Pip Skrevet 20. april 2003 #1 Del Skrevet 20. april 2003 Hei! Nå trenger jeg virkelig hjelp her - dette har jeg ingen erfaring med! Altså - vi gifter oss 28. juni, og vil gjerne ha litt (jevn) farge denne dagen. Min kjære er lys i huden, så han skal ta noen soltimer for å bli gyllen og fin - vi får se hvor mye som trengs. Selv vil jeg ikke bli kjempebrun, bare gyllen jeg også. Det som kommer til å vise av hud er underarmene (nedenfor albuen) og ansiktet + utringningen, som er ganske vid (ut til kanten på skuldrene) og avrundet, men ikke veldig dyp. Jeg tar ganske lett farge, og har allerede en del farge i ansiktet og på armene, men ikke på halsen/brystet, da jeg ikke er den typen som ligger og 'slikker sol' i bikini... MEN jeg ser at jeg har gått med V-hals i et par dager, og fått en del farge i V-en - vil det jevne seg ut når jeg får mer sol? Har aldri vært i solarium før, og lurer på hvor mange timer dere tror jeg trenger, og hvor lenge før bryllupet jeg skal begynne? (Ser at en stylist her mener man ikke kan ta sol 6 til 8 uker før, men da ville jo all fargen forsvinne før bryllupet da - iallefall på meg!) En ting til - hendene mine blir fryktelig fort brune, og er som regel en nyanse eller to mørkere enn resten av armene - kan dette hindres på noen måte? Smøre bare hendene med faktor 15 liksom? Ser det naturlig ut? Dette ble mange spørsmål, men satser på at noen gidder lese det... Klem, Pip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 20. april 2003 #2 Del Skrevet 20. april 2003 Mange spørsmål, noen svar ... Jeg begynte å ta solarium for et par måneder siden. Målet var å ta 1-2 ggr i uka noen uker og så 1 ggr annenhver uke frem mot (ikke til) bryllupet. Men (som forventet) har solingen skeiet ut. Det blir max 1 gang annenhver uke og jeg flyr i hagen med t-skjorte. Med stroppeløs kjole er t-skjorteskille både på hals og armer uaktuelt i år! Dessuten har jeg hørt at gravide ikke skal ta solarium fordi de får flekker/meget ujevn farge av det?! Så nå må legen først konfereres før jeg tar noe mer solarium. :enig_animasjon: Å ta solarium mye eller kort tid før bryllupet blir mislykket! Fargen blir ikke pen og eventuelle ujevnheter (spesielt på skulderbladene) synes godt. En av fjorårets bruder tok bare solarium de siste 2 ukene før bryllupet. For det første var hun solbrent ei uke før bryllupet (hvilket jo ikke er sunt) og for det andre hadde hun en meget unaturlig brunfarge - spesielt siden hun sto brud tidlig mars... :-? Jeg mener at du kan bruke solkrem i solarium. Det blir imidlertid litt klissete - det er jo varmt å ta solarium. Jeg brukte selv solkrem i solarium i ten-årene da jeg hadde problemer med soleksem (bare i solarium, ikke i ekte sol). Hvor mye effekt solkrem har i solarium aner jeg ikke. Angående mengde må du nesten se det an på huden din. Noen trenger 2 * 4 minutter for å bli "neger", andre 10 * 20 minutter for å bli "sydeuropeer". Jeg har det mottoet at jeg heller tar ofte sol, i stedet for lenge av gangen. Rørene byttes og kvaliteten fra sted til sted varierer kraftig. 10-15 minutter første gangen og så kan jeg øke dette til 20-25 minutter om dette trengs videre. Uansett så skal du vel max ta solarium annenhver dag?! Om du ikke vil få så mye farge på hendene, så kan du slenge de på utsiden av solariet hele eller deler av tiden. Selv har jeg problemer med å få farge på utsiden av lårene og jevnt over hele armene (har som sagt stroppeløs kjole). Når jeg ligger i solariet så knirker det nesten konstant - fordi jeg vrir og vender på meg for å få en jevnest mulig farge. Så selv under armene og på innsiden av overarmene har jeg nå pen og jevn farge. PS: Jeg skulle gjerne tatt solarium uten de farlige strålene og uten å bli brun! Det er så vanvittig deilig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 20. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 20. april 2003 Takk for svar! Jeg tenker å begynne nå over ferien (bor like ved et sostudio jeg, da...), med noen korte økter for å se hvordan huden takler det. Siden kan jeg kanskje ta lengre men sjeldnere økter? Vi får se. Målet er ikke å bli mørkebrun (syns ikke det er så vakkert når man er for brun heller jeg da...), men å få en jevn farge - og uten bikinimerker på skuldrene! Skal forresten huske på 'vrikkinga' di - man vil jo ha farge under armene også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 20. april 2003 #4 Del Skrevet 20. april 2003 Siden kan jeg kanskje ta lengre men sjeldnere økter? Jeg regner med du mener at du ikke har sensitiv hud og dermed kan ta lengre økter? Til det svarer jeg at jeg synes fargen blir dusere og mer naturlig om jeg velger å ta korte økter oftere. Jeg fokuserer også på å aldri gå til samme solseng to ganger på rad - for å få mest mulig variasjon. Idealet mitt er å ta solarium 15 min 2 ggr i uka med bittelitt ekstra ansiktssol. Realiteten er 1 gang annenhver uke i 20 min med minst halvparten ekstra ansiktssol. PS: Dersom du aldri har brukt en solseng før, vil jeg foreslå at du spør betjeningen om hjelp. Noen solsenger er så avanserte at selv en ingeniør har problemer... Det finnes jo knapper for vifte her og vifte der, ekstra ansiktssol, ekstra skuldersol osv. