Gjest Julebrus Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg var i juleselskap i går. Til kaffen kom en famile med tre barn fra 10 til 17 år. De tre barna kom inn i gangen, kledde av seg tok med seg filmer og PCer og gikk rett forbi stua hvor vi voksne satt uten å i det hele tatt, se inn i stua. Moren reiste seg opp da kaffen var servert, satte kaker og brus på et brett og gikk ned til ungene som nå satt i kjellerstua. Jeg synes det er et minimum av folkeskikk å stikke hodet inn i stua å si hei. Greit nok at de helt sikkert ikke var med frivillig, i alle fall ikke den eldste, men det får da være måte på. Bare et litte hjertesukk!
ToveM Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Uhørt, her sier de i alle fall hei når det kommer folk, men på den andre siden ville jeg ikke tvunget tenåringene mine til å bli med på juleselskap de ikke ønsket å delta i...
Gjest Tulipa Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 (endret) Mine gutter har alltid likt å være med i familieselskaper .. men jeg vet at det er veldig mange som ikke liker det - men blir tvunget av foreldrene. Som tenåringsmor så har jeg lært meg en veldig viktig ting - å ikke kritiserer andre foreldre for måten de oppdrar sine unger på ... Muligheten er nemlig veldig stor for at man møter seg selv i døren en "vakker" dag .. Endret 26. desember 2007 av Tulipa
Gjest =tentacle= Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Hva slags erfaring har barna med familieselskap i deres familie da? Blir de behandlet som interessante samtalepartnere og individer, eller er det "Så store dere har blitt!" og andre små fraser før de blir ignorert til fordel for de voksne gjestene?
Rosalie Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 (endret) Mine gutter har alltid likt å være med i familieselskaper .. men jeg vet at det er veldig mange som ikke liker det - men blir tvunget av foreldrene. Som tenåringsmor så har jeg lært meg en veldig viktig ting - å ikke kritiserer andre foreldre for måten de oppdrar sine unger på ... Muligheten er nemlig veldig stor for at man møter seg selv i døren en "vakker" dag .. EDIT: Wadjet er ikke tenåringsmor, men har selv vært medtvunget på utallige familietragedier i tenårene. Noe Wadjet ofte bar preg av - så til tider ut som om hun hadde alle verdens sorger tyngende på skuldrene, og konstant nedoversmil. Endret 26. desember 2007 av Wadjet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå