Gå til innhold

Et sp.m om tining

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette skal altså tine i ca et døgn, og jeg var litt sen med å ta ut pakken fra fryser'n. Den står nå på benken. Vil det bli helt mislykka hvis tinetiden blir halvert? Eller kan jeg kompensere på noe vis ved å tine noen timer i romtemperatur? Eller er dette fyfy mtp bakterier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere ganger tint på benken - og har ikke merket noe forskjell. Har heller ikke gjort noe spesielt i forhold til steking - annet enn det jeg pleier å gjøre.

Liker bedre langsteking - så i stedet for å steke 1t 15 min på 180 grader - bruker jeg 150-160 og steketid på nærmere to timer - blir utrolig saftig. (setter evt. opp temperaturen på slutten - om det trengs etter å ha sjekket om kjøttsaften er klar)

Skrevet
Jeg har flere ganger tint på benken - og har ikke merket noe forskjell. Har heller ikke gjort noe spesielt i forhold til steking - annet enn det jeg pleier å gjøre.

Liker bedre langsteking - så i stedet for å steke 1t 15 min på 180 grader - bruker jeg 150-160 og steketid på nærmere to timer - blir utrolig saftig. (setter evt. opp temperaturen på slutten - om det trengs etter å ha sjekket om kjøttsaften er klar)

Så bra!! Det skal jeg prøve i dag, langsteking. :)

Tok den ut kl 11 ca, kan den ligge der til kl 17-18 da? Eller i kjøleskap de siste timene?

Skrevet

Jeg ville latt den ligge på benken - det tar tid å tine - dessuten bør kjøttet ikke være kaldt når du setter det inn i ovnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...