Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å miste digitalkameraet i gulvet, så linsa(?) ble skjev, og det er ikke mulig å slå det på.

Vi betalte 2000 kroner for det for 3 måneder siden, så jeg lurer på om det lønner seg å kjøpe nytt eller reparere det.

Noen som har erfaringer på dette?

Leverer jeg det isåfall inn til butikken hvor jeg kjøpte det?

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om det jeg kaller linse heter objektiv, men den er ihvertfall slått ut av stilling.

-HI-

Skrevet

Jeg har jo innboforsikring, og kanskje det vil lønne seg å ta det på den?

:tenker høyt:

Skrevet

lurer på det samme? kjøpte vårt i tyrkia, og må sende det til casio repratør i Bergen..

Skrevet

Om du lurer på om hjemforsikring dekker reparasjon av kamera så er det jo bare å lese vilkårene bakpå forsikringspolisen. Der står også hva egenandelen er og for meg er den kr 7000.00. Normalen tror jeg ligger på rundt kr3000 - og da lønner det seg IKKE å ta det på innboforsikring.

Ved å ha høyere egenandel så har jeg spart inn mye penger i løpet av få år på billigere forsikring - og da har jeg råd til å reparere ting når noe en sjelden gang går i stykker.

Mange er jo blitt lurt i butikker som Elkjøp, Lefdal osv til å kjøpe egen forsikring for bl a kameraer. Har trådstarter noe slik er jo problemet løst for i dette tilfelle lønnte det seg - hvis det ikke også der står noe med liten skrift.

Skrevet

Jeg hadde et Canon Ixus-kamera med ødelagt linse og skjerm, og eventuelle reparasjoner kom til å koste meg rundt 3000-4000,- Ergo kjøpte jeg meg heller nytt kamera.

Skrevet

Du kan høre med butikken om et prisoverslag, men den typen skade er ofte dyr å reparere siden hele objektivet må skiftes ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...