*Frøken Fryd* Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Hadde tidligere to små barn hjemme, og mottok derfor kontantstøtte. Begge barna fikk barnehageplass, og jeg informerte nav om dette pr. telefon. Også barnehagen meldte fra. Fikk likevel neste måneds kontantstøtte. Ringte og informerte dem om at jeg ikke skulle ha de pengene, og de skulle ordne opp. Nå har jeg igjen mottatt kontantstøtte som jeg ikke har krav på.. Irriterer meg at jeg må bruke tid og energi på å tilbakebetale penger når jeg flere ganger har bedt dem stoppe utbetalingen... Er det vanlig at nav er så "treig"?
Gjest Mamrjuri Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Jeg er i enighetens makt. Nav er treg det vil si at Nav er svakte. Det vil si at blandingsord av svak med betyrning av arbeidet hvilken som er såvel å si sakte med sannhet å bahandla. Med andre ord folkenens. Hull dere unna noe som kan likne noe sånt no i deres fremtidige liv i 2008 og så videre og så videre for evig! Takk for meg!
Colargol Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg var arbeidsledig en liten periode før jeg startet opp studiene igjen. Tror jeg meldte fra i et halvt år til Nav (da Aetat) for at de skulle forstå at jeg hadde blitt student! De stoppet utbetalingene etter mas, men de kortene man skal fylle ut bare fortsatte å komme i posten! Slitsomt... Men du har sagt fra skriftlig også, ikke bare muntlig eller? For det hjelper som regel å sende mail istedet for å bare ta en tlf.!
*Frøken Fryd* Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg var arbeidsledig en liten periode før jeg startet opp studiene igjen. Tror jeg meldte fra i et halvt år til Nav (da Aetat) for at de skulle forstå at jeg hadde blitt student! De stoppet utbetalingene etter mas, men de kortene man skal fylle ut bare fortsatte å komme i posten! Slitsomt... Men du har sagt fra skriftlig også, ikke bare muntlig eller? For det hjelper som regel å sende mail istedet for å bare ta en tlf.! Har sagt fra både pr. telefon og mail, opp til flere ganger... Forstår at enkelte kan la seg friste til å bli trygdesvindlere.. Da jeg skulle få engangsstønad for første barn kom den dobbelt opp, og etter å ha fått tilbakebetalt den, fikk jeg "purringer" i posten der de sa at jeg hadde krav på kontantstøtte og måtte søke om dette. (La ved skjema, med post-it der de forklarte hvordan skjema skulle fylles ut, i tilfelle det var vanskelig for meg.. )Måtte ringe, maile og til slutt møte opp personlig for å få dem til å forstå at jeg hadde fått pengene...Da jeg møtte opp, kunne de ikke se første utbetaling i systemet sitt, men jeg kunne jo se på min konto at de var kommet inn... Så i mitt tilfelle har altså halvparten av alle søknader til Nav (kontantstøtte x2 + engangsstønad x2) endt opp med dobbel betaling, utbetaling av penger når jeg ikke har krav på det etc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå