Gå til innhold

Frisørhjelp trenges sterkt (ang. permanent)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har langt brunt hår (rekker meg ca. til midjen på det lengste, noe oppklipt), jeg har pannelugg og har nå lyst på permanente hårkrøller. Jeg har aldri prøvd noe lignende før, og har noen spørsmål.

Jeg liker ikke å bruke så mye tid på håret mitt hvert dag. Men ejg har lyst på store krøller, altså ikke kruser, men store bølger / krøller (se bilde for eksempel).

Spørsmålene mine blir:

Er det mulig å ta permanente STORE krøller? Og hvor vanskelig er det evt. å vedlikeholde?

Og hvor kan jeg evt. ta det? Og hvor ofte må det tas?

http://z.about.com/d/prom/1/7/I/0/-/-/lngmisch.jpg

http://www.withfriendship.com/user/images/...hley-fuller.jpg

Noe slikt, mer som Mischa enn tvillingene. :)

Bilder laget om til url i hht reglene.

Tabby, mod

Endret av Tabby
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beklager, kjente ikke til den regelen. Skal huske det i fremtiden! :)

Skrevet

Henger meg på her, for jeg kan også tenke meg slike krøller :)

Skrevet

Slike krøller må man bruke krølltang for å få, dessverre..

Man kan ta permanent på store ruller, men det krever en del arbeid hjemme på badet for å få de flotte, store korketrekkerne. Krøllet hår (både naturlig og permanentbehandlet) har lett for å bli brusete, og permanent tørker i tillegg ut håret, noe som gjør det enda mer brusete og umedgjørlig.

Så mitt tips til dere som vil ha slike krøller: Kjøp dere en stor og god krølltang, og en varmebeskyttende spray og krøll håret av og til, f.eks. når dere skal ut på byen eller lignende. :)

Gjest Blondie65
Skrevet
Slike krøller må man bruke krølltang for å få, dessverre..

Man kan ta permanent på store ruller, men det krever en del arbeid hjemme på badet for å få de flotte, store korketrekkerne. Krøllet hår (både naturlig og permanentbehandlet) har lett for å bli brusete, og permanent tørker i tillegg ut håret, noe som gjør det enda mer brusete og umedgjørlig.

Så mitt tips til dere som vil ha slike krøller: Kjøp dere en stor og god krølltang, og en varmebeskyttende spray og krøll håret av og til, f.eks. når dere skal ut på byen eller lignende. :)

Eller varmeruller.

Advarsel: Hvis dere har sånt hår som jeg har vil dere være fine i nøyaktig 15 minutter og så vil det glatte håret ha dratt ut krøllene igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...