Gjest newbie Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Spørsmål: Kan jeg ta med meg vårt felles barn og flytte FØR vi har vært til mekling? Jeg er avhengig av økonomisk støtte for å få tak i leilighet, men får ikke overgangsstønad før jeg har meldt flytting. Forslag til løsninger? Kan jo være heldig og møte på en forståelsesfull utleier (som kan vente 1 mnd på første innbetaling), men jeg har full forståelse for at det skal godt gjøres. Vi er ca enig om hvordan vi vil løse samværet når vi først bor hver for oss. Så meklingen er kun fordi det er påkrevd. Bidrag osv vil bli ordnet privat. Vi er heldigvis på talefot. NÅr jeg først er i gang: hvilke temaer kommer opp på en mekling? Utover samvær, selvsagt.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Du kan flytte hvis dere er enige. Det kreves bare fars underskrift på barnets flyttemelding. Dere er samboere? Du får ikke utvidet barnetrygd før meklingsattest foreligger, men jeg er usikker på overgangsstønaden. Uansett får du den ikke før du faktisk har flyttet.
Gjest newbie Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Du kan flytte hvis dere er enige. Det kreves bare fars underskrift på barnets flyttemelding. Dere er samboere? Du får ikke utvidet barnetrygd før meklingsattest foreligger, men jeg er usikker på overgangsstønaden. Uansett får du den ikke før du faktisk har flyttet. Ok, da ordner det seg. Vi er bare samboere ja. Får vel be om et vennelån enn så lenge da. Får håpe ventetiden på familievernkontoret og hos NAV er overkommelig. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå