Concertina Skrevet 29. desember 2007 #21 Skrevet 29. desember 2007 Både jeg og samboeren min hadde Ramona sammen med våre ekser, ingen av oss som fikk det settet i delingen så da er det uaktuelt å samle på det Vi har i stedenfor Maya fra Norstaal (Stelton).
mariab Skrevet 29. desember 2007 #22 Skrevet 29. desember 2007 Gå inn på nettsiden til Hardangerbestikk, så kan du finne ut hvilket mønster du har. http://www.tribune.no/hardangerbestikk/ å, jeg ordla meg kanskje litt dårlig.. poenget er at jeg har mistet hele kofferten, med bestikk og alt.. og nå lurer jeg på hvilken type det var jeg engang hadde. sukk! måtte bare lufte litt frustrasjon. håper jeg finner det før jeg flytter ut...
Smusse Skrevet 29. desember 2007 #23 Skrevet 29. desember 2007 Jeg og samboeren samler på renessanse. Grunnen til at det ble renessanse er at samboeren min vant ett kakesett i renessanse da han var liten Så da ble det det Syns det er enkelt og pent!
shatika Skrevet 30. desember 2007 #24 Skrevet 30. desember 2007 Vi har Kristin i hardangerbestikk. Fikk mye av det til bryllupet vårt for snart 5 års siden, og har nå komplett sett. Bruker det til hverdags vi da, så vurderer å begynne å samle på noe annet for å ha til pent. Vi har til nå brukt mye sølvbestikk til pent men syns nesten hardangerbestikk er penere jeg da..
Gjest antigartner Skrevet 30. desember 2007 #25 Skrevet 30. desember 2007 Vi har også Ramona. Jeg begynte å spare på dette bestikket for 10 år siden, og har nesten alt som finnes av deler. Mangler vel bare fruktkniver og kuleis-skje. Synes hele bestikket er klassisk og enkelt, og blir ikke lei av det. I tillegg TROR jeg at det er den serien som det finnes flest deler i. Dersom jeg skulle begynt å spare på Hardanger-bestikk i dag, ville jeg kanskje valgt Nora istedenfor. Synes det er ganske fint.
Gjest Revenka Skrevet 30. desember 2007 #26 Skrevet 30. desember 2007 Vi har Carina Syns det er kjempefint!!
Gjest Gjest_northernstar_* Skrevet 30. desember 2007 #27 Skrevet 30. desember 2007 Kjøpte et sett (kniv, skje, gaffel og teskje) Renessanse i 1997 som en fremtidig bryllupsgave, men det ble glemt av og har ligget bortgjemt til sist fredag da vi hadde mange gjester og jeg gikk fri for sølvbestikk. Bestemte meg da for å ta det i bruk selv og det skal brukes til daglig. Det samme skal sølvbestikket som vi fikk i bryllupsgave for 21 år siden.
Gjest Leya Skrevet 30. desember 2007 #28 Skrevet 30. desember 2007 Jeg fikk kakesett i Anita til min konfirmasjon og sånn ble det. Nå har vi alt vi trenger og vel så det. eksempel: Vi har tolv mokkaskjeer, ti isskjeer og 12 spiseskjeer... *oppgitt*
Sympatia Skrevet 30. desember 2007 #29 Skrevet 30. desember 2007 Vi har Ramona, foreldra mine har det,jeg nevnte jeg likte det engang, og da fikk jeg ett sett jula like etter. Tanta mi nevnte også at hun likte det, og da fikk hun også det av mine foreldre en jul. Vi og foreldra mine bruker det som hverdagsbestikk,tante bruker det som festbestikk. Fine bestikket! Har nok kniver,gafler,skjeer og teskjeer, så no ønsker jeg meg no mer som hører til det bestikket...
Valnøtt Skrevet 31. desember 2007 #30 Skrevet 31. desember 2007 Jeg har Admiral. Begynte opprinnelig med Carina, men kom plutselig over Admiral som er akkurat likt, bare med gullkant. I ettertid fant jeg ut at det var vel det dyreste av dem alle, men har fått i bursdagsgaver og julegaver og begynner nå å få ganske mye av det. Er veldig fornøyd, nå må jeg bare finne glass og servise som passer til...
Nolita Skrevet 31. desember 2007 #31 Skrevet 31. desember 2007 Jeg fikk Ramona til 6 personer til jul av min storebror, så da blir det det Synes det er det fineste, så var jo flaks at han traff siden vi har helt forskjellig stil
Gjest opa i.i Skrevet 1. januar 2008 #32 Skrevet 1. januar 2008 Vi har Admiral. Begynte på det for omtrent 6 år siden og har nå komplett til 14 ++. Men tror vi skal begynne å ønske oss det igjen; har funnet ut at man kan ha uendelige mengder serveringsett og -skjeer (ihvertfall om man liker å ha koldtbord som oss), og familien blir jo større.
heffalumpen Skrevet 1. januar 2008 #33 Skrevet 1. januar 2008 Vi har Renessanse, fordi jeg liker det best og begynte og samle FØR jeg fikk samboer Men han liker det han og, så flaks for meg. Passer godt til stilen vi har, litt sånn små shabby chic. Er litt nostalgisk liksom.
Gjest Elize Skrevet 2. januar 2008 #34 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har Nina. Fikk nesten alt i konfirmasjonsgave. Har nå bestikk til 12.
Gjest _Leela_ Skrevet 3. januar 2008 #35 Skrevet 3. januar 2008 Vi har også Ramona, fant det på salg og da slo vi til (sto mellom Ramona og Carina, liker begge to). Fordelen med Ramona er jo at det finnes utrolig mange deler i det.
Bokormen Skrevet 3. januar 2008 #36 Skrevet 3. januar 2008 Jeg fikk Ramona til 12 personer (kniver, skjeer, gafler og teskjeer) av mine foreldre når jeg kjøpte leilighet, og bruker dette til hverdags. Har i etterkant kjøpt kakespade, serveringsbestikk osv i samme serien og er veldig fornøyd med det!
Gjest Ballerina Skrevet 3. januar 2008 #37 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal ønske oss Hardangerbestikk nå til bryllupet og valget har falt på Zara! Vi blir til å bruke dette som en mellomting mellom hverdags og sølvbestikk som vi også ønsker oss (men jeg har mesteparten).
happyhappy Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #38 Skrevet 7. januar 2008 Jah, ser det var mange bra svar her!! jeg har vært og bytta inn kakespada jeg fikk i Ramona nå, og venter på å få en i Nina! Gleder meg..litt moro å samle på noe ordentlig som man kan ha i maaange år! Mange som hadde Ramona her skjønte jeg! Er det forskjell i pris...?
Rachel Green Skrevet 7. januar 2008 #39 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har Zara på kjøkkenet. Liker generelt ikke Hardanger Bestikk, synes "alle" har Ramona, men da jeg fant Zara kjøpte jeg det. Det skiller seg litt ut fra resten av bestikkene til Hardanger, litt mer moderne.
Netten Skrevet 7. januar 2008 #40 Skrevet 7. januar 2008 Vi har Nina. Synes det er kjempefint og nostalgisk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå