Gå til innhold

Reklameinnslag på tv 1.juledag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som har syk humor, eller er disse til tider hjemmesnekrede innslagene avogtil ufrivillig morsomme?

"Mangler du et øye? Du er ikke alene. Meld deg inn i foreningen for de med ett øye."

"Har DU Hemingtons sykdom? 200 nordmenn er rammet. Ring XXXX" Vet ikke med dere, men jeg kjenner umiddelbart et snev av Hemingtons sykdom når jeg ser slikt.

"Anonyme Narkomane. Ring XXXXXX mellom kl 17 og 19"

Og sikkert mange andre...

Er det bare meg eller er dette egentlig litt humor!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:fnise: jeg har kanskje syk humor jeg også, for jeg skjønner hva du mener. Når ting blir nesten for alvorlig, er det ikke lang vei til det komiske synes jeg.
Skrevet

De er morsomme i de første to reklamepausene, og så går de meg på nervene. Men joda, en del er litt ufrivillige morsomme.

Skrevet

Er det påbudt med slike reklamer i dag også? Er nesten så jeg savner de gamle reklamene.

Skrevet

Jeg knegger alltid godt av reklamen for psoriasisforbundet, hvor man ser mennesker med psoriasis som bader, koser seg og er på diskotek i syden. Jeg vil også ha psoriasis hvis det er kult!

Skrevet

Jaja, jeg liker nå disse reklamene, jeg, da. Deilig å slippe den kommersielle reklamen innimellom, og ja - jeg lærer faktisk en del!

Skrevet

Men hvorfor kan de ikke lage noen gode reklamer?

Skrevet
Er det påbudt med slike reklamer i dag også? Er nesten så jeg savner de gamle reklamene.

Nei, ikke i dag. Men du kan glede det til 1. nyttårsdag. Da kommer de igjen.

Langfredag og 1. påskedag er også dager hvor det ikke er lov å vise reklame.

Skrevet

Fordi de ofte får disse filmene gratis fra ulike reklamebyrå, som støtte, og da blir gjerne kaliteten deretter.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vant ikke den fra blindeforbundet fjorårets Gullfisk?

Den var iallefall den søteste reklamen jeg har sett på lenge ;)

Gjest Utlogget
Skrevet
Jeg knegger alltid godt av reklamen for psoriasisforbundet, hvor man ser mennesker med psoriasis som bader, koser seg og er på diskotek i syden. Jeg vil også ha psoriasis hvis det er kult!

Du vil ha psoriasis hvis det er så kult :overrasket: Er det mulig å være så overfladisk?

Jeg har psoriasis, men er ikke så hardt angrepet at jeg får noe sånne turer. Og det er jeg glad for. Det er nemlig ille nok som det er.

Hadde en venn som var skikkelig hardt angrepet. Tror ikke du ville byttet med han nei.

Det er mye "kulere" å være frisk, men alle har desverre ikke et valg

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er ikke det at det er påbudt med slik reklame - men det er forbudt med vanlig reklame 1. juledag. Derfor må de ha noe å sende isteden.

For så lenge reklamen er for et godt formål, teller den ikke som reklame...

Gjest StockDama
Skrevet
Du vil ha psoriasis hvis det er så kult :overrasket: Er det mulig å være så overfladisk?

Jeg har psoriasis, men er ikke så hardt angrepet at jeg får noe sånne turer. Og det er jeg glad for. Det er nemlig ille nok som det er.

Hadde en venn som var skikkelig hardt angrepet. Tror ikke du ville byttet med han nei.

......

Tviler hun mente det i full alvor =p

Gjest Emera i.i
Skrevet
Jaja, jeg liker nå disse reklamene, jeg, da. Deilig å slippe den kommersielle reklamen innimellom, og ja - jeg lærer faktisk en del!

Helt enig.

Dette er mer eller mindre ukjente organisasjoners sjanse til å presentere seg. Veldig bra, for reklametid er som vi alle vet fryktelig dyrt.

At filmene ikke er så "bra" bør være til å leve med. De er så bra det lar seg gjøre å få dem. Uansett så må de faktisk produseres etter svært strenge regler, det er ikke bare å slenge sammen noe og sende det avgårde til TV-selskapene.

Joda, de kan være litt ufrivillig morsomme, noen av dem. Men jeg synes likevel det er flott at det kan gjøres på den måten, og at mange (tydeligvis...) har en del å lære.

Skrevet

Nå misforstår du meg kraftig, og det tror jeg du skjønner selv.

Skrevet

Den for blindeforbundet med han som er inne og kikker med stokken sin i et parfymeri er jo genial.

Skrevet
Vant ikke den fra blindeforbundet fjorårets Gullfisk?

Den var iallefall den søteste reklamen jeg har sett på lenge ;)

Ja, det var herlig reklame. Men det var nok en helt vanlig reklamekampanje, og ikke "helligdagsreklame". Blindeforbundet er en stor organisasjon så de har vel råd til litt kommersiell annonsering, men småforbund som psoriasis- og munn- og fotmalerne benytter seg av gratisannonseringen på helligdagene.

Skrevet

Så dere den med han lille gutten (13-14 år) som gikk bort til en annen gutt på en fest og spurte om de skulle danse? "Du trenger ikke å være SÅ tøff! Vi hjelper deg. Forbundet for unge homofile"

Den var jo litt søt, da! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...