Gå til innhold

Stillegående oppvaskmaskin!

Gjest Qlio

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi skal nå flytte til ett nytt hus, og skal investere i en ny oppvaskmaskin. Den vi har nå er av typen Whirpool, og har gått i 6 år uten ett eneste problem. Vi har tenkt og tilby de som har kjøpt vår leilighet om å kjøpe denne, siden de ikke har noe (skikkelig nyetablering på gang). Eneste ulempen med denne er at den bråker skikkelig!

Men skal vi selge vår, da MÅ vi ha ny! Jeg nekter og kaste bort masse tid på å stå på kjøkkenet for å vaske opp. Mange ekteskap har blitt reddet av oppvaskmaskinen, det er jeg sikker på. Så hvorfor skal jeg ta sjansen på å ødelegge mitt eget? *ler*

Så til 1000 kroners spørsmålet:

Kan DU anbefale meg en stillegående oppvaskmaskin?

Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Merker som Siemens, Miele og AEG har spesialisert seg på stillegående oppvaskmaskiner. Når det gjelder pris så ligger det nok fra 6000 kroner og oppover for en av toppmodellene.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar, Minnie, ang. de typene du nevnte:

Er det da mange finesser som man ikke trenger med da? På den vi nå har er det bare tre programmer, men jeg bruker bare ett program (vask på 65 grader).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Endel av disse modellene har endel forskjellige programmer, bla. "finvask" til glass etc. Nesten som en vaskemaskin. Men jeg er ikke noen super-ekspert så ta deg en tur til en elektroforhandler og forhør deg litt, men Siemens, Miele og AEG er hvertfall gode merker.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg takker og bukker, vet hvertfall om noen gode merker nå.

Miele har jeg hørt bra om tidligere også (særlig vaskemaskinen deres), så jeg går nok for den. Da gjenstår det bare og samle argumentene for mannen, for han er det viktigst at den er stille så da er vel kjøpet i boks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble meget overasket da vi fikk vår oppvaskmaskin i hus! Vi har ikke lagt vekt på støynivå, ettersom vi har god plass og ikke hadde blitt plaget av litt støy uansett. Vi kjøpte en integrert maskin sammen med kjøkkenet fra IKEA og forventet ikke så mye av den egentlig (den var slett ikke dyr heller).

I begynnelsen var jeg inne på kjøkkenet og sjekket fordi den var så stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi kjøpte Asko for 2 år siden. Har ikke hatt noe problemer med den og den er veldig stillegående.

Vi betalte 6500kr.

Vi er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ASKO oppvaskmaskin og er veldig forhøyd med den. Leiligheten har åpen løsning og da er det slitsomt med en bråkete oppvaskmaskin. Sambo og jeg syntes begge det var viktig å ha en stillegående maskin og ASKOen hører vi nesten ikke. Tror den kostet ca 6500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Asko nå i vinter, den er stillegående og utrolig effektiv. I tillegg bruker den lite vann = lite vann å varme opp.

Kan anbefales!

Den kostet ca 7000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...