Gå til innhold

12 kg på 12 mnd. Hvem blir med?

Anbefalte innlegg

Gjest trude.lutt
Skrevet

Det er mitt mål for 2008! Ikke 10 kg på 3 uker...... Flere som blir med på dette? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt lite å gå ned 1 kg. i mnd. sålenge du egentlig er slank, men vi ned litt for den kosmetiske delen?

Skrevet

Høres lite ut med 1 kg i måneden. Er du i tillegg overvektig, bør du absolutt satse på 0,5 - 1 kg i uka.

Gjest trude.lutt
Skrevet

For meg er det bedre å bruke et år på å gå ned 12 kg, enn 12 uker. For da er det lett for meg å gå opp igjen. Har lett for å bli opphengt i vekt, kalorier og spising/ ikke spising...0,25 kg i uka er nok for meg, da blir jeg forhåpentligvis ikke fiksert! !Trenger ikke å være med hvis man ikke har lyst!

Gjest Blondie65
Skrevet
For meg er det bedre å bruke et år på å gå ned 12 kg, enn 12 uker. For da er det lett for meg å gå opp igjen. Har lett for å bli opphengt i vekt, kalorier og spising/ ikke spising...0,25 kg i uka er nok for meg, da blir jeg forhåpentligvis ikke fiksert! !Trenger ikke å være med hvis man ikke har lyst!

Jeg blir med. Jeg synes du har satt deg et svært fornuftig og realistisk mål.

Jeg skal nå mitt mål ved å spise sunt, dvs. velge sunne alternativer i hverdagen. Og trene mer.

Skrevet
Høres lite ut med 1 kg i måneden. Er du i tillegg overvektig, bør du absolutt satse på 0,5 - 1 kg i uka.

Hvorfor er det bedre hvis man er overvektig??? Bør man helst slanke seg raskere hvis man er overvektig?

Skrevet

Ja? Når man er overvektig er man i en helsemessig faresone, og kroppen inneholder også mye vann. Derfor er det bedre at en overvektig person går ned 2-3 kg i uken, enn en som ikke er overvektig.

Skrevet
Det er mitt mål for 2008! Ikke 10 kg på 3 uker...... Flere som blir med på dette? :jepp:

Hørtes veldig fornuftig ut dette. Kan jeg få bli med? 6 kg de 6 første mnd? :O)

Gjest doodles i.i.
Skrevet
Flere som blir med på dette? :jepp:

Jeg er med!

Skrevet

Et bra og realtistisk mål som gjør det veldig mye enklere å holde vekten! Selv brukte jeg nesten ett år på å ta av meg ti kilo, og har nå vært dønn stabil etterpå. Lykke til!!!

Gjest Blondie65
Skrevet
Ja? Når man er overvektig er man i en helsemessig faresone, og kroppen inneholder også mye vann. Derfor er det bedre at en overvektig person går ned 2-3 kg i uken, enn en som ikke er overvektig.

Hvor mye bør en som ikke er overvektig gå ned da? 0 kg etter min mening ...

Poenget med å gå sakte ned er å ha med seg hodet, samt å endre matvanene VARIG. Ikke noe "quick fix" som ender i "quick unfix" like fort igjen.

Skrevet

Måten jeg har tenkt å klare det på er å få inn tre treningsøkter pr uke.

Jeg har et sunt kosthold hvor ting er grovt, pasta er fullkorn, kjøttet er rent, pålegget er magert. Drikker bare lightbrus men det skal jeg kutte ut tror jeg, får lyst på søtt av det, og blir oppblåst. Tror ikke det er så sunt med så mye søtstoff heller, drikker endel te. Så skal jeg KUN spise snop av ymse slag kun fredagskveldene. Drikker lite alkohol og skal fortsette med det.

Så for min del er kosthold i boks, jeg skal bare få inn trening.

Jeg har gått ned 24 kg og holdt det borte i snart 3 år, så noe gjør jeg nok riktig siden jeg er stabil:O)

Dere da? Noen tips på hvordan dere skal gjøre det?

Forresten, jeg skal spise et måltid til, jeg spiser for lite kalorier pr dag, siden jeg har stått så seint opp hver dag.

Gjest trude.lutt
Skrevet (endret)

Så bra at flere blir med! Det jeg skal gjøre for å gå ned er å spise med 3-4 timer mellomrom. Trene 1-3 ganger i uka, og gå til jobben 1-3 ganger i uka.

Har tidligere satt meg mål med å trene masse og gå hver dag. Klarer jeg ikke det, blir det et nederlag og jeg dropper hele greia! Jeg skal med andre ord ikke lage flere nederlag for meg selv! Og grunner til å trøstespise litt!

Mitt mål er å være snill mot meg selv og ta tiden til hjelp!

Endret av trude.lutt
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skal trene på treningssenter 2 til 3 ganger i uken. Det blir de tunge muskelbyggene aktivitetene. I tillegg til dette skal jeg ut å gå tur, eller sykle, minst 1 til 2 ganger i uken.

Det er mulig at jeg blir nødt til å sykle til jobb pga helt åndsvak omlegging av buss her i Bergen (ingen busstopp mellom busstasjonen og Danmarksplass, noe som er synd når man jobber i mellom der) og da kan det være at det rett og slett er bedre å sykle. Men jeg må ta noen prøveturer med sykkelen først og se at den faktisk er i orden. Blir det sykkel t/r jobb så får jeg jo legge inn en motbakke rute på vei hjem hver dag.

Skrevet (endret)

:vekt: Jeg er med!

Oppskriften for min del er egentlig såre enkel. Mindre sjokolade og mer trim... :fnise:

Endret av Begonia
Skrevet

Jeg skal ihvertfall ned 25 kg, men tar en og en kilo om gangen... Jeg skal slutte og spise loff, og hvit ris... Jeg skal ikke kjøpe sjokolade og potetgul når jeg er i butikken, sånn at hvis jeg får sjokolade kick må jeg gå til bensinstasjonen, som ligger sånn ca 2 km unna... Jeg skal veie meg to ganger i mnd, og skrive det i dagboken her... Jeg skal prøve å gi meg selv små gaver får hvert mål jeg innfrir (5 kg om gangen) Sånn at jeg holder motivasjonen oppe.

Skrevet

Jeg følger med og slenger meg på når bitteliten er født i februar/mars :)

Syns målet du har satt deg er sunt, og det kan gjennomføres ved livsstilsendring uten å direkte slanke seg. Noe som er mye bedre for kroppen og sikrer et bedre resultat uansett om man er overvektig eller ikke.

Det er ikke sunt for none å gå ned 2-3 kilo i uken, og å gi slike råd er helt hårreisende.

Gjest trude.lutt
Skrevet

Så bra at flere er med! Jeg har alt startet, midt i julen, ved å prøve å ikke spise alt for mye småkaker og digg!

Er det noen som har forlag på hvordan vi skal holde motivasjonen opp, og oppmuntre hverandre til å jobbe jevnt og trutt mot målet? :trene::rulle:

Skrevet
Så bra at flere er med! Jeg har alt startet, midt i julen, ved å prøve å ikke spise alt for mye småkaker og digg!

Er det noen som har forlag på hvordan vi skal holde motivasjonen opp, og oppmuntre hverandre til å jobbe jevnt og trutt mot målet? :trene::rulle:

Så flink du er trude.lutt. Jeg kan ikke skryte av å ha begynt. Har vel aldri spist så mye sjokolade på så kort tid før. Må jo tømme godteskapet før jeg legger om til en bedre livsstil. For har jeg sjokolade i huset, så spiser jeg sjokolade. Siste posene med godterier skal være med til lillesøster i kveld. Og da er det tomt, og klart til å begynne et nytt og bedre liv...

Har en liten "gulrot" liggende jeg da. Fikk et gavekort på klær til jul. Men nekter å bruke det, før jeg har gått ned minst en str...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...