Gå til innhold

middag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 7 måneder. Nå får hun en god grøtporsjon morgen og kveld. Jeg er desverre ikke så flink med å få noen rutiner på middag. Har ikke fått middag så veldig mange ganger faktisk... Ikke er hun spesielt glad i det, og en annen ting er at jeg egentlig bare syns det er ett tiltak. Har jeg først begynt skikkelig med middag, så er jeg jo nødt til å gi hver dag.... Er en del ute på farten... Men hun legger jo på seg, så da er det vel ikke så farlig, eller? Er det mye hun går glipp av, jeg tenker på næringsinnholdet i middager? Noen andre som har det som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg hadde småbarn. Men jeg kan huske at jeg brukte mye barnematglass for letthets skyld, noe jeg angrer på idag. Barnet kan spise det samme som deg, men ikke for salt og for krydret mat, spesielt når det skal venne seg til vanlig mat. Det går bare noen sekunder å mose en potet og litt saus med en gaffel. Kjøttbiter, fisk eller kokte grønnsaker kan man mose med stavmikser. Prøvde å mose potet og kraft en gang med stavmikser, det ble en gummihard klump som vi lo lenge av :-D. Minte mest om en sprettball når vi fikk den løs fra mikseren.

Husk å gi barnet noen skjeblad vann også for hver munnfull mat.

Skrevet

Vi bytter om rekkefølgen på kveldsgrøt og middag om vi er på farten.

Om barn ikke lærer seg å smake på ulike ting kan de bli ganske sære i matveien til slutt.

Skrevet

eldste jenta mi likte ikke sånne middagsglass, så vi laget all middag til henne...

er i grunn raskt gjort, koke noen poteter, gulerøtter+ div andre grønsaker og kjøtt... blandet sammen og moste og fordelte i glass.. laget ofte middag for 2-3 uker og la i fryseren...

da minstemann ble født hadde vi ikke så god tid til å lage hjemmelaget mat.. og han ble fort glad i hipp sine middagsglass.. (de er økologiske..) så han har fått disse, og noen fra nestle (de har en egen serie med økologisk mat..)

prøv deg frem med litt forskjellige merker... barn finner sin favoritt..

Gjest =tentacle=
Skrevet
Her kan du lese om anbefalinger for ernæring for spedbarn, se også linkene i høyremargen. Spør på helsestasjonen om brosjyrer med tips, de har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...