Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Dere som steker ribben på alle kanter, altså deler den opp først og så steker den -hvordan gjør dere det? Jeg gjorde dette for lenge siden, og dampet den først bl.annet...så stekte jeg den videre og det hele ble aldeles nydelig. Men husker ikke helt.. Noen?
loffen Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 (endret) Æsj, jeg hadde håpet du hadde fått svar. Lurer litt på om jeg skal gjøre noe sånt også. Nå er den på mine innlegg, sjekker i morra. Endret 23. desember 2007 av loffen
Dita Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 (endret) Du må først ha salt og pepper på. Dette pleier jeg å gjøre et døgn i forveien, men det går sikkert bra om du gjør det rett før du steker også. Bruner ribba på alle kanter og legger den deretter i en ildfast form eller langpanna, og steker den i stekeovnen på 200 grader i 30-45 min. Jeg har allerede brunet ribba og lagt den frysen. Da kan jeg bare ta den opp på julaften og la den steke ferdig i stekeovnen. Enkelt og greit og ikke noe søl. Endret 23. desember 2007 av Dita
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå