Arwen Skrevet 20. april 2003 #1 Del Skrevet 20. april 2003 Er meget lei av at sengetøyet mitt går i stykker etter kun kort tids bruk, kan noen anbefale noen bra merker? (synes 500 pr. sett er max pris, fattig student med høyt boliglån :D) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. april 2003 #2 Del Skrevet 20. april 2003 Hmm... jeg har hatt mine i årevis uten at de har gått istykker, og de er stort sett av helt "normale" merker, slett ikke noe dyrt kvalitet-styr. Ja, de jeg hadde fra barndommen (noen godt over ti år) har etterhvert blitt fritatt for videre tjeneste nå. Var litt slitt, det var de, men like mye fordi jeg bare hadde en av hver sort, og plutselig fikk en samboer... Så de jeg har kjøpt selv, de er ikke mer enn et par åt gamle, men de er slett ikke slitt i alle fall. (og disse stammer fra obs, ikea etc, eller salg på princess....) Dessverre har jeg ikke så mange gode råd å komme med som du kanskje merker. Lurer så smått på hvorfor jeg svarer.... Bare for å si at mine billige virker som de holder godt...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. april 2003 #3 Del Skrevet 20. april 2003 Sengetøy må ikke være dyrt. Har fra IKEA blant annet som ikke er dyre - og som har holdt i årevis. Går i stykker? Aldri opplevd. Et sett jeg hadde en gang ble litt kort etterhvert fordi jeg alltid kjørte det i tørketrommel, men det er ikke noe problem. Er gjestesengetøy i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. april 2003 #4 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg HAR opplevd at noe gikk i stykker. Slet hull midt på stoffet. Etter ca 15 års bruk da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 20. april 2003 #5 Del Skrevet 20. april 2003 Kjenn på stoffet i sengetøyet! Jeg har kjøpt noen sett en gang.. husker ikke hvor og når, men de har holdt i en evighet! Stoffet er ganske tykt og litt stivt etter lufttørking. Men jeg har tørket det i trommel (nesten tørt) hele tiden. Ikke et hull!!! For en stund siden kjøpte jeg noen sett med et sengetøy i ganske tynt stoff. Det holdt 2 "runder" og revnet! Spør i butikken om du kan få kjenne på stoffet.. da er du et stykke på vei! Jeg har også et par IKEA-sett. Har holdt veldig bra, men er ikke så pent (snakker nå om settene jeg har kjøpt, ikke IKEA generelt). Har brukt det som gjeste-sengetøy og vasket det ganske ofte (her får ikke gjestene pent sengetøy skjønner du.. ). Pris og kvalitet henger ikke alltid sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 20. april 2003 #6 Del Skrevet 20. april 2003 De har veldig mye fint på IKEA for tiden, har lyst på nytt sengetøy jeg også... :D Har endel sengetøy fra IKEA og synes generellt at kvaliteten er veldig god hvis du kjøper de som er hvite/farget garn. De settene som har mønster som er "trykket på" ser fort ganske slitt ut. Har aldri opplevd at sengtøy har gått stykker. Er det sengetøy fra Høie du har, sånn med sømmen på utsiden? Har fått ordre av mamma om å aldri kjøpe de ihvertfall, sømmen revner visstnok veldig lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. april 2003 #7 Del Skrevet 20. april 2003 Hos oss får gjestene de sengetøyene som vi bare har en og en av (de som ikke er helt ødelagte etter 15 års bruk da, det var et sett jeg måtte gi opp, jeg jeg likte godt hele min barndom) Ja, det er stort sett det gjestene får. Delvis fordi vi sort sett bare har hatt en gjest om gangen, men delvis også fordi vi ikke HAR så mange sett å veksle i som er to og to... (to sett til sommersbruk, to sett til vintersbruk (flanell altså) Sånn er det når man er "nyetablert".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. april 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 21. april 2003 Vi har bodd her i tre år og har allerede ødelagt to sett :o de bare revner, kanskje det er jeg som gjør feil.. (Det ene tror jeg var fra Ellos, og det andre var muligens Høie)Hva gjør dere som har sengetøy fra IKEA med det at størrelsen er feil? De passer hvertfall ikke våre dyner og puter. Vi har sengetøy fra princess nå og det holder veldig bra, kanskje jeg bare skal fortsette og kjøpe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #9 Del Skrevet 21. april 2003 Vi, ehh, har pute og dyne fra IKEA også.... Forøvrig så syntes jeg først at det ikke passet så bra, men etter litt vask og tørk så passer det egentlig utmerket. Men nå HAR vi pute og dyne fra IKEA da, det hadde vi ikke da vi kjøpte det. Men det andre sengtøyet vårt passer også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. april 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 21. april 2003 Mamma kjøpte nemlig sengetøy fra IKEA en gang og det passet ikke i det hele tatt, hun måtte sy det om. Jeg har ikke symaskin, så det utgår.