Gå til innhold

Katten gjør fra seg inne

Anbefalte innlegg

Gjest En gjest
Skrevet

Nå vet jeg ikke min arme råd, så jeg håper noen her har noen tips og ideer.

Vi har en ho-katt på 7 mnd.

Den har vært renslig og kjempeflink til å bruke kasse sin.

Så plutselig for en stund siden begynte den å bæsje på gulvet. Den gjør det et lite stykke fra kattedoen. Først tenkte jeg at sanda var på tide å bytte, men nå har den gjort det flere ganger også på ren sand. Vi har prøvd ulike sandtyper, men finner ikke noen mønster der.

Katten markerer først en sirkel på gulvet, men poten. Så gjør den fra seg, og så markerer den med poten igjen.

Det virker som den gjør dette når den føler seg truet. Dersom den feks ser en annen katt i hagen/utenfor vinduet. -Det er i alle fall det eneste mønsteret jeg finner i det!

Kan det være det?

Og i så fall, eller uansett: Hvordan får jeg katten til å kvitte seg med denne uvanen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gjør det av og til også. Jeg vet ikke helt hvorfor, men vasker grundig etter henne og prøver å vise henne at det ikke er greit. Litt vanskelig å få katter til å forstå lenge etter at de har gjort noe. Jeg pleier å løpe ut i gangen (hvor kattedoen står) og si "nei!" når jeg hører hun begynner å skrape på gulvet for det gjør hun like før hun skal gjøre fra seg. Da lar hun være, men det er litt vanskelig å følge med hele tiden. Kanskje en veterinær kan gi noen gode tips? Har lest at katter kan gjøre fra seg andre steder for å vise eieren sin at den er dårlig i magen eller har UVI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...