Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Trenger særlig innspill på holdbarheten i løpet av dagen og om dere vil klassifisere dem som lette eller litt tyngre parfymer. Ungdommelige eller for litt mer modne kvinner? Hvilke synes dere er gode? Guerlain-shalimar Guerlain-shalimar light Guerlain-samsara jean paul gaultier- fragile jean paul gaultier- le classique lancome-poeme lancome-hypnose dolce & gabbana-the one -hva med en god chanel parfyme, har hørt at de skal ha god holdbarhet? I utgangspunktet bør ikke duften være for lett av typen ungdommelig parfyme som nesten ikke lukter noe. Synes imidlertid det er litt vanskelig å danne seg et inntrykk av duftene når man går i parfymeriet og lukter på ørten stk, derfor hadde det vært fint med innspill her fra noen som kanskje kjenner parfymene bedre?
Rexina Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Har ikke så mye kjennskap til de duftene du har listet opp, men de to nederste ville jeg styrt unna. Den nedereste er sitrus luftfrisker på fleske. Den er ganske sterk, synes jeg i alle fall, og den er ikke å anbefale. Hypnose har mamma en prøve på, og ja, den sitter nok hele dagen, men det er en hodepine parfyme. Den skjærer igjennom og veldig kvalmende. Jean Paul Classique synes jeg er god. Den passer ikke meg, men har en venninne som har den og den lukter nydelig på henne. Den vil nok sitte hele dagen, for den er ganske konsentrert, men på en god måte, synes jeg. De andre har jeg ikke noen erfaring med desverre. Nå er jo det med parfyme veldig individuelt da..
Gjest Morgan le Fay Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 (endret) D&G The One er ikke en sitrusduft, Rexina! Tvert imot er den søt og varm og har endel vanilje i seg, og også bittelitt fersken.Du tenker nok på Light Blue Jeg vil karakterisere alle de nevnte duftene som tyngre dufter, og de har gjerne god holdbarhet, også. Jeg liker selv gjerne litt tyngre dufter, og liker de fleste du foreslår unntatt Fragile som har noe udefinerbart som jeg ikke takler, og Poême er jeg heller ikke så begeistret for. Endret 23. desember 2007 av Morgan le Fay
Gjest Dolce Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Av de parfymene du nevner har jeg bare prøvd Jean Paul Gaultiers Classic - den synes jeg er veldig god. Litt tung kanskje, men lukter absolutt godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå