Gå til innhold

Hardangerbestikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en kakespade i julegave i går. Det var av "Ramona" Hardangerbestikk.

Samler noen der ute på Hardangerbestikk? Og hvilken type? Finnes jo mange varianter. Jeg syns egentlig "Nina" settet var litt tradisjonspreget og kanskje jeg skal begynne samle på det. Ikke helt sikker.

Samboer syns det var helt greit liksom, men kunne vel heller tenkt seg noe mer moderne enn Hardangerbestikk. (Hedda var jo litt moderne i grunn)

Men noe jeg lurer på; er det mange andre produsenter der ute som dere kan anbefale å bruke eller som dere allerede samler fra? --kjedelig å få noe bestikk og så går de plutselig ut av produksjon, så sitter du der med et par gafler og skjeer..hehhe.. Sånn sett er man jo ganske safe på Hardanger-produsenten!

Skrevet

Noen begynte å kjøpe til oss - så vi har ikke valgt selv...

Vi har Ramona...

Skrevet

Jeg har også Ramona. Bestemte meg for at jeg ville ha noe finere enn det vanlige bestikket, men ikke sølvtøy. Ramona er vel det mest kjøpte mønsteret de har, men jeg synes ærlig talt det er det fineste også.

Så nå har jeg store deler av settet og liker det kjempegodt.

Skrevet

Vi har Ramona. Rett og slett for at vi syntes det er det fineste til Hardanger Bestikk.

Skrevet

Jeg har Nina i Hardangerbestikk, men ikke fordi jeg valgte det; fikk det av flere og da ble det bare slik at vi samlet på det liksom. Liker det greit nok, men kunne heller tenkt meg noe annet. Fikk akkurat Zpa bestikk av svigerfar til 18 personer til jul. Ikke ønsket vi oss bestikk, men han er bare slik at han kjøper noe stort og flott til oss. Kanskje det blir vårt hverdagsbestikk og Solingen (12 år gammelt) ryker ut? Vet ikke enda... :)

Samboer er glad i Norsk Stålpress, men jeg har enda ikke funnet et jeg virkelig likte fra dem. Eneste jeg er helt sikker på er at jeg KUN skal ha bestikk som tåler oppvaskemaskin. ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi har også Ramona. Jeg valgte det selv for noen mnd siden, og har kjøpt endel allerede. Jeg syntes det er utrolig fint, og bruker det som hverdagsbestikk. Har kniv, gaffel, spiseskje, teskje til 12 personer, biffbestikk til 12, 12 kakegafler og kakespade. Det har vært på tilbud nå, så jeg benyttet anledningen til å kjøpe alt.

Lurer på om jeg skal begynne å spare på Kristin til fint.

Skrevet

Vi har Mira - men det kan en ikke kjøpe lengrei butikkene jeg handler.

Regner med at en kan bestille det...Jeg har i grunnen tenkt at jeg kunne begynne å samle på noe annet, men det er jo like fint etter 15 år, så jeg syns det er litt sløseri...

Skrevet

Har "Silje" til hverdagsbestikk, og "Nora" til litt mer fest...

Skrevet

Vi valgte Ramona som finbestikk for 3-4 år siden. Er veldig fornøyd med det :).

Skrevet

Vi har Ramona, og jeg tror vi har det komplett meg alt og litt til. Fikk vanvittige mengder til bryllupet vårt for 4 år siden. Jeg liker Ramona best - enkelt og stilig.

Skrevet

Jeg har Kristin (startet å samle på det i 1990) som jeg bruker ved større middager og for 2-3 år siden startet jeg å samle på Nora som jeg bruker på kjøkkenet. Jeg ønsket ikke sølv da det er svært dyrt og kjedelig å pusse. Nora er veldig greit siden den har matt flate og fint kan vaskes i oppvaskmaskinen.

Annonse
Skrevet

Vi samler på Silje.

Fikk det i gave, synes det var fint, enkelt og stilig. Så da begynte vi å samle på det :)

Skrevet

Kristin her, rett og slett fordi det fint lar seg kombinere med Telesølv som vi hadde noe av fra før da vi (jeg) fant ut at vi burde fornye oss i bestikklageret

Skrevet

Huff.. Jeg fikk en et helt hardangerbestikk til konfirmasjonen, og husker ikke hvilken type det er. Og nå finner jeg ikke kofferten igjen!! :( trasig.. Er jo noe jeg kunne trengt nå, og er sinna på meg selv som ikke satt pris på det når jeg fikk det.

Skrevet

Vi har Nina, som brukes som hverdagsbestikk også.

Jeg ville helst ha Ramona, men mannen nektet...

Skrevet
Huff.. Jeg fikk en et helt hardangerbestikk til konfirmasjonen, og husker ikke hvilken type det er. Og nå finner jeg ikke kofferten igjen!! :( trasig.. Er jo noe jeg kunne trengt nå, og er sinna på meg selv som ikke satt pris på det når jeg fikk det.

Gå inn på nettsiden til Hardangerbestikk, så kan du finne ut hvilket mønster du har.

http://www.tribune.no/hardangerbestikk/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...