Gjest kokken Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har en gjærpakke datostemplet i oktober. Går det an å bruke den nå? det er eneste jeg har liggende, og alle butikkene er stengt... Og ungene gleder seg fælt til pizza...... Den ser helt grei ut, litt mindre i størrelse, men ingen muggel eller noe..
Flua Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Du kan ihvertfall prøve! Jeg ville ha rørt den ut i litt lunkent vann med litt salt og sukker, og se om det begynner å bruse, så ser du om det er aktivitet eller ikke, hell så over i deigen som vanlig. Mulig den tregner litt mer hjelp, ergo lurt å ha den i sukker vann først, slik at den våkner til liv.
ToveM Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har en gjærpakke datostemplet i oktober. Går det an å bruke den nå? det er eneste jeg har liggende, og alle butikkene er stengt... Og ungene gleder seg fælt til pizza...... Den ser helt grei ut, litt mindre i størrelse, men ingen muggel eller noe.. Men bensinstasjoner har vel åpnet der har de vel i alle fall tørrgjær, hvis du ikke får "liv" i den du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå