Gjest mja Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har klart å miste digitalkameraet i gulvet, så linsa(?) ble skjev, og det er ikke mulig å slå det på. Vi betalte 2000 kroner for det for 3 måneder siden, så jeg lurer på om det lønner seg å kjøpe nytt eller reparere det. Noen som har erfaringer på dette? Leverer jeg det isåfall inn til butikken hvor jeg kjøpte det?
Gjest mja Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Jeg er ikke sikker på om det jeg kaller linse heter objektiv, men den er ihvertfall slått ut av stilling. -HI-
Gjest mja Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har jo innboforsikring, og kanskje det vil lønne seg å ta det på den? :tenker høyt:
amles Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 lurer på det samme? kjøpte vårt i tyrkia, og må sende det til casio repratør i Bergen..
Kaffegjesten Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 Om du lurer på om hjemforsikring dekker reparasjon av kamera så er det jo bare å lese vilkårene bakpå forsikringspolisen. Der står også hva egenandelen er og for meg er den kr 7000.00. Normalen tror jeg ligger på rundt kr3000 - og da lønner det seg IKKE å ta det på innboforsikring. Ved å ha høyere egenandel så har jeg spart inn mye penger i løpet av få år på billigere forsikring - og da har jeg råd til å reparere ting når noe en sjelden gang går i stykker. Mange er jo blitt lurt i butikker som Elkjøp, Lefdal osv til å kjøpe egen forsikring for bl a kameraer. Har trådstarter noe slik er jo problemet løst for i dette tilfelle lønnte det seg - hvis det ikke også der står noe med liten skrift.
Gjest Dolce Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 Jeg hadde et Canon Ixus-kamera med ødelagt linse og skjerm, og eventuelle reparasjoner kom til å koste meg rundt 3000-4000,- Ergo kjøpte jeg meg heller nytt kamera.
Dru Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Du kan høre med butikken om et prisoverslag, men den typen skade er ofte dyr å reparere siden hele objektivet må skiftes ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå