Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har betalt alt sammen, når forsvinner betalingsanmerkninger? Jeg glemte den siste regningen fra inkassoen, og fikk beskjed i posten fra maasse forskjellig om betalingsanmerkning, alt er betalt og ordnet opp, men når jeg prøver å søke om finansering (Bare for å se om den har forsvunnet) så går det enda ikke, dette er liksom snart 2 mnd siden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det kom en ny lov om dette for rundt to år siden at anmerkninger skal fjernes når det er betalt. Men det tar nok gjerne litt tid så ta kontakt med kreditoren selv. Håper det ordner seg for deg! :)

Gjest rikkerikke
Skrevet

Tidligere stor de i tre år, men mulig det er endringer her.

Skrevet

Takk for svar... Så fort det nye året kommer så får jeg ta også ringe!

Skrevet
Tidligere stor de i tre år, men mulig det er endringer her.
Ja, det er dette som er endret på at nå holder det at en har gjort opp gjelden sin. Er bra synest jeg, at folk nå slipper "tilleggsstraffen".
Skrevet

Stemmer det, - når du har betalt og gjort opp for deg så skal anmerkningene slettes med en gang.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men vær klar over at dersom du skylder penger til Banken AS og får en betalingsanmerkning før du gjør opp så kan det være at Banken AS velger å se på deg som en dårlig kunde som de ikke vil gi kreditt til i fremtiden. Den vurderingen står alle firma fri til å gjøre overfor egne kunder.

Skrevet
Men vær klar over at dersom du skylder penger til Banken AS og får en betalingsanmerkning før du gjør opp så kan det være at Banken AS velger å se på deg som en dårlig kunde som de ikke vil gi kreditt til i fremtiden. Den vurderingen står alle firma fri til å gjøre overfor egne kunder.

Løsningen dersom en skylder penger til Banken AS blir vel eventuelt å bytte bank, jeg regner med at bankene ikke er åpne om svartelistene sine, til andre banker altså?

Gjest Blondie65
Skrevet
Løsningen dersom en skylder penger til Banken AS blir vel eventuelt å bytte bank, jeg regner med at bankene ikke er åpne om svartelistene sine, til andre banker altså?

Det har de ikke lov til nei. MEN dersom Banken AS blir kjøpt opp av Storbanken AS og du har hatt en historie med Storbanken AS så kan det hende at du opplever at Banken AS plutselig har registrert deg som dårlig kunde. Dette opplevde jeg en gang (jeg var merket med rødt hos en bank jeg ALDRI har hatt betalingsanmerkninger hos etter at de var gått inn i et annet konsern) og dette klaget jeg inn til Datatilsynet. De steilte. De bad meg sjekke at Banken AS hadde slettet anmerkningen etter 3 år (det var det den gangen og det var noen måneder igjen til Storbanken skulle ha slettet anmerkningen). De hadde slettet den, men jeg tipper at Storbanken AS fremdeles har anmerkning på meg (min eks misligholdt et lån jeg var kausjonist for i denne banken).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...