Gå til innhold

Hvilket forhold har du til mobilbruk - stråling?

Klarer du deg uten mobil?  

1. 1. Klarer du deg uten mobil?

• Nei
      3
    • Ja
      3
    • Nei, men bruker den lite
      7
    • Har ikke mobil
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket forhold har du til bruk av mobilen?

Og er du skeptisk til strålefaren?

Ville du klare deg uten mobil? Hvorfor - hvorfor ikke?

Selv bruker jeg den minst mulig, men har bussines-abonnement. Skal forandre dette til hakket under - har ikke like mye behov for mobil som i fjor. Synes jeg blir varm i ørene av å snakke i telefonen. Har headsett, billader, wap osv. - og type nokia.

-

Mobilen er ikke ny - men duger. Bruker litt sms, men mest i perioder - går gjerne morsomheter videre når jeg får en.

Er skeptisk til strålefaren. Også til trådløs hjemmetelefon - som jeg selvsagt også dessverre har, men må legge til at jeg har en god gammel en også...

Har hørt at mobilen stråler også når den ligger ved siden av deg på bordet. Tror jeg kan klare meg uten, kanskje, men er nok litt avhengig - på den måten at det er en praktisk ting å bruke "sånn i tilfelle".

Men skravler ikke i mobilen med venninner (har hendt) - enten får vi møtes eller ringe hustelefonen.

:briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer meg fint uten mobiltelefon. Jeg har en gammel en som jeg har med meg på turer slik at folk kan få tak i meg om det skulle være noe. Tekstmeldinger sender jeg kanskje 5 av i måneden..

Strålingsfaren vedrørende mobiltelefon var nettop tema i ett av forbrukerprogrammene på TV. Det er ikke påvist at det er skadelig, men heller ikke at det er ufarlig... Telefonen sender ut minimalt nesten ingenting av stråling når den ligger påslått men ikke i bruk. Det er når du prater i telefonen at strålingsfaren er størst.

Skrevet

Jeg hadde nok klart å leve et fullverdig liv uten mobil, bruker den lite. Gir blaffen i ev strålingsfare.

Gjest Mere Te
Skrevet

Jeg er bevisst strålingsfaren. Også når det gjelder trådløs hustelefon. Leste at Gro Harlem Brundtland får vondt i hodet hvis hun er i samme rom som en mobil.. Pappa fikk vondt i benet en gang han hadde mobilen i lomme på buksebenet..

Men jeg bruker mobil og har ikke lyst til å gi avkall på den. Men jeg forsøker å ikke bære den intill kroppen og jeg snakker minst mulig i den også bruker jeg ikke trådløs hustlf. har heller en gigantlang ledning på den gode gamle..

Skrevet

Jeg bruker mobilen ganske mye men jeg tror nok også at jeg fint kunne klart meg uten den. Strålingsfaren må jeg faktisk innrømme at jeg ikke har tenkt noe særlig over.

Skrevet

Jeg sender mest meldinger med mobilen, men hadde nok klart meg fint uten den. Må innrømme at jeg ikke tenker så mye på strålingen ettersom jeg ikke bruker den så mye. Noe jeg er påpasselig med da, er at den ikke ligger sammen med kort med magnetstripe.....Det ble flause en gang, så aldri mer... :x

Skrevet
Jeg sender mest meldinger med mobilen' date= men hadde nok klart meg fint uten den. Må innrømme at jeg ikke tenker så mye på strålingen ettersom jeg ikke bruker den så mye. Noe jeg er påpasselig med da, er at den ikke ligger sammen med kort med magnetstripe.....Det ble flause en gang, så aldri mer... :x

Jeg har noen ganger mobilen liggende sammen/tett opptil Visa-kortet ol.lign. - det har ikke skjedd noe verken med kort eller mobil... ????

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd at kortet mit har blitt "avmagnitisert" (han i banken kalte det det) fordi det har ligget sammen med mobilen.

Skrevet

Nei, klarer meg ikke uten....den er m hvor jeg går og står, t o m på senga, som vekkerklokke, jeg bruker huskelappfunksjonen jevnlig; hadde ikke husket en dritt uten. Den blir lagt til lading på pulten min på jobb i samme øyeblikk som jeg logger meg på PC'en. Begrenser ringingen, men bruker tekstmelding jevnt og trutt. Forsåvidt praktisk ettersom d er så billig.....Har den på 'lydløs' mesteparten av tiden da....Mob'en er halve livet mitt....faktisk! :o

Gjest Zalomine
Skrevet

Stråling fra trådløs fasttelefon er så miniminiminimal sammenliggnet med mobil at den har jeg null engstelse for.

Egentlig engster jeg meg ikke for mobilstråling heller. Bærer den nært kroppen, har ikke headsett, og kunne ikke tenkt meg å ikke ha den.

Jeg ringer ikke mye, og sender normalt sett ikke mange tekstmeldinger, men i de tilfeller hvor jeg trenger den, så er den svært god å ha.

Nå om dagen er den uvurderlig, da jeg i min jobb ikke har tilgang på telefon, og mamma ringer meg 3-4-5 ganger i løpet av dagen med oppdateringer om mormor på sykehuset. Det er ille å være mange mange mil vekke, men med telefon-oppdateringer så vet jeg i alle fall hva som skjer.

Den er topp når den trengs, men jeg skravler ikke i den unødvendig. Det er grunnet økonomi, ikke strålingsfaren da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...