Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Har dere erfaringer med hva som skjer når kattepusen møter juletreet for første gang? Vi har nå fått inn juletreet i stua. Det skal pyntes i morgen. Vi har hatt katt nå i ca. 3 uker, en ungkatt. Nå går han rundt og snuser på treet. Han er som regel veldig aktiv på nattestid, og jeg er ganske spent på hva som vil skje når vi henger på en masse dinglende pynt.... Kanskje våkner vi opp til et kaos av barnåler og kattepus og pynt overalt på julaften.....?
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Japp, katta så langt inn i juletreet som overhodet mulig og klorer seg fast som en gal da jeg forsøkte å dra han ut derfra.... Ryss ryss fra treet... Hehe, men katter er jo forskjellige.
Mie Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Med pus i hus går vi for edelgran - så slipper vi i hvert fall å støvsuge hver eneste dag. Ellers er det jo kjekt hvis man er glad i å pynte juletreet - her oss oss er det i hvert fall slik at vi får pyntet nedre del hver morgen, da har pus plukket ned etter beste evne i løpet av natten. Men noen store kriser har vi ikke hatt, det går stort sett greit.
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Med pus i hus går vi for edelgran - så slipper vi i hvert fall å støvsuge hver eneste dag. Det funker ikke med alle puser. De her tre er levende bevis på dette.. Hver dag jeg står opp så er det barnåler utover gulvet som hadde holdt til å lage et nytt tre.
Arkana Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Ingen av kattene vi har hatt har brydd seg nevneverdig om treet. I begynnelsen er det litt gøy med lavthengende, dinglende pynt, men det går de fort lei av.
Wildy Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Katten jeg har nå overser treet fullstendig, men han blir litt fornærmet om vi får inn nye møbler eller flytter rundt på ting også da, det er best når alt er slik det alltid har vært! Den forrige katten jeg hadde elsket å plukke ned pynt samt klatre i treet ( noe som sjelden fungerte spesielt bra, forå si det midlt...hehe...).
Gjest Silmarill Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Ho,ho, glem juletre når du har katter i huset Vel, i alle år har guttungen og jeg hatt juletre-d a han var liten vel og merke - men et år skaffet vi oss katter og dem har vi selvsagt enda (fiiine pusene) Joda, vi fortsatte med juletre vi(samboer,sønnen min og jeg), det året vi hadde katter for første gang.............oi, ikke smart! en grei var selve treet da det kom inn i hus! Alle 3 kattene snusa selvsagt som dem alltid gjør når noe nytt kommer inn på deres teretorium+at lukten var "utete" Treet "vælva" mange gangerl enge før pynten kom på plass...*huff* Ja,ja, så ble treet pyntet me julekuler og gliitter - både juleglitteret og julekulene ble omhyggelig revet ned av pusene da vi snudde ryggen til... Hmm, det neste året kjøpte vi plastikktre Det var også en dusteide, selv plastikktreet vårt begynte å drysse, men det var pga.kattene det også-de angrep plastikkjuletreet med engang vi ikke var hjemme, og da vi kom hjem lå treet i et hjørne defsormert, julekuler overalt og glittere var surra rundt plastkktreet på kattevis samt biter lå rundt i hele leiligheten! De 4 siste årene har vi ikke hatt juletre pga. pusepjuskene
NovaFlare Skrevet 22. desember 2007 #8 Skrevet 22. desember 2007 Jeg har 3 lekne innekatter, jeg er sååå glad for at jeg ikke feirer jul
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #9 Skrevet 22. desember 2007 Hehe. Foreldrene mine måtte ett år binde fast juletreet til en krok i taket fordi katta var helt vill.... Men det er eneste gangen for året etter gikk det bra. Vi har også hatt katt og juletre samtidig i mange år, og har alltid gått bra...
Gjest Tnita Skrevet 24. desember 2007 #10 Skrevet 24. desember 2007 (endret) Min river ned treet med jevne mellomrom og gjemmer de nye kulene under sofaen. Kjempegøy med juletre for pusen! :katt: Endret 24. desember 2007 av Tnita
Cata Skrevet 24. desember 2007 #11 Skrevet 24. desember 2007 Våre har aldri angrepet busken, men det var veldig lurt å henge uknuselig pynt på de nederste greinene......
Gummiloppa Skrevet 24. desember 2007 #12 Skrevet 24. desember 2007 Hehe, det minner meg om en julemorgen for en del år siden... Sto opp glad og fornøyd for at det endelig var julaften, og synet som møtte oss var et totalt kaos med knuste kuler overalt og treet knekt i to. Så nå lar vi heller være å ha juletre så lenge pus er i hus
la Flaca Skrevet 25. desember 2007 #13 Skrevet 25. desember 2007 Går det ikke stort sett greit med katt og juletre? Har erfaring både med en aktiv siameser og en relativt rolig sibir, og ingen av dem har herja med juletreet eller ødelagt noen annen julepynt. Til og med serviettene jeg brettet og satt oppi stettglassene da jeg dekket til julemiddag fikk stå i fred over natta. Det skal nevnes at pusen klatret oppetter "stammen" på det 3 meter høye kunstige treet vårt, og kom ut på toppen. Men han gjorde ingen skade, og det ble med den ene gangen. Han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg da han kom til topps og ble litt forfjamset over alle lysene og glitter og stas.
ToveM Skrevet 25. desember 2007 #14 Skrevet 25. desember 2007 Vi har to katter, ingen av de bryr seg noe om juletreet. Det hender de "dingler" litt med de laveste kulene
Gjest lillebøll Skrevet 25. desember 2007 #15 Skrevet 25. desember 2007 Katta har revet ned en kule. Og så gikk den lei.
RedFox81 Skrevet 25. desember 2007 #16 Skrevet 25. desember 2007 Kommer an på katten, våres første katt, hunnkatt, velta hele juletre ved 2 anledninger , da hun jakta på juletrekuler. Katten vi har nå, en hankatt, var først redd juletre og turte ikke nærme seg engang, men ble vant til det etterhvert, og bruker nå å sitte mye under.
Gjest milkyway Skrevet 25. desember 2007 #17 Skrevet 25. desember 2007 Vårt sto helt fint til pappa viste pus at glitteret var fullt mulig å leke med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå