Gå til innhold

Hvilken er deres favoritt juledag?

Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva jeg skal si ..

Denne julen har vært litt merkelig, sånn egentlig. Den har vært et j&%"# stress - men også et par veldig avslappende dager.

Lille julaften er vel den dagen jeg synes er den beste .. men den er også preget av masse arbeid og masse kav. Masse skal gjøre lille julaften, pynte tre, lage grøt, dekke bord, brette servietter, legge pinnekjøttet i vann, besøke kirkegården, besøke tante, osv ..

Julaften liker jeg å ikke ha noe på programmet før middagen skal lages .. iår måtte jeg det - for vi skulle ha stort selskap 1. juledag og jeg måtte kjøpe inn alt jeg trengte til koldtbord. Dermed var det grytidlig opp og komme seg til delikatessebutikken så snart de åpnet dørene .. hente bestilte kaker og panikkhandle de tingene jeg hadde glemt. Jeg fikk ikke tid til å sette meg ned foran TV og slappe av før kl. var 14:00 og da var jeg så trøtt at jeg husker ikke hva jeg så på engang ..

1. juledag - stort selskap her hjemme - STRESS - men koselig etterhvert.

2. juledag - ut på besøk

3. juledag - fri og endelig tid til å slappe av og kose meg - men 3. dagen var jeg så trøtt at mannen sa et skjevt ord og jeg var pottesur, skjelte ham ut, smalt med dørene og kastet gavene fra ham i søppelet. Så da ble vi sittende i hver vår etasje hele ettermiddagen, kvelden og da natten kom så sov han nede og jeg oppe på soverommet helt alene :fnise:

4. juledag - ble venner med mannen igjen utpå dagen så jeg gikk ut i søppelspannet og tok inn gavene igjen. Vi var på ishockeykamp og hadde en fin dag sammen ..

5. juledag - er idag - og her sitter jeg og venter på vaskehjelpen :fnise: Når hun kommer skal jeg komme meg ut på tur.

Så hva som har vært den beste juledagen vet jeg sannelig ikke .. Men vi ble inhvertfall enige om at endel ting skal gjøres annerledes neste år :ler:

Endret av Tulipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har fri, så er 1. juledag den aller beste. Da er man ferdig med alt stress og styr. Den dagen liker jeg å slappe av. :nisse:

Tror jeg har litt av den gamle tradisjonen i meg der, med 1. juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med å velge gitt, jeg elsker jula og liker alle dagene. Lille julaften på kvelden er så koselig, da er alt pyntet og klart og jeg koser meg med tv og sofa og gleder meg til juledagene som skal komme. Men juleaften er jo kjempekoselig også da, med god mat, familie og gaver, mens 1. juledag er avslappende med lang frokost og ingen planer. Så jammen om jeg vet!! Digger jula jeg :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Jeg liker lille julaften aller best. Elsker stemningen kvelden før kvelden. Pynte det siste, tenne stearinlys og røkelse, se på Lille nøtteaften og Hovmesteren og grevinnen.

Dette var egentlig en veldig gammel tråd så jeg nå, men det gjør jo ingenting.

Endret av *Ulla*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hjertesukka, Pusemor og *Ulla*, lille julaften er herlig.

Min lille julaften er nok hakket mer stress enn de dere beskriver, da, men meg som raser rundt i pappas bil og fikser de siste tingene vi har glemt å kjøpe inn, og mamma som stresser vilt hjemme med de siste forberedelsene. Gretten far og gretten søster i tillegg, men det må til.

Likevel er det noe med lille julaften, forventningene sørger for at jeg er en nostalgisk og sentimental følelsesklatt hele dagen. Å gå til sengs med ferdig pyntet juletre og jul i hele huset er helt fantastisk.

Endret av Visiter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker 22 desember. Da er det helt tett opptil jul, men før alt stresset begynner. Det er julestemning overalt og alt er bare rolig og koselig. Jeg liker adventen og forventningene bedre enn selve julen, jeg blir rett og slett skuffa hvert eneste år. Men jeg er preget av at det er mye plikter i løpet av julen, mye som gjøres og mye familie som skal møtes osv. Skulle ønske det var litt mindre tradisjonsjag i julen. Denne julen blir nok litt annerledes, siden vi skal reise til en annen by og feire jul med familie der. Da begynner nok "julestresset" enda tidligere kan jeg tenke meg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Lille Julaften! I fjor pynta jeg treet noen dager før, og alt var klappet og klart på lille julaften. Vaar bare hjemme og kosa vårs! Kjempe koselig. Ellers liker jeg alle juledagene jeg slipper å jobbe, turnus er no dritt i jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...