Gå til innhold

Kveld med drikking = irritasjon igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen og noen kamerater skulle spille et eller annet spill og drikke litt hjemme hos oss i kveld. Jeg skulle egentlig ikke være hjemme, men av uventede ting kunne jeg ikke dra...

Det var selvsagt greit at typen holdt sin avtale om spilling her. De skulle se fotballkamp hos noen andre først og begynne spillingen sin ca kl 18.

Da klokka nærmet seg 18, ble de sittende å drikke der de så fotballkamp... Typen sendte melding om at det ikke var sikkert de kom og spilte. De drakk mer og mer, noen av dem ble veldig fulle...

Jeg fikk mld av kjæresten ca 23.30. Han spurte om jeg kunne hente dem. Jeg spurte hvem jeg skulle hente og han svarte "Meg. Bare meg."

Jeg skrev at han måtte komme ut med en gang jeg sendte mld om at jeg var der NÅ.

Rett før jeg var framme (han visste at jeg kjørte med en gang) fikk jeg mld der det stod "Trenger ikke å hente allikevel. Bli med å drikk istedet.." Vet ikke om typen eller en av kameratene sendte den.

Jeg så ikke noe tegn til han da jeg skrev at jeg var der, så jeg gikk og ringte på døra. Typen skulle være med hjem, så det ble ikke bomtur. Men så ropte han inn i stua ”Skal dere være med eller? Drar nå!” Ble stående lenge å vente i gangen der. Virka ikke som noen hadde tenkt å være med, typen spurte de igjen og jeg så spørrende på han. Han skrev jo at jeg skulle hente _han_. Endte med at to kamerater ble med, nå sitter de å hojer i stua vår.

Var forberedt på litt drikking og fest, men timene gikk… De skulle spille det spillet kl 18. Jeg får melding kl 23.30 om å hente han. De er her også, skal ikke spille nå heller, bare drikke mer.

”Det blir jo gæærnt uansett” sa typen da han så jeg ble irritert når han tenkte å ta med seg folk hjem. Vi har det så bra sammen egentlig, men det litt krangel når det er helg og drikking.

Er jeg urimelig?

Det ligger mer bak alt drikke-styret, men lurer på hva dere synes om akkurat denne kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at jeg har hatt sånne uoverenstemmelser med sambo også. I tilleg til i kveld hvor jeg er syk og mensen så har sambo bestemt seg for at å sitte og spille brettspill sammen med meg og en venn skal byttes ut med 360 spill og filmen 300. På meget høyt volum.. Gjett om det spillet skal ripes opp i morgen. Stemmen å spillet høres ut som den stemmen som er på pc'er..

For min del syntes jeg det er dumt å bryte det man sier uansett hva det måtte være.

Skrevet

Jeg har mine klare meninger her, men jeg skal ikke si stort, for jeg tror ikke mine meninger er de dere ønsker å høre.

.. man skal ta hensyn til hverandre på både godt og vondt, det er stort sett det jeg vil si om saken..

Skrevet

Det eneste jeg ser som problem der er at han dro med seg drita fulle folk hjem i deres leilighet uten å spørre deg først. MEN du kunne nektet de å bli med, siden du kjørte bilen. Det hadde jeg gjort. Så kunne samboer selv velge om han ville bli med meg hjem eller komme seg på hjem på egenhånd når han var ferdig med å ture. Og dersom han valgte det siste, ville jeg slått av lyden på telefonen slikk at jeg slapp mas fra han når han endelig ville hjem.

At planer ellers endres er da slikt som skjer. Og ingen krise om det skjer innimellom.

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Vel, da har jeg en kveld å gå ut i fra, og da ville jeg svart at sånt må man tåle en gang i blandt, men siden det ligger mer bak situasjonen er det ikke sikkert du får svar som passer til situasjonen deres.

For å si det sånn. Hvis dette er noe som skjer en sjeldent gang hadde jeg tatt det med et smil. Det er Jul, la han kose seg med gutta. :)

Ja, jeg syns du overreagerer litt (tatt i betrakning at du bare forteller om èn kveld).

Endret av Frøken Titt
Skrevet

Den ene av guttene var så full at han ble henta av dama si etter en halvtime. Den andre var også full, begynte å bli dårlig... Så han spydde i doen og slukna raskt på sofaen.

Synes det var merkelig å ta de med til oss istedet for å slutte festen, slik som noen de var hos tidligere, også mente ville vært best.

Snakket litt med typen rett etter jeg skrev innlegget her. Det ender alltid med at vi blir venner, og at begge vil prøve å få drikkehelgene til å gå "smidigere" for begge.

Selv om jeg kunne vært flinkere til å takle forandringer, for det er jeg ikke alltid, så er jeg er veldig enig med AnnChristin86; det er dumt å bryte det man sier uansett hva det måtte være.

Skrevet

jeg tror det blir litt av slike irritasjoner innimellom jeg. Avtaler kan forandres underveis, spesielt for den som drikker. Men hvis du ikke ville ha med de fulle kameratene hjem kunne du kanskje bare sagt det til dem? Men jeg skjønner at hvis det er mye av slike situasjoner så kan det bli irriterende, men en sjelden gang imellom er noe annet. Snakk med samboeren din om det når dere begge er edru og del hva dere tanker og føler rundt situasjonene i helgene med drikking. Så kan dere forstå hverandre og høre hverandres syn på ting og jobbe ut fra det. Kommunikasjon er alltid viktig i et godt fohold.

Skrevet

Sånne ting er litt kjedelige - når man er edru selv ser man selvsagt ikke poenget i å dra hjem overstadig fulle folk på nachspiel når det likevel slutter etter kort tid, og man synes heller ikke det er moro når planer endres plutselig. Men når man er den som er ute er det lett å glemme å være fornuftig, jeg har i hvert fall flere ganger dratt på nachspiel for så å komme på etter ti minutter at jeg egentlig vil hjem og sove, eller jeg har vært med på å feste høylytt selv om det virkelig er noe jeg hater at andre gjør :sjenert: Man kan rett og slett bli litt "supermann" når man har drukket, og tenker ikke over at enkelte ting er mer eller mindre hensynsløse ovenfor andre.

Det du beskriver er i mine øyne ikke en veldig dramatisk eller drøy ting, men jeg skjønner at du ble irritert og skuffa. Samboern din bør også innse det dagen derpå at det var dumt å endre planer etter at du hadde kjørt for å hente, og beklage dette. Men utover det ville jeg ikke gjort noe stort poeng ut av dette, så lenge det er noe som skjer en sjelden gang. Om det er hverdagskost derimot synes jeg det er hensynsløst, og du bør i såfall si klart fra om hvordan du opplever det og at du ikke synes det er akseptabelt.

Skrevet

Jeg hadde ikke hengt meg opp i dette om jeg ikke skulle tidlig opp. Må jo få lov å leve dem også. Hadde det vært hver helg derimot, da hadde jeg ikke orket. Jeg vil ikke ha en samboer som må ut å drikke hver helg. Det passer ikke sammen med drømmen min om familieliv:O) Nå er jeg heldig og har en utørst samboer;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...