Gå til innhold

Ser denne tv'n ok ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen peiling på tv, og lurer derfor på om dette er en grei tv? Vi bryr oss ikke spesielt om at det skal være verdens beste kvalitet på bildet, men tv'n skal jo helst være bra nok til en normal familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt ann på hva du skal bruke den til!

Skal du se på tv, eller mye dvd og tv-spill!

Hvordan signaler har du? Vanlig analog kabel eller digitale?

Generellt er plasma litt bedre hvis man hovedsakelig skal se på tv.

Og hvertfall med litt dårlige kabel tv signaler.

Men har du gode signaler og skal bruke tv'n til mye data/spilling eller hddvd/blueray filmer kan en LCD være et bedre valg!

Vi har akkurat kjøpt denne

og er superfornøyde!! Utrolig bra bilde! Den har også fått mye bra kritikk i tester!

Mamma og pappa har en LG 37LC22R som er en LCD tv.

De har digitale signaler og får et utrolig godt bilde på sin tv, men her hos oss er den håpløs!

Skrevet

Vi har kabeltv, og den skal vel hovedsaklig brukes til å se nettopp tv. Men vi spiller en del og ser filmer så det blir jo brukt til dette også. Jeg er lite kresen på bildekvalitet når det gjelder tv, så det betyr lite.

Men det jeg bekymrer meg over med plasma er at bildet skal brenne seg fast. Jeg har lest så mye om tv-norge logoen som brenner seg fast osv..

Skrevet
Vi har kabeltv, og den skal vel hovedsaklig brukes til å se nettopp tv. Men vi spiller en del og ser filmer så det blir jo brukt til dette også. Jeg er lite kresen på bildekvalitet når det gjelder tv, så det betyr lite.

Men det jeg bekymrer meg over med plasma er at bildet skal brenne seg fast. Jeg har lest så mye om tv-norge logoen som brenner seg fast osv..

Det var mer vanlig før!

De fleste plasmane i dag har ikke problemer med det! Og hvis det skulle skje har de et renseprogram som fjerner det.

Vår sto på pause midt i wii spilling i en 3-4 timer i går, med sterke kontraster i bildet, med svær pause logo midt i, ikke antydning til innbrenning en gang.

Skrevet

Det du kommer til å irritere deg over ved en LCD med dårlige signaler er at mørke områder bare blir en svart masse som du ikke ser hva skjer i.

Pluss at ved raske bevegelser blir bildet veldig blurry! Test en LCD med litt dårlige signaler på en fotball kamp feks, så der du håret som en svart klump oppå noe som hvertfall ikke ser ut som et ansikt :fnise:

Og du trenger ikke være spesiellt kresen for å se det!

Jeg er ikke sånn super kresen selv, men satte meg litt inn i det før vi kjøpte tv.

For å ikke bli veldig skuffa.

Skrevet

Bare husk å kjøpe ekstra surroundllyd anlegg eller hjemmekino anlegg hvis du ikke alt har det :)

Skrevet
Bare husk å kjøpe ekstra surroundllyd anlegg eller hjemmekino anlegg hvis du ikke alt har det :)

Det har vi! :)

Husk å kjøpe denne når du henter tvn:

http://itavisen.no/sak/501633/Denne_dingse...p%C3%A5budt%21/

Den er påbudt nå pga brannfaren i flatskjermer.

Ja den må jeg huske ja!

Jeg var innom og titta på den tv'en i går og den hadde mye bedre bilde og oppløsning enn flere av de som var dyerere Jeg kunne ikke se noen sorte skygger heller :klø:

Men vi er litt usikre på om vi skal kjøpe nå eller kanskje vente litt til pga økonomien. Bil står litt høyere på ønskelista..

Skrevet

Hm tja,antagelig har du vel et tv apparat enn så lenge,så om du venter så blir de vel enda mer effektive,hehe...

(skal selv ha analogt i mange år til)

Skrevet (endret)

Nja, det fungerer, men enkelte kanaler sliter tv'n med å vise. Den er vel gammel for "formatet". Tv3 og tv-norge hopper veldig mye, så vi får vel egentlig ikke sett noe særlig på de kanalene. Det er ikke så innmari viktig, men de sender en del programmer jeg pleier å følge med på. Dessuten er fjernkontrollen helt håpløs. volum opp knappen skifter til tv2 for eks. Avknappen fungerer ikke osv... Vi kan alltids kjøpe ny fjernkontroll, men gidder ikke det hvis vi skal bytte tv snart likevel.

Endret av *Pepperkake*
Skrevet
Husk å kjøpe denne når du henter tvn:

http://itavisen.no/sak/501633/Denne_dingse...p%C3%A5budt%21/

Den er påbudt nå pga brannfaren i flatskjermer.

Skjermene er ikke mer brannfarlige enn andre apparater. Forskjellen nå er at om strømkontakten til apparatet er jordet (og det er den på de flste nye apparater) og du kobler det inn i en jordet kontakt i veggen, så kan det oppstå jordstrømmer om du bruker en antennekontakt det skjermen rundt ledningen også er jordet.

Dette gjelder alle mulig apparater som kan tenkes å bli koblet til til jord med ulikt potensial. F.eks radioapparater med antenneinngang. PC-er med antenneinngang osv.

Alltid greit med jordfeilbryter i huset.

Skrevet

var å så på den i dag og det var dårlig bilde, blafret selv i nrk ikonet.

Skrevet
var å så på den i dag og det var dårlig bilde, blafret selv i nrk ikonet.

Det la ikke jeg merke til? Vi stod og sammenlignet den med de 4 andre rundt som var mye dyrere og vi synes bildet var veldig bra i forhold til dem. Oppløsningen og fargen var også mye bedre enn flere av de som kostet over det dobbelte. (De sendte en film)

Skrevet
Det la ikke jeg merke til? Vi stod og sammenlignet den med de 4 andre rundt som var mye dyrere og vi synes bildet var veldig bra i forhold til dem. Oppløsningen og fargen var også mye bedre enn flere av de som kostet over det dobbelte. (De sendte en film)

Be de forandre signalet til analogt i butikken! De fleste butikker kan det!

Da får du er mer riktig oppfatning av hvordan bildet kommer til å bli!

Skrevet
Be de forandre signalet til analogt i butikken! De fleste butikker kan det!

Da får du er mer riktig oppfatning av hvordan bildet kommer til å bli!

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...