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #11 Del Skrevet 21. april 2003 Ja, jeg har hørt om dette, men så vidt jeg kan huske var "problemet" bare at det var for lange dynetrekk, 10 cm for lange. Men etter vask og trommel så er det ikke så mye for stort at jeg plages av det i alle fall.... Vi sloss litt med å få putene inn i det vi da, i putetrekket altså, men i alle fall etter at vi nå har fått nye puter (de putene vi sloss med var slike som var meget gamle, og ikke våre. Nå har vi flyttet og fått egne) så passer det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #12 Del Skrevet 21. april 2003 Hvis du er på jakt etter sengetøy til maks 500 pr. sett kan jeg trygt anbefale deg Åhlèns. Dynetrekk koster 250;-, putevar koster 60;- og da kan du mikse og matche som du vil. Sengetøy bør ikke i tørketrommelen, det beste er å ha de lufttørke. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. april 2003 #13 Del Skrevet 21. april 2003 Vel, jeg tørker det i trommel ganske ofte, av plasshensyn. Forøvrig minnes jeg når mamma sydde om et sengsett til meg. Det var fordi det var til sånne ekstra lange dyner, 220. Det var kjøpt, men så hadde jeg altså lita dyne, når alt kom til alt (vanlig da altså) Mamma skulle sy det om. Hun lurte nå litt på hvor mye hun skulle klippe av. (først ble det vasket og tørket i trommel så det skulle være "ferdig krympa") Hun la et dynetrekk utover som "mal", men for å være sikekr tok hun et annet i tillegg. De var ikke akkurat like lange... Ja, av de "helt vanlige" sengsetta hun hadde i skapet så varierte det opp mot ti cm hvor lange de var. Så at de fra IKEA som er 10 cm lengre enn det som oppgis normalt skal skape de helt store problemene, det er egentlig litt rart.... Vel, det var nå bare mitt lille syn på saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. april 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 21. april 2003 Da skal jeg ta en tur på Åhlens, synes det var veldig billig egentlig. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. april 2003 #15 Del Skrevet 21. april 2003 Da skal jeg ta en tur på Åhlens, synes det var veldig billig egentlig. :D God kvalitet er det også. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 21. april 2003 #16 Del Skrevet 21. april 2003 Syns i og for seg at Høie har bra sengetøy, har ikke hatt problemer med sydd ytterkant. Hvis du vil ha bra sengetøy til lav pris, bør du passe på når det er salg! Jeg har kjøpt masse på salg, og har fint sengetøy til en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemoni* Skrevet 21. april 2003 #17 Del Skrevet 21. april 2003 har ikke Åhlens samme størrelse på sengetøy som ikea da??? det tror i jeg... sengetøy fra Kid er ikke å anbefale!!! de blekner, og sømmene revner veldig fort. så der stemmer virkelig pris og kvalitet overens dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 21. april 2003 #18 Del Skrevet 21. april 2003 Høie sitt sengetøy skal holde i mange år. Har du fulgt vaskeanvisningen og det blir ødelagt, får du nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. april 2003 #19 Del Skrevet 22. april 2003 Vi har dyner og puter fra Jysk (tror jeg) - og sengetøy fra IKEA - dette med at størrelsen er feil er første gang jeg har hørt - og aldri hatt problemer med. (eller kanskje dynene er fra IKEA de også...?...hmmm....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. april 2003 #20 Del Skrevet 22. april 2003 Sengetøy fra Ikea passer ikke våre dyner og puter. Dynetrekket er for langt, så det er jo overlevbart. Selv om jeg hater å ligge med masse ekstra tøy, slik at det blir tynt og ikke noe dyne oppe ved ansiktet. Jeg snur nemlig dyna maange ganger i løpet av en natt.. Putetrekkene er for små.. Jeg har forøvrig gode erfaringer med sengetøy fra Kid. Men det kan jo være fordi jeg får rabatt der (har familie som jobber der), og dermed også har veldig mye sengetøy. Har bodd hjemmefra i 7 mnd og har sju sett med sengetøy. (og fire sett med gardiner, 10 sett med håndlær og kluter.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå