Gå til innhold

Katt med orm

Gjest Lillebøll

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Stakkars pusen.

Den har hanglet litt over tid, men egentlig ikke nok til at man har tenkt over det. Ikke var det lenge siden den fikk ormekur heller. Julaften var pusen superdårlig. Fikk ekstra sett med øyelokk, sov, kastet opp og klagde sin store nød.

Heldigvis var apoteket åpent og vi fikk gitt katta masse ormekur. I dag er den mye bedre. Heldigvis. Men den vil ikke spise noe særlig.

Hvor lang tid pleier det å ta før katta blir frisk igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, ikke noe morsomt når pus er syk :(

Jeg vil tro at pus blir fort bra for markkuren virker raskt.

Pusen min hadde mark for en liten stund siden, han ble heldigvis ikke syk. Grunnen til at jeg så det var at han kastet opp en mark. Begynte med markkur samme dag, siden har jeg ikke merket noe.

Skrevet

Kan innekatter få orm? Min er innekatt. Hva er det som gjør at de får orm?

Skrevet
Kan innekatter få orm? Min er innekatt. Hva er det som gjør at de får orm?

Inne katter kan ikke få ormer... om den ikke har kontakt med andre katter som er ute o.l.

Jeg spurte vetrinæren sist jeg var der..

Men om du har en katt som du evt pleier å ha på kattepensjonat så annbefales det å gi en ormkur 2 ganger i året...

Ormer får dei om dei blir smittet av andre katter eller er ute å jakter på mus eller fugler..

Hvertfall det min vetrinær fortalte meg... :jepp:

Skrevet
Inne katter kan ikke få ormer... om den ikke har kontakt med andre katter som er ute o.l.

Jeg spurte vetrinæren sist jeg var der..

Men om du har en katt som du evt pleier å ha på kattepensjonat så annbefales det å gi en ormkur 2 ganger i året...

Ormer får dei om dei blir smittet av andre katter eller er ute å jakter på mus eller fugler..

Hvertfall det min vetrinær fortalte meg... :jepp:

Innekatter kan absolutt få orm selv om de er inne hele året.

Skrevet (endret)

Åh, hvordan får de det innendørs da?

Endret av Tnita
Skrevet
Stakkars pusen.

Den har hanglet litt over tid, men egentlig ikke nok til at man har tenkt over det. Ikke var det lenge siden den fikk ormekur heller. Julaften var pusen superdårlig. Fikk ekstra sett med øyelokk, sov, kastet opp og klagde sin store nød.

Heldigvis var apoteket åpent og vi fikk gitt katta masse ormekur. I dag er den mye bedre. Heldigvis. Men den vil ikke spise noe særlig.

Hvor lang tid pleier det å ta før katta blir frisk igjen?

Masse ormekur??

Du skal da ikke gi mer ormekur enn det er foreskrevet på pakningen!

Har du ikke mer greie på syr, så passer du bedre med en teddybjørn.

Stakkar katte, diagnostisert av en uansvarlig eier til å ha innvollsorm uten vett å ta den til vetrinæren når den ikke blir bedre!!

Gjest lillebøll
Skrevet
Masse ormekur??

Du skal da ikke gi mer ormekur enn det er foreskrevet på pakningen!

Har du ikke mer greie på syr, så passer du bedre med en teddybjørn.

Stakkar katte, diagnostisert av en uansvarlig eier til å ha innvollsorm uten vett å ta den til vetrinæren når den ikke blir bedre!!

Den fikk medisin etter vekt.

Og den er bedre.

Provoser en annen plass.

Skrevet

Katter er borti mye rart selv om de bor inne. Gir man rått kjøtt er også det en sikker kilde til ormeegg. Eller hvis de er borti jorda i blomsterpottene, skitt på gulvet fra skoene våre etc. etc.

Skrevet

Jeg har 3 innekatter, to av dem har hatt orm. De spiser fluer etc og vi tar inn med dritt med skoene.

Gi katten Panacur, det er det beste, tar både egg og larver. Det er 1 tabl. pr 5 kg i 3 tre dager. Ta en ny kur etter 14 dager, for å være sikker på at du får med deg siste rest av eggene som som larvene kan ha lagt og overlevd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...