Gå til innhold

Gifteringen din....

Hva er gifteringen din laget av ?  

1. 1. Hva er gifteringen din laget av ?

• gult gull
      40
    • hvitt gull
      0
    • sølv
      0
    • hvitt gull med sten
      5
    • gult og hvitt gull
      5
    • noe annet
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags materiale er gifteringen din laget av?

Jeg får inntrykk av at flere og flere velger bort tradisjonell gullring.

Hvordan er din?

Skrevet

Skulle egentlig ha ringer i tinn, men så ble det gult gull gitt :wink:

Skrevet

Min forlovelsesring er laget av gult og hvitt gull med tre diamanter. Denne ringen skal jeg også ha som giftering når den tid kommer.

ringblomst

Skrevet

Vi har rødt gull i våre ringer. Det likner veldig på gult gull alene, men når du får gult gull ved siden av, så ser du tydelig forskjellen!

Bakgrunnen for dette er følgende:

Vi (eh, jeg) var på jakt etter spesielle ringer etter frieriet. Det vi fant var kjedelig (les: glatte) eller tradisjonelle forlovelsesringer. Ingen falt i smak hos noen av oss. Så, hos David Andersen, hadde de et "konsept" hvor man valgte "alle" detaljer på ringen selv; bredde, krumming på utsiden, krumming på innsiden og kanten pluss 3 farger (gult, rødt og hvitt) og 3 poleringer (hamret, glatt eller børstet). Etter å ha prøvd (de hadde prøver av alt) et utallige eksempler (minst 50 :Gjesp: ), bestemte vi oss for glatte, børstede ringer i rødt gull. Min er 3 mm, min kjæres er 4 mm. Jeg la inn krav om å få diamant når vi valgte en så "kjedelig" ring. Jeg la også inn veto mot hvitt gull da min kjære hadde det med sin exforlovede. Jeg valgte 0.02 ct i diamanten da dette så penere ut enn 0.03 som jeg kunne fått.

:oops:

Videre:

Meget få visste om frieriet og forlovelsen. Ringene tok 3 uker å få + påskedagene som var ved vår forlovelse. Så vi gikk ringløse forlovet i 4 uker. Venner lurte noe forferdelig, for de få som visste hadde ikke klart å holde helt tett. Vi hadde det vanvittig morsomt med de værste sladrehankene. "Jaså, er vi forlovet? Hvorfor har jeg ingen ring da? Blablabla" Jeg fortalte aldri usannheter, men dro sannhetene litt langt noen ganger, ja.

:hoho:

Mot ekteskapet:

Min kjære mener at vi skal bruke forlovelsesringene videre, siden disse kostet oss 5.000 kr. Jeg har ikke vært helt enig, men slik blir det. Minstekravet til morgengave er imidlertid 2 nye diamanter til forlovelsesringen - sånn at det i det minste blir litt forandring.

Morgengaven fra min kjære:

Jeg er ganske spesiell i smaken på smykker. Selv om smykkeskrinet mitt er fullt av nydelige smykker, bruker jeg dem bare en sjelden gang til fest. Til daglig har jeg et sølvsmykke om halsen - et delt hjerte til min kjære - og forlovelsesringen. Jeg elsker å vindusshoppe i gullsmedforretninger og har gjort det mye på nettet i vinter! Det jeg har likt best, har jeg lagret på PCen slik at min kjære kan få litt inspirasjon evt. vise for gullsmedbutikken. 76 bilder har jeg redusert det til nå. :o

Min kjære prøvde å dra meg med i en gullsmedforretning for å få meg til å se hva jeg likte i virkeligheten, men det ble for dumt. Det var bare et par diamantringer i hvitt gull jeg likte. Siden utvalget var for snevert, ble ønskene mine for konkrete i forhold til at jeg "ikke skal vite" hva jeg får i morgengave. Men det blir nok en ring i hvitt gull og med diamanter. Drømmeringen har jeg funnet på http://www.vigselring.nu og koster 30.000 kr. Håper IKKE at han kjøper denne!

:hoppe:

Skrevet

Vi har nok valgt veldig 'kjedelig' vi, da...

