Gå til innhold

Blir så irritert og lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her og er kjempedårlig, har spydd i hele natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke vært i nærheten av noe syke den siste uken og har tørket spy i hele natt. Det er noe som går overalt - kan like gjerne være noen du har stått ved siden av i butikken.

Men - syke barn skal ikke i barnehagen altså!

Skrevet

Helt enig! Det er utrolig egoistisk, både ift barnet selv, de andre (voksne og barn) i barnehagen og de andre foreldrene som ender opp med syke barn.

Skrevet

Fullstendig enig! Et barn hos vår dagmamma ble levert dit selv om barnet hadde spyet hele natten og fortsatte å spy hos dagmamma - med det resultat at alle (både vi og den familie vi reiste bort til) lå og spydde i tur og orden i alle juledagene.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Syke barn har ingenting å gjøre i barnehagen.

Likevel er det nå slik at man ofte er mest smittsom i perioden rett før sykdom bryter ut - så det at man sender syke barn i barnehagen er ikke alltid forklaringen på at det oppstår en smittesituasjon.

Men som sagt, syke barn skal holdes hjemme - også dagen etter, selvom de hadde sin siste spyrunde om kvelden/natten.

Skrevet

Syke barn har ingenting ibarnehagen og gjøre, burde heller være hjemme og bli friske :)

Skrevet

syke barn har ingenting i barnehagen å gjøre.. dette burde alle foreldre skjønne.. men hvis de ikke gjør det, så er det også barnehagens ansvar å ikke ta imot syke barn og sende de hjem igjen!!!

Skrevet

Enig med dere alle om at syke barn selvfølgelig skal være hjemme når de er syke, men vil også påpeke det at det ser ut som hele Norges befolkning de siste månedene har fått den samme sykdommen i tur og orden. Det er ikke til å unngå. Bare tenk på hvor mange som har tatt i den samme handlevognen når du er på butikken, eller dørhåndtaket i en butikk/bygning. Kanskje har noen med et uhell hostet på brødet du kjøper i butikken. Smitten føres videre så utrolig lett, og du må nesten ikke gå ut blant andre folk for å unngå å bli syk.

Trøsten får være at sykdommen ikke varer så mange dager... ;)

Skrevet

Helt enig... Ikke bare kommer barna i barnehagen når de har kastet opp dagen før, men også med grønn snue og såvidt kan puste fordi de er så tette. Hva får barnet ut av dagen om det ikke orker noe, ikke klarer å leke, men bare er slapp og trøtt?

Foreldre bør være flinkere til å se på almenntilstanden hos barnet, og ikke bare temperaturmåleren...

Skrevet

Jeg er 100% enig i at syke barn ikke skal i barnehage!!!

Men fy å lite forståelse det er for syke barn i arbeidslivet!

Ringer man på jobben og sier en har sykt barn blir man uglesett og snakket om i dager etterpå om hvor lite de med barn stiller opp!

Skrevet
Jeg er 100% enig i at syke barn ikke skal i barnehage!!!

Men fy å lite forståelse det er for syke barn i arbeidslivet!

Ringer man på jobben og sier en har sykt barn blir man uglesett og snakket om i dager etterpå om hvor lite de med barn stiller opp!

Dersom du føler deg forskjellsbehandlet, så ta kontakt med verneombudet! De er der for deg.

Kan forstå at det kan være vanskelig å ta slikt opp i en liten bedrift, men du har uansett rett på hjelp og støtte fra verneombudet!

Og husk: Du er erstattelig på jobb, men ikke i ditt eget liv og for dine barn!!!

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv enda, siden jeg og mannen jobber omhverandre, så det er ikke en aktuell problemstilling enda.

Men jeg gruer meg til det blir, for jeg ser jo hvordan det snakkes om de andre!

Skrevet

Som barnehageansatt kan jeg virkelig skrive under på at syke barn ikke skal være i barnehagen!!

Ikke bare pga smittefaren, men fordi det er pyton å være i barnehagen når man er syk. Jeg har utallige historier om foreldre som bare MÅ på jobb selv om barnet er sykt, eller de ikke kan hente når vi ringer.

Barnehagebarn må kunne delta i alle aktiviteter som foregår, og kunne være ute i løpet av dagen. Personalet har ikke kapasitet til å ta seg av kun et barn hele dagen. Dessuten trenger barnet omsorg og omtanke av sine foreldre når det er sykt.

Tenk hvilke signaler man sender sine barn ved å vise at jobben er viktigere enn barnet.

Jeg har tatt i mot barn med spy i håret når de kommer i barnehagen om morgenen. Stikkpiller som ligger i bleia ved første bleieskift. (Holder vel feberen i sjakk til utpå dagen, hvert fall). Unger som henger over armen min og gråter hele dagen og vil ha mamma/pappa...... Stakkars små.

Skrevet

^Det er ditt ansvar å nekte å ta i mot barn som er for syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...