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 20. april 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 20. april 2003 PS: Dersom du aldri har brukt en solseng før, vil jeg foreslå at du spør betjeningen om hjelp. -Tror nok det, ja! Hadde vel gjerne ikke funnet ut hva som var opp og ned heller jeg... :D Så jeg skal vel få litt informasjon, ja... Virker ellers overkommelig med 15 min. to ganger i uka! Takk igjen for tips og råd - alltid deilig med mennesker som har peiling! :blunke: (-Og det var ikke smisk - bare sannheten!! :enig_animasjon: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millamin Skrevet 21. april 2003 #6 Del Skrevet 21. april 2003 Bare et lite tips... Fotografen vår advarte oss om å ta sol rett før bryllupet - fordi selv om vi ser brune ut, blir vi fort røde på bildene... Hun anbefalte oss også å drikke champagne etter fotoseansen ettersom man blir ufrivillig røde i ansiktet av champagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 23. april 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 23. april 2003 Heihei! Ville bare informere om at jeg igår var i soalriumet for første gang i mitt liv, og det gikk svært bra... :D Jeg endte opp med 14 min., 5 min. med ekstra ansikts- og kroppssol... Det viste seg å gå fint det, og jeg ser faktisk stor forskjell i fargen bare på den ene gangen! Takk for hjelpen på forhånd, 14062003! Det var sikkert et veldig enkelt system de hadde der jeg var - var bare å putte på penger, og så var det 4 knotter der inne - ansiktssol, kroppssol, vifte og høytaler - så det klarte til og med jeg! :D Tenkte å ta en tur igjen på fredag, jada... (Og ellers må jeg beherske meg for ikke å sprade så mye rundt i solen i t-skjorte... Blir stygge skiller av sånt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 23. april 2003 #8 Del Skrevet 23. april 2003 Hei Pip! Du som også bor i Bergen trenger da vel ikke solarium i disse dager - det er jo solarium over hele byen slik været er nå!!!!! Thi-hi! :D Jeg har tatt fem ganger solarium den siste 1 1/2 måneden, men hadde fin grunnlag fra før etter 1rmnd ferie rundt nyttår. Da var jeg obs på merker og gikk i stoppeløs bikinioverdel, har opplevd før at merker etter bikinistroppene sitter i det uendelige... Gifter meg nå på lørdag og har bare vært ute i fineværet i Bergen den siste uken, og har fått fin farge. Er ikke veldig brun og det vil jeg ikke heller. Dessuten ba frisøren meg om ikke å bli brun i ansiktet - mye penere å sminke et lyst ansikt visstnok. Lykke til Pip!! :D PUFF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunni Skrevet 24. april 2003 #9 Del Skrevet 24. april 2003 Gå på hudsalong å ta behandling med selvbruningskrem. Det blir kjempeprofft utført - ingen amatørflekker der i gården,nei - og brunfargen holder i 14 dager. Bør utføres ca. 3 dager før bryllupet - og er ikke superdyrt. Lykke til!! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayla Skrevet 24. april 2003 #10 Del Skrevet 24. april 2003 Gode tips til hvordan unngå hvite flekker på skulderbladene? Jeg skal ikke ha utringet kjole, men vi skal jo på ferie rett etterpå å da hadde det vært finest uten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 24. april 2003 #11 Del Skrevet 24. april 2003 (Og ellers må jeg beherske meg for ikke å sprade så mye rundt i solen i t-skjorte... Blir stygge skiller av sånt...) Å jasså, du har kost deg i påskesolen du også? Jeg var fast bestemt på å ikke få skille etter t-skjortene i år, men det har ikke helt gått som planlagt. Visstnok sovnet jeg i hundekurven på verandaen en dag og forebygget t-skjorte-skille, men neste dag skulle jeg jobbe i hagen og det må gjøres med t-skjorte :-( Jeg var og tok sol igjen i dag. Er egentlig fast bestemt på at jeg må finne meg et bedre sted. SATS her på Kolbotn har ikke videre ekslusive soler - selv om jeg både blir brun og slipper unna soleksem (får soleksem i dårlige solarium). Får prøve i Ski i helgen. Må kjøpe meg nye bukser med litt mammaplass i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 24. april 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 24. april 2003 Å jasså, du har kost deg i påskesolen du også? -Jepp! :D Eller, jeg koser meg fortsatt i solen, jeg - her i Bergen stråler den som om det skulle ha vært juli... Så jada, man får passe seg litt... Hei Pip! Du som også bor i Bergen trenger da vel ikke solarium i disse dager - det er jo solarium over hele byen slik været er nå!!!!! Thi-hi! Sant nok, Puff! Men det er liksom litt av problemet også det, da... Jeg er liksom ikke typen som sitter rett opp og ned og soler meg i timesvis... Og så går jeg ikke vanligvis i stroppeløse og utringede topper, så da er det stor fare for stygge skiller... Ellers er jeg enig med deg - jeg ska'kke bli noe sånn 'neger-look-alike' akkurat! Ta noen soltimer med jevne mellomrom for at fargen skal bli mest mulig jevn, bare... Masse masse lykke til med bryllupet - nå er det like om hjørnet!! :o Så spennende! Go klem fra Pip i sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå