Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #21 Del Skrevet 21. april 2003 Opplys meg - hva er det som er så fantastisk med nystrøkne kjøkkenhåndklær og ola-bukser??? Du stryker ikke olabuksene veldig grundig- hvertfall gjør ikke jeg det men jeg bare "glatter" litt på dem slik at de ikke er så krøllete. Kjøkkenhåndklærne strykes slik at jeg kan legge dem i pene stabler med tellekant i kjøkkenskapet ved siden av vaskeklutene. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. april 2003 #22 Del Skrevet 21. april 2003 Minnie: har du prøvd å strekke jeans (eller ola-bukser som det heter her på beste østkant) etter vask? Jeg tørker mine en stund i trommel og strekker dem. Blir så glatte at strykejern blir helt overflødig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #23 Del Skrevet 21. april 2003 Jada, det hender at jeg strekker dem også men når jeg alikevel er i gang med strykejernet så går det like raskt å bruke det. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 21. april 2003 #24 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg HATER å stryke. Har masse skjorter/bluser som dessverre aldri blir brukt fordi jeg ikke gidder å stryke dem. Stryker kun til jul og 17. mai og bruker mye gensere. Mannen leverer skjorter til vaskeri (ordning med jobben) så jeg slipper unna der og. Har lite duker på bordene. L-B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #25 Del Skrevet 21. april 2003 Klarer legge mine kjøkkenhåndklær pent sammen med tellekant uten å stryke dem jeg.... Ja, min mor har klart det i alle år, uten å stryke dem altså, men hun stryker det meste annet (ikke snegetøy da) Har et godt strykejern jeg, har et dampjern, og det gjør det mye lettere å stryke enn med det gamle jernet jeg hadde før, men jeg synes likevel ikke alt alle ting trens å strykes av den grunn.... Forøvrig setter jeg somregel på klassisk musikk når jeg skal tryke klær jeg. Da blir det langt mindre skrukker, for jeg blir langt mindre hissig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #26 Del Skrevet 21. april 2003 Klarer legge mine kjøkkenhåndklær pent sammen med tellekant uten å stryke dem jeg.... Jada jada Fredagsbarn, jeg har skjønt at du synes alt jeg gjør er dumt og unødvendig kanskje på tide å skjerpe seg litt nå siden du er mod. eller hva? Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #27 Del Skrevet 21. april 2003 Og som moderator har jeg altså ikke lov til å kunne legge sammen tøy? Eller å informere om at jeg kan det? Til opplysning var dette et innlegg fra meg som BRUKER, ikke som moderator. Du burde da vite at vi ikke skal forsvinne fra forumet selv om vi av og til modererer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #28 Del Skrevet 21. april 2003 Til opplysning var dette et innlegg fra meg som BRUKER Bitchy bruker! "Minnie er dum som må stryke kjøkkenhåndklærne, jeg trenger ikke det for jeg har magiske evner så tøyet glatter seg ut selv. Dumme dumme Minnie!" Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #29 Del Skrevet 21. april 2003 Seriøst, har jeg noen gang sagt noe som lignet på det du skrev? Jeg fastslo bare at jeg kan legge mine håndklær sammen, UTEN at de er helt glatte. Fordi jeg altså ikke gidder stryke dem, men jeg ville bare si at jeg likevel legger dem sammen, ellers hadde jeg vel fått vite at slike som meg som bare kaster alt i en haug en eller annen plass, vi kan ikke sammenlignes med deg som stryker.... Nei, jeg gidder ikke krangle med deg. Bare men det du vil du. Det gjør du likevel. Jeg har andre ting å bruke livet mitt på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 21. april 2003 #30 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg stryker mye jeg........... men ikke klær altså. Har nemlig lappeteknikk som hobby og da må man vaske og stryke stoffene før bruk.......vanligvis da. En ting jeg ikke skjønner - hvorfor er det værre å stryke klær da - enn stoffer Bestandig lurt på det jeg......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #31 Del Skrevet 21. april 2003 Det finnes ikke noe dummere enn en kvinne som ikke kan stryke en skjorte, det er en av de tingene man bør kunne. Det er bare snakk om trening - stryking må læres som alt annet og etter en stund kan du gjøre ferdig 4 skjorter, 4 kuvertbrikker, 10 kjøkkenhåndklær, 2 jeans, 1 bluse og sengetøy på under en halvtime. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. april 2003 #32 Del Skrevet 21. april 2003 he,he,he Så er vi igang igjen da damer; på hugget etter å bevise hvor dyktige vi er til huslige sysler..... Hos meg strykes d finbluser som skal brukes en aften ute på byen... ellers da så har jeg oppdaget denne strykefri tøymykneren som faktisk innfrir forventningene ifra reklamen. De smarte sparer tid & krefter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 21. april 2003 #33 Del Skrevet 21. april 2003 En ting jeg ikke skjønner - hvorfor er det værre å stryke klær da - enn stoffer Bestandig lurt på det jeg......... Å stryke stoffer i ditt tilfelle er jo en del av en hobby = lystbetont Å stryke klær er "nødvendig", og noe en MÅ gjøre, og ting en MÅ gjøre er skjeldent lystbetont, kan ikke det stemme da???? (prøver på litt logikk her) Og Minnie: Jeg syns det er veldig "enkelt" av deg å komme med utsagnet "Bitchy bruker!" til en annen bruker som ikke stryker sine klær/"ting" på samme måte som du gjør. Det er ikke hva jeg kan kalle vanlig folkeskikk og normal høflighet, nei.... (Bare en tanke) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #34 Del Skrevet 21. april 2003 Ja, vi lærte å stryke da vi gikk på u-skolen, og jeg kan det fortsatt. Stryker skjorter til sambo når det trengs, og stryker skjorter til meg selv når DET trengs. Og stryker duker når det trengs, stryker bukser når det trengs. Stryker det som trengs, når det trengs. Det som ikke trengs å strykes, det stryker jeg heller ikke. Den der strykefri-tøymykneren, kanskje jeg skulle vurdere å prøve den da? Vel, nå har jeg nettopp kjøpt ei riktig store flaske av en annen tøymykner jeg. forøvrig går strykinga lett med dette jernet og litt klassisk musikk, men det er jo dørgende kjedelig, så jeg bruker gjerne tiden på noe annet Livet er uansett for flott til å kaste vekk på uvesentlige detaljer. (legg nå pent merke til at jeg hverken har sagt at stryking eller denne diskusjonen er en av disse uvesentlige detaljene!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 21. april 2003 #35 Del Skrevet 21. april 2003 Det er ikke snakk om å ikke kunne stryke, men om hva man prioriterer tiden sin til. Har ei venninne fra Italia som stryker ALT, t.o.m sokker. Skjønner hvorfor hun alltid er sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #36 Del Skrevet 21. april 2003 Hehe, ja, det kan je også skjønne.... Sokker og undertøy generelt VURDERER jeg ikke engang å stryke. Men det minner meg på at jeg har slike klær i vaskemaskian, så jeg får vel henge dem til tørk i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. april 2003 #37 Del Skrevet 21. april 2003 Her i huset er strykjernet framme to ganger i året omtrent....Jeg har til og med ordna meg strykefri bunadsskjorte, og skal sambo noe får han stryke klærne sine selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #38 Del Skrevet 21. april 2003 Og Minnie: Jeg syns det er veldig "enkelt" av deg å komme med utsagnet "Bitchy bruker!" til en annen bruker som ikke stryker sine klær/"ting" på samme måte som du gjør. Nå var jo poenget at hun gjorde narr av meg fordi jeg strøk kjøkenhåndklærne mine- dere mod. vet jammen å rotte dere sammen så fort en av dere er ute på bærtur Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #39 Del Skrevet 21. april 2003 Nei, jeg gjorde ALDRI narr av deg, jeg bare fastslo at jeg IKKE strøk mine. Du tar ting altfor personlig om du noen gang trur jeg har gjort narr av deg. en anelse (ok, overdrevent MASSEVIS) paranoid, du? Jeg gjorde aldri narr av noen, jeg fastslo at jeg legger sammen håndklær, og at jeg ikke stryker dem. DU angriper meg. JEG angrep aldri deg. (JEG lar meg forøvrig ikke provosere av dine stygge utsagn om meg, men overser dem) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2003 #40 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg stryker minst mulig, jeg...Bunadskjorta, gardiner, duker, speiderskjorta, press i bukser...Det er det jeg kommer på nå. Som sagt minst mulig. Strykejernet er vel framme ca en gang i mnd, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå