Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snowflake
Skrevet

Jeg har mørk blondt hår og grønne øyne, og lurer på hvilke øyenskyggefarger som passer best til meg. Var på The Body Shop der jeg kjøpte en lilla og en blå etter anbefaling fra damen som jobbet der. Men jeg har hørt at vi som har grønne øyne ikke passer blå øyenskygge. Stemmer dette egentlig? Når jeg bruker blå skygge, syns jeg ikke det er stygt akkurat. Og gull, er det for mye å bruke gull-skygge på en vanlig hverdag? Har dere noen favorittmerker når det gjelder øyenskygger? Noen billige som er gode også, kanskje...? Fint med linker hvis dere gidder det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på selve grønnfargen. Jeg har grønnbrune øyne (i hovedsak mørk grønne med brune og gule spetter) og jeg kler lilla/plomme, noen rosatoner, bronse, gull, burgunder, enkelte grønntoner og noen brunnyanser. Blå kler jeg ikke. Så lenge ikke fargene blir for kalde, så blir de stort sett pene på meg.

Min hårfarge er mørk blond/kommuneblond, men er brunette for tiden. ;) Huden min er ganske lys.

Favorittmerker er chanel, Estee Lauder, I.D. og Kiss me.

En kan sikkert bruke gull til hverdags såfremt den ikke er for prangende og sterk.

Skrevet

Pureluxe (www.pureluxecosmetics.com) er et mineralmakeupmerke som har mange fine og rimelige øyenskygger. Stort fargeutvalg, og man kan også bestille prøver som koster kun 1 dollar per stk :) Disse er ganske store, og holder en stund. Et godt valg hvis du vil bestille mange forskjellige farger og prøve deg frem. I tillegg har de god service og lav porto.

Anbefaler forøvrig også de andre produktene på denne siden.

Skrevet

Pureluxe er et veldig godt forslag, men kan nene at min erfaring med diss øyenskyggene ikke alltid er like gode. Prøvene er svært sjenerøse, men jeg vil anbefale deg å bruke en primer om du bestiller øyenskygger herfra. Synes en del av fargene ikke sitter så veldig godt uten, og selv med primer har jeg opplevd problemer med å få noen av fargene til å sitte, og da snakker jeg ikke om å få dem til å sitte mer enn et par timer, men lenge nok til at jeg blir ferdig å sminke meg. Men for all del, det er verdt et forsøk. Har sikkert over 30 farger fra Pureluxe alene, og bruker ikke en gang halvparten av dem...

Kan forresten anbefale Golden Sands eller Tigers' Eye til hverdags, og med litt forsiktighet kan Golden Aura brukes under brynene og i/ved øyekroken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...