Gå til innhold

Møbeltrekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg liker shabby Chic stilen og finner flotte stoler o.l på Finn.no som jeg maler/pusser opp...men greier ikke å trekke dem om selv.

Er det noen av dere i KG som kan anbefale et sted (fleste proffe steder jeg forhørte meg hos, tar 5000-8000,- å trekke om. Det er blodpris!)

ELLER kjenner dere en hobby-person som gjør slikt på si, til en fornuftig pris..? Fint om det hadde vært i Oslo/Ullensaker området.

Håper på svar:-)

Skrevet
Hei.

Jeg liker shabby Chic stilen og finner flotte stoler o.l på Finn.no som jeg maler/pusser opp...men greier ikke å trekke dem om selv.

Er det noen av dere i KG som kan anbefale et sted (fleste proffe steder jeg forhørte meg hos, tar 5000-8000,- å trekke om. Det er blodpris!)

ELLER kjenner dere en hobby-person som gjør slikt på si, til en fornuftig pris..? Fint om det hadde vært i Oslo/Ullensaker området.

Håper på svar:-)

Blodpris i forhold til hva?

Du skriver du ikke klarer å trekke selv, men like fullt tillater du deg å påstå at de som trekker om opererer med blodpris. Du har ikke en gang peiling på hvor mye jobb omtrekking er, men prisen kan du tydeligvis uttale deg om.

Aldri om jeg hadde anbefalt en sånn kunde til noen jeg kjenner.

Skrevet

Omtrekking av stoler burde vel være en grei sak og få til selv. Ved hjelp av en kraftig stiftemaskin er det fult mulig og bytte trekk. Dra ut de gamle stiftene, bytt trekk og stift det nye på plass.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Du skriver du ikke klarer å trekke selv, men like fullt tillater du deg å påstå at de som trekker om opererer med blodpris. Du har ikke en gang peiling på hvor mye jobb omtrekking er, men prisen kan du tydeligvis uttale deg om.

Håper TS har kommet i kontakt med noen som kan hjelpe til med omtrekking!

Endret av Veslejenta
Skrevet

Tråden er ryddet.

Veslejenta - moderator

Skrevet

Jeg syns du er utåelig frekk som kritisere mitt innlegg slik du gjør. Jeg antar fra tonen på innlegget ditt at du er ingen proffesjonell møbeltrekker selv.

Ja, det er blodpris:

Saken: trekke om en antikk stol. Først skulle h*n ha kr 600 timen (til sammenligning kan man leie en IT-ekspert, bilmekaniker til samme pris!). At på til koster stoffet mellom 400-600 pr meter. Det var det "billigste" utvalget h*n hadde. I tillegg kommer fryner/pyntebånd på kr190-400 pr m. Og annet småtterier. Dessuten frakt frem og tilbake kom i tillegg.

Her er det ikke snakk om en fullrestaurering av et møbel, men kun nytt trekk. Selve antallet i stoff-meter er svært besjedent i forhold til "alt annet" prisen som ble oppgitt.

Har sett at de flinke jenter på www.nib.no blogger får det til på en kveld. Da lurer jeg på hva du sammenligner med?? Fullrestaurering kanskje?

Gjest antigartner
Skrevet
Jeg syns du er utåelig frekk som kritisere mitt innlegg slik du gjør. Jeg antar fra tonen på innlegget ditt at du er ingen proffesjonell møbeltrekker selv.

Ja, det er blodpris:

Saken: trekke om en antikk stol. Først skulle h*n ha kr 600 timen (til sammenligning kan man leie en IT-ekspert, bilmekaniker til samme pris!). At på til koster stoffet mellom 400-600 pr meter. Det var det "billigste" utvalget h*n hadde. I tillegg kommer fryner/pyntebånd på kr190-400 pr m. Og annet småtterier. Dessuten frakt frem og tilbake kom i tillegg.

Skjønner godt at du synes totalprisen ser høy ut, men du får høyst sannsynlig en helt annen kvalitet enn i de tilfellene der en bloggedame gyver løs på et møbel på egenhånd.

Synes du ikke at en faglært møbeltapetserer er verdt like mye som en faglært bilmekaniker?

At materiell kommer i tillegg kan vel heller ikke komme som noe stort sjokk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...