Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått studielån nå, men trenger forsåvidt ikke å bruke pengene, så da sitter jeg her og tenker litt....Er det noen trygg måte å få en liten fortjeneste av pengene før summen må betales tilbake? Noen som har noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken tidsperspektiv har du på investeringen? Hvilken risiko er du villig til å ta, dvs er du villig til å miste alle pengene?

Umiddelbart vil jeg tro at høyrentekonto i bank er et greit alternativ for deg, siden du sikkert ikke vil risikere å miste lånte penger?

Skrevet

Takk for svar :) Jeg vil ikke risikere å miste pengene. Høyrentekonto var en god idé..Banken min har ikke noen gode tilbud/god rente på kontoene, men jeg har hørt at skandiabanken kan være et alternativ? Stemmer dette?

Ellers så er tidsperspektivet ca. 5 år +-.

Skrevet

Forøvrig er vel BSU beste alternativ, men man får kun skattefradrag for 15' pr år uansett.

Bank2 og ya bank har bra betingelser på høyrentekonto hvis du ønsker det. Finnes nok av oversikter som sammenlikner betingelsene på høyrente, bare søk på nettet.

Skrevet

Hvis du ikke allerede har brukt oppp BSU kvoten din bør du absolutt benytte deg av dette, sett inn 15000 før nyttår (ergo må du være kjapp, bare noen dager igjen) og 15000 rett etter så har du skattefradrag for to år allerede (forutsetter jo at du faktisk har hatt inntekt da). Renta på disse kontoene er jo kjempebra (eneste sparealternativet det faktisk kan lønne seg å låne penger for å benytte deg av), så du kan trygt sette resten inn også, evt beholde pengene på vanlig høyrente så du kan sette inn på BSU i 2009 også, om du ikke klarer å spare opp beløpet opå andre måter. Hvis du skal studerer flere år ville jeg tatt opp studielån hvert år, så har du en kjekk egenkapital hvis du skal kjøpe bolig, studielån er gunstigere enn boliglån. Glitnir, Norwegian bank etc. har rente på over 5,9%, det finnes opdaterte lister på både beste høyrente og BSU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...