Gå til innhold

Til kaffen på julaften..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva serverer dere til kaffen på julaften, altså en stund etter middag og dessert?

Jeg trenger inspirasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi serverer som regel kaffen sammen med desserten og andre kaker. Vi er ikke så glad i de typiske julekakene i vår familie, så vi har bl.a. sjokoladekake og hvit dame, i tillegg til desserten.

Skrevet

Vi er heller ikke så begeistret for de tradisjonelle kakene, i hvert fall ikke småkaker eller delfiakake.

Vurderer hvit dame, men lurer på om det blir litt mye med krem (eller kremkonsistens) siden vi skal ha riskrem til dessert i tillegg til kransekake og is.

Er gått litt lei brownies, så nå er alt så vanskelig. :fnise:

Skrevet

Hva er hvit dame?

Skrevet

Jeg skal ha koldtbord og setter dessert og kaker sammen på et eget bord. Skal ha marsipankake, kransekake, dajmiskake, risboller, småkaker og fruktsalat med råkrem .. så for folk forsyne seg som de ønsker. I tillegg har jeg frukt, nøtter og konfekt. Tenkte på karamellpudding og - men kanskje det blir litt "overkill" :ler:

Skrevet

Hvit dame er marsipankake. (Bergensk uttrykk)

Skrevet
Hvit dame er marsipankake. (Bergensk uttrykk)

Aha :idesmil:

Skrevet

Hjemme satt vi alltid frem en skål med hjemmelagde julekaker, julemarsipan og konfekt. Vi hadde også en skål med frukt (appelsin, klemetin, eple) en skål nøtter og noe dadler og fikener. Tradisjonelt kaffebord julaften. :)

Skrevet
Hjemme satt vi alltid frem en skål med hjemmelagde julekaker, julemarsipan og konfekt. Vi hadde også en skål med frukt (appelsin, klemetin, eple) en skål nøtter og noe dadler og fikener. Tradisjonelt kaffebord julaften. :)

Vi også :jepp:

Pluss litt ekstra tørket frukt

Skrevet

Vi pleier å ha hvit dame og hjortebakkels til kaffen. Og frukt og konfekt.

Skrevet

Sjokoladecookies, kransekake, trøfler og konfekt, samt dadler, aprikoser og nøtter.

Skrevet

Kaker, diverse desserter som Dronning Maud og Karamellpudding, is , småkaker, lefser, krumkaker, riskrem etc...

Skrevet

Først er det kaffe til desserten som erkaramellpudding.

Senere på kvelden er det daimiskake, daimrullekake med smørkrem, daim butter cookies og nøttekjeks til kaffen.

Ikke ei julekake her i huset så lenge det finnes så m ange andre gode kaker.

Skrevet

Tradisjonelle pepperkaker med pynt, peppernøtter, marsipan, twist, konfekt, dadler og fiken, nøtter, fruktcoctail og vaniljesaus og is til :sikle:

Skrevet

Takk for svar! :)

Vi endte opp med julekaker (småkaker), brownies, kransekake, iskake, konfekt, frukt, marsipan, fløtekarameller og litt salt snacks. Aboslutt alt for mye (tipper det egentlig hadde holdt å sette frem en skål sjokolade :fnise: ), men det er jo slik det skal være julaften. Forbausende mye ble spist også, selv om alle var mette og hevdet at de ikke kom til å orke noe som helst.

Skrevet

Vi har endt opp med å droppe det aller meste av julekakene - har bare litt struller og noen delfia-konfekt.

Stort sett er det ingen som orker kaker likevel - men litt salte nøtter pleier å gå unna.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Kaker, diverse desserter som Dronning Maud og Karamellpudding, is , småkaker, lefser, krumkaker, riskrem etc...

Hei dagdrømmeren ! har du oppskriften på "daimrullekake med smørkrem"

den tror jeg at jeg har hatt men har mistet den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...