Men det var aldri aktuelt å 'frike ut' når det gjaldt den ringen - for oss er den et symbol, ikke bare for oss selv, men også for omverden. Og, gammeldags som jeg sikkert er, så er det mange som har gifteringer som jeg aldri ville ha skjønt at var gifteringer, om dere skjønner... Så selv har vi altså valgt ringer som ikke er til å ta feil av! :D

Skrevet

Vi tittet på mange ringer - det er mye fint å få, men jo mer vi kikket jo mer falt vi for de tradisjonelle enkle glatte gullringene.

Skrevet

frem til den store dagen. Han har ansvaret for å skaffe ringer. Og jeg gleder meg. Jeg har allerede fått flere smykkegaver, og alle veldig lekre. Men jeg regner med at det blir gult eller hvitt gull. Ikke noe mønster, men kanskje med en diamant i. Men dette er bare gjetting. Time will tell.. ;-)

Skrevet

"Vanlige" glatte ringer i gult gull. Av den smaleste typen de hadde i butikken. Begge ville ha meget enkle ringer, og da var det jo ikke noe problem. Ringene bruker vi som forlovelsesringer nå, og skal brukes videre når vi gifter oss. Satt av plass til begge datoene.

Skrevet
Våre blir også i rødt gull.

Hvordan og hvorfor valgte dere rødt gull? Vi ante ikke at det fantes rødt gull før vi så på forlovelsesringer for over 2 år siden. Jeg trålte nettet rundt ette informasjon om rødt gull, men fant lite.

:(

Veldig morsomt å høre at andre også har rødt gull.

Skrevet

Hvordan og hvorfor valgte dere rødt gull? Vi ante ikke at det fantes rødt gull før vi så på forlovelsesringer for over 2 år siden. Jeg trålte nettet rundt ette informasjon om rødt gull, men fant lite.

:(

Veldig morsomt å høre at andre også har rødt gull.

Vi har egentlig ikke valgt det helt selv, svigerfar skal lage ringene våre og han hadde rødt gull liggende. Synes det var fint. Liker tanken på å ha ringer som ikke er helt like alle andres mens de samtidig ser ut som gifteringer. :D

Skrevet

Vi har brede, glatte ringer i hvitt gull, min har to diamanter i tillegg.

Skrevet

Hmmmmm.....

Ser jo at ikke så mange som jeg trodde har gått bort fra gult gull.......

Her er det bare jeg som har forlovelsesring

og den er i hvitt gull med en diger diamant.

Jeg vil også ha gifteringer som ser ut som gifteringer,

men ikke sånne som ser ut som gardinringer......

Tror nok at jeg vil ha helt vanlige gulgullringer, men jeg har aldri hatt sansen for sånne med diamanter i. Men etter at jeg fikk forlovelsesring m diamant er jeg ikke helt sikker lenger......

I følge gammel tradisjon skal ikke bruden se gifteringen

før den settes på i kirken......

:blunke:

Gjest Embla i.i.
Skrevet

Min er i gult gull. vi har datoen vi "ble sammen" (dvs kvelden vi kysset for første gang. :oops: ) i ringene, ikke dato for brylluppet. Vi syntes den første dagen var mye mer minnerik og betydningsfull!!

Skrevet

Det er temmelig nøyaktig fjorten år mellom første kyss og bryllupsdato her i huset så jeg tror nok at det ville blitt litt feil her....

men det var en søt tanke.... :wink:

Skrevet

Vi fikk lagd gifteringer i Egypt da vi var på ferie der. Det ble da to ganske brede ringer i hvitt gull og med 5 små diamanter i min og en uten til min kjære. Vi er superfornøyde og det er litt morsomt at disse ble lagd til oss. Gullsmeden lagde de ut fra vår beskrivelse og sammenligning med noen andre ringer og resultatet ble kjempebra.

Skrevet

Vi har kjøpt 6 mm brede, glatte ringer i hvitt gull med

en diamant i min.

Utrolig flotte :hjerte:

K.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg giftet meg i fjor sommer og har en enkel glatt vanlig gullring med en 0.15 ct gyllen (omtrent samme farge som gullet + litt grønnskjær) diamant i. Diamanten har jeg kjøpt selv og det er artig å ha noe ikke alle andre har.

B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...