Derror synes jeg det er vanskelig å takke.

Nei, du ahr ikke det, men venninnen din har benyttet anledningen til å gi penger til et veldedig formål (for å lette egen samvittighet?)

Jeg tror jeg hadde sagt som følger: takk for gaven, jeg synes ideen er god og gjør det samme selv neste år.

Skrevet

Du må huske på det at gaven hun har gitt til den eventuelle veldedigheten sikkert er gitt i ditt navn, julen er til for å tenke på andre. Jeg forstår ditt dilemma, men jeg hadde vært stolt over det hvis noen hadde gitt penger til en veldediget i navnet mitt. Da kan du i hvertfall tenke på at du har hjulpet noen i nød i jula og ikke bare tenket på deg selv. Hun hadde de beste tankene, og det er vel det som teller, er det ikke? Tanken?

Skrevet

Jeg fikk i fjor et "bevis" på at gavene var gitt bort til en organisasjon. Det var vel et hjerte eller noe i glass. Det blir jo veldig enkelt å si gavene er gitt til veldedige formål. Jeg hadde vel heller ikke pakket det inn i en tom skoeske. Jeg skjønner TS ble litt paff, men jeg syns kanskje du bør takke for gaven likevel.

Gjest usikker gjest
Skrevet
Du må huske på det at gaven hun har gitt til den eventuelle veldedigheten sikkert er gitt i ditt navn, julen er til for å tenke på andre. Jeg forstår ditt dilemma, men jeg hadde vært stolt over det hvis noen hadde gitt penger til en veldediget i navnet mitt. Da kan du i hvertfall tenke på at du har hjulpet noen i nød i jula og ikke bare tenket på deg selv. Hun hadde de beste tankene, og det er vel det som teller, er det ikke? Tanken?

Dette synes jeg er et utrolig lite gjennomtenkt og direkte frekt innlegg. Hvordan kan du påstå at jeg har bare tenkt på meg selv i jula? Jeg har sendt ekstra gaver til mine 2 fadderbarn (som jeg har betalt for i hhv. 7 og 8 år), gitt mitt årlige julebidrag til Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen her i Oslo samt kjøpt =Oslo julebok til halve slekta!!!

Skrevet
Dette synes jeg er et utrolig lite gjennomtenkt og direkte frekt innlegg. Hvordan kan du påstå at jeg har bare tenkt på meg selv i jula? Jeg har sendt ekstra gaver til mine 2 fadderbarn (som jeg har betalt for i hhv. 7 og 8 år), gitt mitt årlige julebidrag til Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen her i Oslo samt kjøpt =Oslo julebok til halve slekta!!!

Jeg påstar aldeles ikke at du kun har tenkt på deg selv i jula, men hvis det er sånn at du gir så mye til mange forskjellegie organisasjoner, hva er det som er så galt med å få det i julegave da?? Bedre det enn å få noe som kanskje ikke betyr noe eller gjør noe forskjell for noen, som såper, parfyrmer.... mm.....

Skrevet

Det er mer enn hva jeg har gjort:O/

Fint gjort av deg TS.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
samt kjøpt =Oslo julebok til halve slekta!!!

Men da har du jo nesten gjort det samme selv da. Du har også gitt en veldedighetsgave.

Skrevet
Men da har du jo nesten gjort det samme selv da. Du har også gitt en veldedighetsgave.

Men dette har hun jo gjort i tillegg til å gi julegaver. Jeg syns også at den dagen man har bestemt seg for å kutte ut julegavene blir man enige om det..

Skrevet
Men dette har hun jo gjort i tillegg til å gi julegaver. Jeg syns også at den dagen man har bestemt seg for å kutte ut julegavene blir man enige om det..

Hun har jo aldeles ikke kuttet ut julegaven. Bare gitt noe som ikke alle gir? Jeg forstår ikke hva som er så galt med dette. Vi må slutte å tenke så mye på at alle skal få noe dyrt og fint........

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Hvor står det at dette kommer i tillegg til julegavene?

Gjest usikker gjest (nå sikrere :-)
Skrevet

Ja, men dette er gaver jeg har gitt selv, i mitt eget navn. Det er noe helt annet.

Eller er det jeg som er blitt helt tullerusk etter all julematen... Etter min mening, har jeg ikke fått noen gave fra venninnen min. Og jeg synes etterhvert når jeg leser innleggene her at det var tåpelig av henne å gi meg en skoeske med lapp om at jeg liksom har gitt en gave til noen andre. Uten min vilje og samtykke. Sikkert god tanke, men kunne hun ikke bare gitt penger til denne organisasjonen - uten å koble det sammen med en tom skoeske til meg?

Har bestemt meg for at jeg skal si dette til henne. Og ikke late som om jeg ble glad for ingen gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...