Gå til innhold

steke ribbe dagen før

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_GURIMALLA_*
Skrevet

da jeg skal ha både ribbe og pinnekjøtt, så blir det mye mat og det arb som føler med.

jeg skal steke ribba dagen før,men er litt i tvil. vil jo ikke at den skal bli tørr julaften og at svoren skal bli myk.

hva kan jeg gjøre for at den ikke skal bli tørr under prosessen for å få svoren sprø.

Kan jeg skjære opp kvelden før, eller er det best å vente???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre gjør det på den måten da programmet på julaften er tettpakket. Svoren legges til side og varmes ikke opp på nytt. Den skjæres av før andre gangs oppvarming. Pølsene bli også varmet opp dagen før. På julaften deles pølsene og ribben opp og pakkes inn i aluminimumsfolie og varmes opp.

Gjest nextlife
Skrevet (endret)
da jeg skal ha både ribbe og pinnekjøtt, så blir det mye mat og det arb som føler med.

jeg skal steke ribba dagen før,men er litt i tvil. vil jo ikke at den skal bli tørr julaften og at svoren skal bli myk.

hva kan jeg gjøre for at den ikke skal bli tørr under prosessen for å få svoren sprø.

Kan jeg skjære opp kvelden før, eller er det best å vente???

Det går så fint å steker ribba dagen før! Du steker den akkurat som du pleier om du skulle servert den med en gang. Bruk gjerne grillelementet på svoren, da blir den ikke myk ved oppvarming.

Når ribba er blitt kald, deles den opp i serveringsstykker, legges i form som dekkes med plast.

Når jeg varmer den opp er jeg forsiktig med temperaturen, varmer den på kanskje ca 100 grader til den er varm, så stter jeg opp tempen de siste minuttene, ca 225-250 grader, bare for å få en litt crispy utside på stykkene (liker de best sånn), og få "freshet opp" svoren. :)

Endret av nextlife

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...