Gå til innhold

Hardangerbestikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Carina. Har komplett til 12. Fikk alt vi trang når vi giftet oss i sommer...

Men ønsker meg kanskje på sikt å ha is skjeer istedetfor teskjeer, og ha noen smørekniver...

Gjest Raptuza
Skrevet

Fekk "Silje" til bryllupet på 90talet. Ikkje heilt min favoritt - vil byrja samla på sølvtøy. Aberet er jo at er så frykansvært dyrt!!! Men har funne mønster/serie: Anitra. Årsak: Fekk ein pålegsgaffel i Anitra til konfirmasjonen, min farfar har det og eg syns det er det vakraste!

Skrevet

Vi har "Hedda". Jeg fikk mine første gafler/kniver i gave, og var litt usikker, men nå elsker jeg det! Vi bruker det til fint. Har ikke råd til sølvtøy og hadde aldri orket å pusse det jevnlig heller...

Skrevet

Vi har Carina, jeg valgte det før jeg traff min mann da, men han synes det er helt greit, så vi har fortsatt på et, og føler vi er ganske komplett nå etter bryllupet.

Om jeg skulle valgt kynsik hadde jeg valgt Ramona, for der er det flere deler, men jeg tenkte ikke på det, og syntes Carina var penere. Det eneste jeg savner i Carina er biffkniver da, det finnes i Ramona, så min bror som valgte den, har det også... Og mine foreldre, som egentlig har sølv som penbestikk til 12, har valgt å begynne å samle på Hardangerbestikk nå i godt voksen alder. De har da Ramona. Det begynte emd at de øsnket seg et skikkelig biffbestikk, så vi kjøpte biffbestikk i Ramona til dem til jul for et par år siden, når vi kom over et på et tilbud. De bestemte seg likegodt for å kjøpe mer, så nå har de bestikk til 12, noen serveringsdeler, og altså biffkniver i samme mønster, det er jo litt pent da. Men siden de ikke lager biffkniver i Carina, må jeg finne en annen løsning (eller enn så lenge, hååååååpe at de ombestemmer seg...)

Skrevet

Jeg også håper det kommer biffkniver i Carina snart :sjenert:

Kjøpte Ramona biffkniver til svigermor i julegave, fordi det var på tilbud. Hun var i hvert fall overlykkelig for gaven :-D

Vi har to sølvbestikk vi da. Fått fra vi var små både mannen og jeg. Problemet er egentlig at ingen av dem er komplette. Dessuten er det mye styr med sølv...

Synes Hardanger bestikk er et rimelig og pent alternativ :)

Skrevet

Jeg har t-skjeer til 12 i sølv, og kakespade og et par "kremskjeer", men ikke middagsbestikk. T-skjeene fikk jeg av farmor og farfar gjennom oppveksten, kakespaden fikk jeg av mamma og pappa et år, og kremskjeene fikk vi av farmor til bryllupet. Vi ønsket os ikke sølv, vi ville heller samle videre på Carina, men hadde jo gitt beskjed via mamma at det selvsagt var ok når hun hadde lyst å gi oss ei skje, så det fikk vi, og når vi ble glade for den, så hadde hun en litt mindre på lur i en skuff (som hun har fått i gave en gang i tiden, men enda innpakket i plast, med sløyfe rundt..) som vi fikk dagen etterpå...

Men sånn ellers, så synes vi det er veldig greit å samle på hardangerbestikk. Og enda greiere, om de hadde laget biffbestikk i carina...

Skrevet

Vi har Anita som hverdagsbestikk på hytta. Også har vi Carina som hverdagsbestikk hjemme. Ellers har vi sølvbestikk (rose) til finbestikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...