Cathie Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Skal spise pinnekjøtt hos mamma i morgen, og har kjøpt sånne bjerkepinner til å ha i bunn, men mamma er veldig allergisk mot bjerk! Det var bjerkeblader i en te hun drakk en gang, og da ble hun skikkelig dårlig! Kan jeg bruke disse pinnene da, eller bør jeg prøve å få tak i en damprist? Noen som vet?
ToveM Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Sannelig om jeg vet, men trodde det var pollen fra treet en som regel var allergisk mot og ikke selve treet? Har i alle fall aldri hørt om noen som ikke tåler at kjøttet blir dampet på pinner, men kanskje hun bør være mer forsiktig med kraften som jo pinnene nesten blir liggende og "koke" i..
Cathie Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2007 Ja det er jo det, men siden hun er veldig allergisk er jeg redd det kan ha kommet pollen eller noe lignende stoffer i kvistene.. Prøvde å søke på det på nettet, men finner ingenting! Burde vel være noe om det, og endel er jo hyperallergiske også!
ToveM Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Ja det er jo det, men siden hun er veldig allergisk er jeg redd det kan ha kommet pollen eller noe lignende stoffer i kvistene.. Prøvde å søke på det på nettet, men finner ingenting! Burde vel være noe om det, og endel er jo hyperallergiske også! Kanskje det er tryggest tross alt med en rist da, har brukt begge deler jeg, og kan ikke si at jeg kjenner noe forskjell på smaken
ToveM Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Jeg bruker stålrist. Det gjør som regel jeg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå