Gå til innhold

Hva stryker dere???

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Hva pleier å få en gjennomgang med strykejernet??

Sengetøyet, trusene, håndklær, bukser, gensere, Tskjorter, etc etc etc

YOU NAME IT!!!

Har inntrykk av at dette varierer VELDIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater strykejernet!!!

Det eneste som strykes her i huset er pen-klær. Bluser, skjorter, dresser og kjoler..

Når det kjøpes klær sjekker jeg alltid om de må strykes (dvs. ser an stoffet i plagget) og hvis det er et krølleplass, så kjøpes det mest sansynlig IKKE. Fest-klær er ikke med i denne regelen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst mulig :ler2:

Bluser og skjorter strykes. Men vi bruker det ikke så mye, vi bruker topper og gensere veldig mye.

Duker strykes.

Skjørt og drakter og dressbukser strykes - eller presses.

Mamma stryker sengetøy og t-skjorter og sånn - det er livet for kort til altså. Selv om det selvsagt hadde vært deilig om det ble gjort. Men det blir det altså ikke :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Penklær som dress, skjorte, kjole, skjørt. Ja, skjorter generelt, men det brukes ikke så ofte. Pluss bunadsskjorte, selvsagt! Duker, må jo det, men det er ikke så ofte. Har ei bukse som må strykes, så den strykes også.

T-skjorter og sengtøy, samt undertøy, nei, det SER ikke strykejernet engang. Mamma stryker t-skjorter, og det ser jo bra ut det, men her prioriteres ikke slikt nei, vi er glad om det er rent vi (eller, altså, vi bruker selvsagt bare rene klær, men tidvis komemr de aldri så langt som til klesskapet før de tas i bruk...(ja, trenger et større klesskap..))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryke sengetøyet?? DET gidder ikke jeg!

Stryker klær som er krøllete om det trengs - skjorter, bukser, skjørt osv. Penklær selvfølgelig, og bunadsjorta.

Duker ser jo ikke så pent ut om det er krøllete og skrukkete, så de må strykes før de legges på bordet. Det kan forresten være et herk! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset strykes Bananmannens finskjorter, hans dress (bukse), min bunad, duker og gardiner. (og ev. andre finklær, dersom det er behov for det)

Noe annet blir ikke strøket i dette huset..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Her i huset strykes minst mulig.

Det som skal strykes stryker vi rett før det skal brukes, ellers er det ikke noe gøy....

Gulbrune bunadsjorter på 16.mai :usj:

Men jeg må tilstå at en sjelden gang, sånn ca hvert jubelår, stryker jeg sengetøyet før jeg legger det på. DA er det klar-ferdig-dusj lenge og vel, en times egenpleie, noe lekkert på kroppen, og meg i min elskedes armkrok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryking er ingen morsom aktivitet, her stryker jeg kun,det jeg må som eks... skjorter, duker, bluser, samt noen småting som jeg ikke kan unngå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å stryke, derfor kjøper jeg strykefrie klær. Derimot har vi en kjempekjekk rulle i vaskeriet og der ruller jeg duker og sengklær. Intet mer, intet mindre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strukejernet blir brukt minimalt her i huset... Det enste som blir strøket er skjorter og bluser (en sjelden gang noe annet), men det ender som oftest med at vi nesten aldri bruker skjorter og bluser, kun til pent. Kjøpte en lilla fin skjorte/bluse til meg selv for et par år siden, tror jeg har brukt den 3 ganger... :roll: fordi jeg ikke får tatt meg sammen til å stryke den. Tror jeg trenger å skjerpe meg litt...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar ut skjorter og dressbukser av maskina før sentrifugeringa(sambo måtte jo selvfølgelig lese vaskelappen der det sto at skjortene hans ikke tåler sentrifugering...). Henger de på kleshengere til tørk og da blir de ikke skrukkete. Evt stryker jeg skjortene før de tørker, da går det kjapt. Stryker noen av skjørtene mine hvis de er krøllete, og dukene må strykes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Hos meg strykes bluser, skjorter, kjøkkenhåndklær, sengetøy (satin, bomull og egyptisk bomull), jeans, t-skjorter og penklær.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig så ivrige noen er med strykejernet - jeg er lat jeg, stryker minst mulig; bunadskjorter, noen duker og gardiner. Satser på strykefrie skjorter/ bluser gardiner osv som blir glatte nok dersom man henger de pent opp når de er nyvasket. Har da annet å bruke fritiden min på enn å stryke sengetøy og kjøkkenhåndklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mere Te
Hater å stryke' date=' derfor kjøper jeg strykefrie klær. Derimot har vi en kjempekjekk rulle i vaskeriet og der ruller jeg duker og sengklær. Intet mer, intet mindre :wink:[/quote']

Ååå en slik rulle hadde vi i vaskeriet der vi bodde før også. Savner den altså! Jeg hater nemlig også å stryke og unngår denne aktiviteten i det lengste. Ikke er jeg flink til det heller. (mannen min er mye flinkere..).

Så at noen nevnte glatte program på tørketrommelen:

Hva er det?! Det hørtes da helt genialt ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale
Har da annet å bruke fritiden min på enn å stryke sengetøy og kjøkkenhåndklær.

Har man ett godt strykejern samt teknikken inne trenger det ikke ta lang tid.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes faktisk ikke det er så forferdelig å stryke klær, så her i huset får det meste seg en omgang med stykejernet. Stryker skjorter, bluser, skjørt, bukser (til og med olabukser!, men de slettes mest på beina), duker, lommetørklær, kjøkkenhåndklær, silkenattøy og putevar (skulle gjerne strøket dynetrekkene også, men de er så uhåndterlige). Kanskje jeg skal ønske meg en rulle?

Noen ganger hoper haugen med stryketøy seg opp, men den minker ganske fort når man først kommer i gang. Stryking kan fint kombineres med f.eks. TV-titting.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Sjokket....stryke jeans?

Huff - da er jeg helt nede på listen. Jeg stryker bare skjorter NÅR og OM jeg må ha på meg en....og DET er sjelden, for jeg hater å stryke. (Sikkert fordi jeg er så dårlig ..)

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...