Gjest Stjernedryss Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 lurer jeg på om det blir for mye. Synes nesten det burde være en grense på maks en gave til hverandre (mange kjøper jo mange gaver til samme person). Spesiellt til unger, man ser tydelig at det blir for mye på dem.
lillesky Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Det blir mye for ungene ja. Vi feiret jul med ei på 3 år, og hun fikk så mye gaver t hun pakket opp, så ikke på gaven en gang før hun slengte dem vekk. Mulig det var sånn da jeg var liten også, men jeg kan ikke huske det.
monja Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 3 åringen vår kom ikke gjennom gavehaugen han, så vi har hatt en ny gaveåpning i morges. Men han har nok noen favoritter som gjør at de andre blir litt oversett en stund framover iallefall.
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 3 åringen vår kom ikke gjennom gavehaugen han, så vi har hatt en ny gaveåpning i morges. Men han har nok noen favoritter som gjør at de andre blir litt oversett en stund framover iallefall. Det sier jo litt når treåringer får såpass mye. I den alderen har de jo knapt nok skjønt hva å ønske seg ting er.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Hos oss så er det ikke mange gaver. I fjor så fikk jeg en. I år noen flere Ungene fikk rundt 10 gaver hver. Her er det ikke overflod av gaver og alle både ser hva de har fått og setter pris på det. Da er det faktisk godt å gi noe også.
*Pepperkake* Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 (endret) Jeg synes det blir altfor mange gaver til ungene. Og som oftest er det overflod av gaver som nesten ikke blir brukt, eller går i stykker med en gang. Da hadde det nesten vært bedre å kjøpe en dyr gave, og droppe resten, eller heller kjøpe noe nyttig til foreldrene. Det sier litt om hvor mye gaver barn får når EN litt stor lekebutikk selger for 15-20 mill i desember... Endret 27. desember 2007 av *Pepperkake*
Tusenfryd Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Det var altfor mye her også - til barn og voksne. At vi aldri lærer? Men jeg må si at jeg flere år har sagt at nå toner vi det hele ned - ogd et går an å finne rimelige bruksgaver som ikke blir selngt vekk. Men hvert år er det noen som topper og vi blir dratt inn i samme runddans igjen. Og nå kan man jo ikke ønske seg en bok en gang - en vanlig bok, skjønnlitteratur, koster jo flere hundrelapper.
Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 Jeg synes i alle fall man bør satse på skikkelige kvalitetsting som barna trenger og vil ha glede av i lengre tid framover, enn masse plastskrammel som bare blir ødelagt. Ellers synes jeg mange bør kutte ned på det de gir ungene ellers i året slik at de virkleig kan ønske seg noe til jul, og bli glade når de får det! Leker og slikt er så billig i dag at mange unger får det uten at det er en anledning (jul, bursdag) og dermed blir det ikke så stort med julegavene lenger.
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Jeg synes i alle fall man bør satse på skikkelige kvalitetsting som barna trenger og vil ha glede av i lengre tid framover, enn masse plastskrammel som bare blir ødelagt. Ellers synes jeg mange bør kutte ned på det de gir ungene ellers i året slik at de virkleig kan ønske seg noe til jul, og bli glade når de får det! Leker og slikt er så billig i dag at mange unger får det uten at det er en anledning (jul, bursdag) og dermed blir det ikke så stort med julegavene lenger. Det er helt sant, men sånn er det å bo i et land som bare blir rikere og rikere, mens forbruket øker mer og mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå