Gå til innhold

Hva stryker dere???

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Er ikke akkurat super-glad i stryke, nei :-(

Hos oss stryker vi:

-Skjorter og bluser

-Duker og brikker

-Kjøkkenhåndklær

-Og bukser som trenger en liten press

I tillegg stryker vi selvsagt gardiner og slikt, sår det har blitt vasket.

Strykingen deler vi på. Den som får ånden over seg tar det. Våre respektive skjorter og bluser stryker vi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det en spesiell grunn til at du stryker skjortene slik du beskriver Minnie??

Jeg stryker også kragen først, så mansjetter og armer (tilfeldig om høyre/venstre er først), så starter jeg på et framstykke og "stryker meg rundt". Til slutt tar jeg over skuldrene og litt ekstra i snippen.

Har igrunnen alltid vært fornøyd slik, men siden det meste av det du gjør er så gjennomtenkt har du kanskje en grunn her også???

Siden stryking er pyton er det greit å få tips som kan gjøre det lettere.....

Stryker ellers det som må strykes, og av og til også kjøkkenhåndklærne, fordi de da tar mindre plass i skuffen (men bare av og til.......)

Hilsen Daisy (som stadig glemmer å logge seg inn, jeg når nok aldri opp i neste klasse brukere.......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst mulig

Søren, det var det jeg som skulle svare!! :ler:

Neida, jeg stryker duker og skjorter når det trengs........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Har igrunnen alltid vært fornøyd slik, men siden det meste av det du gjør er så gjennomtenkt har du kanskje en grunn her også???

Enkelt! Stryker du skjortene slik jeg har beskrevet slipper du å gå frem og tilbake for å glatte over rynker som oppstår under strykingen. Du bare arbeider deg rundt og må ikke stryke samme sted flere ganger. Min mor lærte meg å stryke skjortene på denne måten og hun er veldig flink med slike ting. Min praktiske ordenssans har jeg fra henne.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, men er det INGEN som har linbukser her inne?

Jeg har tre linbukser jeg, og jeg må stryke to av dem etter hver vask og ofte før hver bruk også, både fordi de krymper ganske mye i vask (har så lange smekre bein at jeg må strekke de med strykejernet for å få rett lengde igjen jeg) at jeg MÅ stryke dem for å få dem lange igjen og fordi de ellers får bretter dersom jeg legger dem i skapet og ikke bruker dem på noen dager.

Ellers stryker jeg skjorter og bluser når jeg bruker det, men liker ikke godt å bruke det, så det blir gjerne hengende en stund.

skjørt stryker jeg som regel, dersom det ikke er olaskjørt. Men stryker både olaskjørt og buksebena på olabukser dersom jeg synes de er for krøllete.

Stryker meget sjelden t-skjorter, men det har skjedd når de har blitt liggende skrekkelig skrukkete eller med en brett som har satt seg pga feil bretting.

Stryker alltid duker før jeg legger dem på, bruker derfor heller grovvevde løpere for de trenger jeg ikke å stryke! :D

Kan udmerket godt stryke, gikk to år på sømmen hvor vi pent var nødt til å styrke masse hver dag, og lærte både å stryke og å presse, men synes ikke det er gøy allikevel, så unngår det som best jeg kan.

Siden Minnie er Minnie skjønner jeg at hun tolket innlegget til Fredagsbarnet slik hun gjorde, og reagerte på det! Det er mye Minnie-forfølgelse og "hets", og jeg også oppfattet innlegget til Fredagsbarnet som litt bevisst "motsats" til Minnie selv om angrep er litt sterkt ord i min oppfattelse men. Men at Minnie blir litt paranoid er vel heller ikke så skrekkelig rart bestandig, hun blir jo mye kritisert. ( er ikke verken for eller imot jeg altså, rimelig nøytral, men ser jo mye drit både mot Minnie og mye provoserende fra Minnie.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Selvsagt har jeg linbukser (og skjorter) og alt jeg har av lin må strykes (dum som jeg er) :roll:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har til dags dato ikke stryket et eneste plagg.... :oops:

Nå må jeg jo si at jeg flyttet hjemmefra for et halvt år siden, og frem til da var det mamma som strøyk klærne mine.....

Har faktisk kjøpt et strykejern, men det er ikke blitt brukt enda. Sambo bruker veldig lite skjorter, har ikke gjort det etter vi kjøpte strykejernet. Før det var det mamma som gjorde det for han.. hehe...altså min mamma..greit med snille svigermødre...

Huff, nå hørtes jeg skikkelig lat ut. Er egentlig ganske flink i huset, men stryking er ikke en av mine egenskaper. har aldri prøvd heller da. Blusene mine har hittil bare blitt tørket på hengeren. Kanskje på tide å prøve?? Tror det ja.. nesten gang en av blusene mine blir vasket , skal jeg stryke de!

Noen som har nybegynnertips? Har dampstrykejern. Og har ikke strykebrett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst mulig..

Det er skikkelig tiltak.

Duker, skjorter og fine klær. :kul:

Ellers så e det bærre lækkert!

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Siden Minnie er Minnie skjønner jeg at hun tolket innlegget til Fredagsbarnet slik hun gjorde' date=' og reagerte på det! Det er mye Minnie-forfølgelse og "hets", og jeg også oppfattet innlegget til Fredagsbarnet som litt bevisst "motsats" til Minnie selv om angrep er litt sterkt ord i min oppfattelse men. Men at Minnie blir litt paranoid er vel heller ikke så skrekkelig rart bestandig, hun blir jo mye kritisert. ( er ikke verken for eller imot jeg altså, rimelig nøytral, men ser jo mye drit både mot Minnie og mye provoserende fra Minnie.)[/quote']

Sånn tenkte jeg også. Diva: Ikke sett cheeriosen i halsen da!! (men er ikke det disse ringene? da er det vel ikke fullt så farlig som hvis det eks skulle være honnycorn :wink: Hilsen Embla som er helt nøytral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å stryrke gjør jeg bare når jeg skal bruke klærne som må strykes, som sjorter, penklær og duker.

Å stryke er jo gørrkjedelig og gjøres ved absolutt nødvendighet!!! :blunke:

Legger ikke sammen trusene mine en gang etter vask, de ligger i en haug i egen skuffe...... :ler:

Skulle jeg ha strøket samtidlig med alle klærne som vaskes og tørkes hver dag, ville jeg vel ikke ha tid til noe annet..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...