Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i over ett år, og jeg har enda ikke blitt særlig kjent med familien. Jeg kommer fra et sted langt vekk fra der jeg og kjæresten bor nå... Hans familie bor like ved oss.

Jeg er veldig beskjeden, spesielt når det er mange folk tilstede og alle sitter og hører på meg. Hvis noen spør "Hvordan synes du det er å bo her? Savner du de hjemme?" osv, og alle øyne er rettet mot meg blir jeg stressa. Svarer veldig kort og føler meg ikke helt vel... Når jeg har noen av de i familien på tomannshånd er jeg mer avslappet, men ikke helt.

Jeg synes jeg kommer godt overens med foreldrene og de få andre jeg har møtt av de i familien/slekta hans. Men ikke broren... Virker ikke som at han liker meg (kan nevne eksempler senere hvis det er ønsket). Han er jo høflig, smiler og småprater... Men et eller annet stemmer ikke helt. Det blir så fake når vi er ved hverandre, føler jeg. Også tror jeg ikke vi kunne vært mer ulike enn vi er. Vi har egentlig ingenting å snakke om tror jeg, ingenting til felles.

Hadde vært fint å få litt tid alene sammen med han, tror jeg lettere kunne blitt kjent med han da. Men siden vi er så forskjellige, er det vanskelig å finne noe å snakke om. Kan noen hjelpe meg?

Det er ganske vanskelig dette. For jeg må få bedre kontakt med han... Slitsomt å ikke komme overens med noe i familien til kjæresten, spesielt så nær slekt. De har kontakt hver dag, er både søsken og kjempegode venner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vær høflig og vennlig og la det være med det. Det er rett og slett ikke alle man er like mye "på nett" med. Selv om det er familie trenger man ikke være bestevenn med folk man ikke har noe til felles med. Det blir bare kunstig. Kanskje kommer dere bedre overens etterhvert og det er jo kjempeflott i så fall, men vennskap kan ikke tvinges fram.

Endret av Cata
Gjest rikkerikke
Skrevet

Det er jo ikke nødvendig å ha mye felles for å ha noe å snakke om. Kanskje det hjelper om du er nysjerrig på han. Hva han driver med, jobber med, interesserer seg for. Kanskje kan du lære noe?

Skrevet

Det er nå en gang slik at det ikke er alle en kommer like godt overens med. Så lenge dere kan omgår i høflige toner ser jeg ikke problemet. Mannen her har en ugift søster, som jeg slett ikke liker, kan ikke hjelpe for det. Hun er meget spesiel og og mest opptatt av seg selv. Men jeg prøver selvfølgelig å ikke vise det...

Skrevet
De har kontakt hver dag, er både søsken og kjempegode venner...

Hva slags kontakt har de? Via telefonsamtaler, sms, besøk..? Hvis du må omgås han hver dag så skjønner jeg at du vil prøve å bli bedre kjent med han, men hvis de har mye kontakt via mobilen og sjelden sees ellers, så holder det vel med høflighet akkurat da?

La oss kalle kjæresten min K.

Broren til K synes at K er tøffel hvis han sier nei når broren foreslår ting de kan gjøre sammen, selv om det ikke er jeg som setter ned foten, men han heller vil finne på noe med meg.

En stund følte jeg at jeg måtte være med på ting broren foreslo at han, kjæresten hans, jeg og K kunne gjøre noe sammen, sånn at det vistes at jeg ikke styrer K. Men etterhvert har det blitt sånn at jeg sjelden vil være med på noe...

Broren til K synes alle guttene som ikke vil det han vil, er tøfler. Alt har ikke med damenes ønsker å gjøre da! Jeg bestemmer ikke over K, han kan gjøre hva han vil. Jeg synes ikke nødvendigvis det er så gøy alltid, men... Kan ikke tvinge han til rolige kvelder med meg, hvis han vil ut og feste.

K er sin egen herre... Men hvis noen "styrer" han, så er det mest broren. Han maser alltid om en eller annen fest, drikking, finne på noe med gutta osv...

Det skjer oftest når han vet at hans dame er opptatt med andre ting. Hvis hun er på hyttetur med venninner, vil ha rolig helt alene kveld etc. kan man banne på at broren til K prøver å få med K på noe festing.

Ganske irriterende... Først syntes jeg det virket koslig med nært brorskap. De sender ofte meldinger, ringes av og til og møtes endel. Men når de har kontakt konstant, han blir sur og tror jeg stopper K fra å gjøre forskjellige ting blir jeg irritert...

Skrevet

Det er umulig å like alle like godt, og det er umulig å komme overens med alle like godt, uansett hvor hardt man prøver.

Vær høflig og normalt blid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...