Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det sier jo litt... jeg personlig mener at ambulansepersonell burde være mer oppmerksom på slike ting, og ikke nekt å ta med mannen av den grunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, det sier jo litt... jeg personlig mener at ambulansepersonell burde være mer oppmerksom på slike ting, og ikke nekt å ta med mannen av den grunn.

Det er ikke tvil om at det var en tabbe å ikke ta mannen med i ambulansen. Men var dette rasistisk motivert? Ingen ting tyder på det. Ingen ting tyder på at noe i denne saken hadde noe som helst med rasisme å gjøre. Medisinsk feilvurdering, ja.

Og at ekteparet har opplevd rasisme tidligere, er det heller ikke noen grunn til å tvile på. Skurret oppstår idet alt med fortid og nåtid blandes til en lapskaus. Hun valgte å bruke denne saken som et eksempel på rasisme. Hun ble årets nordmann for det. Synd. Hun brakte en del hverdagsrasisme opp i dagslyset. Bra. Men når dette blir en lapskaus så vil alltid noen spørre seg om alle de tilfellene hun gir eksempler på fra tidligere også var rasisme, eller om også de var en ung kvinnes rop på ulv. Synd.

Skrevet
Er det fordi hun ropte rasisme i Sofienbergparken og tidsskriftet føler at vi andre må gi henne et "plaster" på såret?

Ambulansefolkene gjorde ikke jobben sin, men var det en rasistisk bakgrunn for det? Politimennene som var på stedet ble også kalt rasister og anmeldt for tjenesteforsømmelse, men frikjent.

Jeg skjønner ikke at det å rope rasisme i tide og utide skal gjøre at folk fortjener å kalles "årets nordmann"?

Bra du tok dette opp. Ja, jeg tror dette representerer mange nordmenns naive liksom snille godhet der de vil kompensere for dårlig samvittighet.

Dette er intet annet enn plaster på såret. Noe så teit! At de ikke klarer å tenke lengre!

Skrevet
Det er ikke tvil om at det var en tabbe å ikke ta mannen med i ambulansen. Men var dette rasistisk motivert?

Nei, jeg tror ikke det var rasisme. Jeg tror de tok ham for å være rusmisbruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...