anine Skrevet 20. april 2003 #1 Skrevet 20. april 2003 Jeg har en gang smakt en kake som jeg ikke kan glemme, den var kjempegod! Det var en lav, rund kake med nøttebunn og med noe gult/sennepsgult oppå. Mandelskiver var strødd på toppen. Noen som vet hvilken kake dette er eller enda bedre; har oppskriften? Håper...........
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. april 2003 #2 Skrevet 20. april 2003 Høres ut som en kake som heter "Onkels Yndlingskake". Minnie
Gjest Diva Skrevet 20. april 2003 #3 Skrevet 20. april 2003 Eller suksessterte ? Her er i allefall en oppskrift hvis det er den du lurer på : SUKSESSTERTE : Eggehviter 4 stk Melis 150g Malte mandler 150g Bakepulver 1/2 ts Krem: Eggeplommer 6 stk Sukker 150g Fløte 2 dl Vaniljesukker 1 1/2 ts Meierismør 150g Slik gjør du: 1. Stivpisk eggehviten med melis som has i litt etter litt. 2. Vend inn malte mandler og bakepulver. Ovnstemperatur: 175 grader Steketemperatur: ca.30 min. Krem: Bland eggeplommer, fløte, sukker og vaniljesukker i en kjele og kok det opp under svak varme. Husk å røre hele tiden slik at det ikke legger seg ved i bunnen. Avkjøl kremen noen timer . Pisk opp det romtempererte smøret bland inn eggekremen. (Den kokte kremen og smøret skal begge ha romtemperatur når det piskes sammen)Kremen fordeles utover kaken og dekoreres med raspet sjokolade. Det kan også være en eller annen mandel / nøttekake.... (?) Diva
Gjest care Skrevet 20. april 2003 #4 Skrevet 20. april 2003 Jeg tenkte umiddelbart på mandelkake. Kunne det vært den?
'Lilly' Skrevet 20. april 2003 #5 Skrevet 20. april 2003 Jeg ville også si mandelkake, men kanskje kjært barn har mange navn???
anine Skrevet 21. april 2003 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2003 Tusen, tusen takk alle sammen. :D Synes den oppskriften på suksessterte så veldig "riktig" ut, Diva. Skal prøve å bake den, så får vi se/smake om det var den jeg mente. Uansett så det ut til å være en kjempegod kake. Blir spennende!
kristine 80 Skrevet 22. april 2003 #7 Skrevet 22. april 2003 Jepp.. jeg tror også det er en suksessterte.. Det er den beste kaken i hele verden. Kristine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå