Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Driver og setter opp budsjett. Jeg flytter på nyåret inn i en ny leil på 53 kvm og aner ikke hva strømutg kan havne på.

Den er helt ny så ikke dårlig isolert, på vestlandet og vil inneholde bl.a. tørketrommel. 1 person vil bo der. Oppvarming av leil er inkludert i husleien så vil ikke komme på husleien. Jeg vil tro at jeg har et middels strømforbruk.

Noen som har en ide om hva det kan komme på i mnd? Varmtvann skal jeg betale for om det har noe å si for strømprisen.

Håper noen der ute kan gi meg et røft estimat. Har satt 500 kr mnd, men håper det er litt for mye i snitt per mnd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oppvarming av leil er inkludert i husleien så vil ikke komme på husleien.

Hva mener du med dette?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bor i en litt mindre leilighet som er kjempekald ... Det er høyt under taket men nye vinduer. Jeg har budsjettert med 900/mnd.

Skrevet

strømregningen mente jeg selvfølgelig, oppvarming av leil er inkl i husleien og kommer ikke på strømregningen:)

Skrevet

Bor på 45 kvm og vi er to...legger ikke merke til strømregningen engang...så 500 i mnd er nok mer enn du trenger:)

Gjest Blondie65
Skrevet

Uten oppvarming ville nok 500/mnd vært nok.

Skrevet

Hm, får snart strømregning på ca. 1400 (leste av måler og forhåndsavregnet i går), men hvor ofte kommer regningene? Tror det er annenhver mnd. :klø: .

Vel, uansett -jeg bruker strøm til oppvarming og har 70 kvm (men dusjer ganske ofte på jobb, så varmtvannsforbruket er ikke all verden), så jeg vil tro 500 holder godt i ditt tilfelle.

Skrevet

Er det ikke en gang i kvartalet regningen kommer da? Synes aldri jeg får strømregning jeg....

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi er to, og bor på 70 kvadratmeter. Varmtvannet vårt er inkludert i husleien. Vi betaler ca 600 kroner i mnd. Bruker oppvaskmaskin, vaskemaskin ca hver dag, varmekabler i alle rom osv. Tror du kommer langt med 500 kr i mnd.

Skrevet

Strømutgifter fordeler seg omtrent 60-20-20 på oppvarming, varmtvann og lys/elektriske artikler. Når oppvarming og varmtvann er inkludert i husleien, skal du altså bare betale ca. 20% av full strømregning. Hvis man f. eks. antar at en normal full strømregning for leiligheten er på 750 kr. måneden, skal du altså bare betale 150 kroner per måned.

Men det er mange ting å ta i betraktning. For det første er tallene selvfølgelig svært individuelle og for det andre kan det være fastledd på nettleie og strømforbruk. Bruk derfor strømkalkulatoren for å finne den beste leverandøren.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er andre steder, men her med Fjordkraft som nettleverandør kommer regningen hver annen måned. Jeg har Norges Energi som kraftleverandør og de har jeg spart mye på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...