Gjest Thomas23 Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 sjuk så lite å fin på fortia så har lest mye av det som står her. veldig mye av det er skrevet av usikkre jenter og gutter som lurer på om de skal ta kontakt eventuelt hvorfor den andre ikke tar kontakt eller virker intrisert nok. altid syntes at hele greia har vært litt teit. 1. gutten må ta initsiativet! 2. ingen må virke mer intrisert en den andre, derfor er det ikke mulig å utrykke interese annet en noen små hint fram og tilbake. 3. aldri sende flere meldinger på rad. send få svar send aldri send send. 4. aldri send melding i helger ol og innrøme at du ikke har noe og gjøre. hva oppnår vi med å spille dette spillet? storsjekker gutta oppnår mindre mas fra plagsomme jenter. endel av oss opnår å dra ut litt tid før det eventuelt skjer noe de fleste oppnår mye venting og usikkerhet. de fleste jenter har hatt mange flere partnere en de fleste gutter. det er et fåtall av gutta som stikker av med de fleste damene. jeg tipper de samme gutta som dere sitter her å klager på! ingen problemer med og se at vile vært mye enklere og oppført seg som en drittsekk om man hadde hatt en skog med damer og viste man kunne hoppe rett til neste om man vile. ikke nødvendigvis de pene gutta men de som har lært seg spillet. kan godt skjønne at dere velger sjarmerende drittsekk typen for lek og morro i singel perioder. hadd gjort det samme sjøl. men mang av dokker e jo ikke ut etter sex men en kjæreste. da syns æ dokker ska gi en lang faen i spillet. dem guttan som ikke tåle å få ei mld eller 5 av ei jente dem e intrisert i e enten ikke intrisert eller kun intrisert hvis hu kreve så lite at dem kan ha hu samtidig med flere andre. nest etter utsende e det viktigste som avgjør om vi bli intrisert eller ikke den andre persons intresse for oss. om den andre person ikke e intrisert vil vi nesten aldri bli intrisert sjøl. om den andre person virke litt intrisert e det ganske lett at vi blir det sjøl. om den andre person e veldig intrisert(desperat) blir det for de fleste jenter dårlig med interesse. æ trur ikke det gjeld dem fleste gutta. beklage dårlig norsk osv...
W. Wallace Skrevet 24. desember 2007 #2 Skrevet 24. desember 2007 "Spillet", som du kaller det, er slik fordi det er det som fungerer. Hvis jeg kunne blitt verdensmester i fotball ved å sitte i sofaen, og det var det jeg virkelig ville, hadde jeg sittet i sofaen hele dagene. Hadde man vært attraktiv som "den snille gutten" kunne jeg vurdert det også. Det er ikke annet å gjøre enn å aksepteret at verden fungerer slik den fungerer, og gjøre noe proaktivt for å få de resultatene man ønsker.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2007 #3 Skrevet 24. desember 2007 "Spillet", som du kaller det, er slik fordi det er det som fungerer. Hvis jeg kunne blitt verdensmester i fotball ved å sitte i sofaen, og det var det jeg virkelig ville, hadde jeg sittet i sofaen hele dagene. Hadde man vært attraktiv som "den snille gutten" kunne jeg vurdert det også. Det er ikke annet å gjøre enn å aksepteret at verden fungerer slik den fungerer, og gjøre noe proaktivt for å få de resultatene man ønsker. Og hvordan "fungerer dette spillet" ??
Gjest Gjest_Thomas_* Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Vet ikke om du missforsto eller noe? tenkte ikke at vi gutta skule slutte å "spille" det kan vi jo ikke om vi vil komme noen vei. kommer jo ganske tydligfram mange steder her også. men jentene kan gi litt f og komme bedre utav det. tror jeg!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Hvilke spill?? kjærlighet ett spill???
Gjest Eir Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 "Spillet", som du kaller det, er slik fordi det er det som fungerer. Men det fungerer jo ikke for store deler av de som spiller det. De fleste jeg kjenner som spiller etter disse reglene sitter stort sett å syter over at kjæresten deres er en drittsekk, eller at de nok en gang har spart seg i tre måneder for en fyr som stakk med en gang det ble noe puling. Og de gangene jeg har hørt på råd fra venninner som spiller spillet har det stort sett gått i dass med de guttene. Har derimot god erfaring med å ta initiativ, og være direkte, og heller få avklart med en gang om fyren er interessert. Jeg tror spillet fungerer best for de som bare er ute etter sex eller kortvarige og uforpliktende forhold, men at det er ganske ubrukelig for de som er på jakt etter en livspartner.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Har derimot god erfaring med å ta initiativ, og være direkte, og heller få avklart med en gang om fyren er interessert. Jeg tror spillet fungerer best for de som bare er ute etter sex eller kortvarige og uforpliktende forhold, men at det er ganske ubrukelig for de som er på jakt etter en livspartner. Så enig, så enig.- Man må kutte ut gamle tankemønstre og bruke klar tale. Det funket iallefall for meg og den nye kjæresten min. Han spurte rett ut: "Jeg har lyst å være kjæresten din, har du lyst å være min?" Jeg svarte : "Ja, det har jeg veldig lyst til". Så enkelt kan det gjøres. Lykke til alle som strever med "spillet".
Gjest Pax Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Jeg spilte bevist da jeg var yngre. De senere årene har jeg ikke gjort det. Men jeg antar at jeg spiller en god del ubevisst, likevel. (jvnf. diverse sjekketeknikker og slikt.)
Cognizance Skrevet 25. desember 2007 #9 Skrevet 25. desember 2007 Jeg har etterhvert kommet fram til at grunnen til at "hyggelige fyrer" ikke drar damer er fordi (1) de sjeldent tar initiativ, og (2) de iscenesetter seg ikke som sterke uavhengige initiativrike menn som gjerne vil ligge med damer. Og at dette kansje dreier seg vel så mye om genetisk gitte tenningsmønstre som om at det er opplært og innsosialisert. Man må ikke være drittsekk for å få dette til, men det hjelper muligens :-P
Anglofil Skrevet 25. desember 2007 #10 Skrevet 25. desember 2007 (endret) Så vidt jeg kjenner til, er det svært få av mine venner som faktisk ønsker seg en drittsekk og de som er populære i vennegjengen min er de man gjerne kan beskrive som de "snille". Men men, alle er forskjellige.(..) Og jeg har faktisk tatt iniativet, faktisk for under en uke siden. Ble avvist og det var leit, men jeg antar det er noen der ute for meg også. For meg blir det veldig feil å skylde på noen andre enn meg selv når det gjelder gutta, akkurat som gutta skylder på jentene, som det høres ut som her. Ja, jeg vil ha en snill gutt - og ja - jeg håper det er noen gutter der ute som vil ha en snill jente. Jeg vet jeg ikke er noen supermodell, ei har jeg mange av de attributter som svært mange kvinner rundt meg har, men det nytter ikke å gi opp håpet av den grunn. Jeg kan ikke så mye om dette "spillet" ts snakker om. Mye fordi jeg aldri har vært flink med gutter og har uansett aldri hatt mulighet eller sjanse til det. Og hadde jeg hatt, tror jeg heller ikke at det hadde falt meg inn å "spille". Det føles "feil" for meg og meg om det. Ja, jeg søker en snill mann, men han kan gjerne være sjarmerende på en slik måte at han får meg til å smile - og det ser jeg ikke noe galt i. Jeg er nok dessverre for dårlig til å flørte eller vise mine følelser, mye fordi jeg er hemmet av frykten for å bli avvist. Og det er veldig synd, men noe som kan jobbes med. Og jeg tror nok ikke jeg er alene om det. Det jeg prøver å si er at ingen jenter er like. Vi har ulike preferanser og ikke alle "spiller". Mvh Yvonne Endret 25. desember 2007 av yvonne
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. desember 2007 #11 Skrevet 26. desember 2007 Jeg spilte bevist da jeg var yngre. De senere årene har jeg ikke gjort det. Men jeg antar at jeg spiller en god del ubevisst, likevel. (jvnf. diverse sjekketeknikker og slikt.) Bruke teknikker er det samme som å spille.
W. Wallace Skrevet 26. desember 2007 #12 Skrevet 26. desember 2007 Bruke teknikker er det samme som å spille. Aha, er det det dere mener? Jeg mener "spillet" i betydningen av all sosial interaksjon. Jeg ser ikke på "spillet" som en slags bevisst manipulativ teknikk, men som forsøk på å kommunisere med en annen person, der det i de fleste tilfellene handler om å tiltrekke den andre, enten man har gjort seg bevisst på prosessene eller ikke. Sånn som jeg ser det, spiller jeg hele tiden. Det er ikke annet enn en metafor for å illustrere at man ikke skal ta alt så forferdelig alvorlig. Livets spill. Forresten, hvis noen nå skal komme meg regla om at "ja, du leker deg vel gjennom livet. Synd for deg når du sitter der med jobb på McDonald`s eller går daglig på trygdekontoret". Jeg snakker ikke om å gi faen, jeg snakker om å nyte livet mens man hele tiden når nye nivå i "spillet". Det er det alle spill handler om, nye nivå, nye utfordringer.
W. Wallace Skrevet 26. desember 2007 #13 Skrevet 26. desember 2007 Og hvordan "fungerer dette spillet" ?? Hvis jeg kunne oppsummert det i et avsnitt hadde jeg vært millionær for lenge siden. Oppsøk den kunnskapen du ønsker, og tilegn deg det du ser på som nyttig.
Gjest Pax Skrevet 26. desember 2007 #14 Skrevet 26. desember 2007 Så vidt jeg kjenner til, er det svært få av mine venner som faktisk ønsker seg en drittsekk og de som er populære i vennegjengen min er de man gjerne kan beskrive som de "snille". Men men, alle er forskjellige.(..) Men man er ikke nødvendigvis drittsekk selv om man spiller, "spiller" eller hva man nå kaller det. En drittsekk er og blir en drittsekk, uavhengig av spillet. Tøft av deg å ta intiativet, i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2007 #15 Skrevet 26. desember 2007 Jeg forstår ikke hva dere snakker om, teknikker og spill? og når jeg spør får jeg diffuse svar? Mener dere det og ikke vise for mye interesse? ikke sende melding først og slike ting???
Anglofil Skrevet 26. desember 2007 #16 Skrevet 26. desember 2007 (endret) Men man er ikke nødvendigvis drittsekk selv om man spiller, "spiller" eller hva man nå kaller det. En drittsekk er og blir en drittsekk, uavhengig av spillet. Tøft av deg å ta intiativet, i alle fall. Joda, forsåvidt, men når jeg tenker på "spillet", så tenker jeg på at man gjør det for å lure og drive med nettopp spill. Og vel, for min del ville det vært feil. Men det er jo opp til hvordan man ser på det - og det å ta iniativ ser jeg ikke som "spillet". Mvh Yvonne Endret 26. desember 2007 av yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå