Gå til innhold

olivenolje i håret!

Gjest mango

Anbefalte innlegg

Havna borti en liten link om oliven olje i håret her men så aldri hva resultatet blir!

Har jo en flaske olivenolje stående på kjøkkenet liksom...men er det bare til å smøre det i håret?vått?tørt? ehhh.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Olivenolje er også den perfekte hår kur. Vask håret og tørk det med håndkle, så smører du inn håret med olje. Den kan virke 30 min eller helst over natten. Må vaske håret et par ganger får å få ut oljen. Jeg har erfart at olivenolje reddet et langt hår. Var på ferie på Fiiji og da fungerte ikke noen som helst hårkur mot sol og saltvann. Jeg fikk da en kopp olivenolje av koken på stedet og tok dette i håret og kunne da etter et par dager gre håret igjen."

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du langt hår som er blitt skikkelig skadet av solen, kan nok olivenolje hjelpe - slik Kira skriver.

Selv har jeg halvlangt hår som lett kan bli litt slitt og tørt i tuppene. Jeg prøvde olivenolje i det for flere år siden og gjør det ALDRI igjen. Det tok MANGE utskyllinger og hårvasker før oljen var ute. Og selv da virket håret rett og slett fett. Har du "normalt" tørt eller slitt hår vil jeg heller anbefale at du klipper tuppene eller bruker hårkur/balsam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

de gangen jeg har brukt olivenolje som hårkur har jeg brukt det i tørt hår, og gnidd inn shampo før jeg dusjer det, altså shampo i tørt hår. gjør du håret vått med olje i kan det være veldig vanskelig å få ut all oljen, kommer nok en del an på hva slags shampo du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar oljen i tørt hår!

Etter en stund tar jeg FØRST shampo i håret, så vann.

Hvis du skyller håret FØR du tar i shampo, så sitter oljen skikkelig!

Ikke noe problem å få det ut.

Etter at du har skylt ut shampoen i det tørre håret, så vasker du en gang til med shampo!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg bruker soyaolje i håret, det fungerer akkurat like godt som olivenolje. Gjør som the imp og Lea; tar i shampoo før jeg skyller. Jeg må gjerne ta i shampoo to eller tre ganger før jeg har fått ut alt, men jeg har aldri opplevd at håret blir fett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær oppmerksom på at håret kan bli fortere fett etter en olje-behandling.

Men det er jo litt av vitsen; at håret ikke skal bli tørt og slitt. Hvis du har problemer med fett hår i hodebunnen og tørre tupper, så går det fint å bruke oljen KUN i tuppene.

Men uansett bør shampoen i håret før du skyller/tar venn i håret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte olivenolje i håret tidligere. Jeg synes håret mitt ble misfarget av det (har lyst hår). Så jeg vil ikke anbefale denne type hårkur så lenge man har lyst hår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre har skrevet :

1: Olivenolje i tørt hår (ikke inn mot hodebunnen)......la virke en stund ..( ta likegodt litt olje blandet med sukker og masser kroppen med dette i mellomtiden ...supert for å få bort nupper og man får deilig hud etterpå)....

2: så shampo i håret ...gni godt inn (såpe på kroppen dersom du har smurt inn denne og så ...) ..

3 : og så spyl med vann.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Får det ut som en lek jeg, og synes ikke håret blir noe fett i det hele tatt (kanskje jeg må bruke masse mer olje?) Håret blir mer medgjørlig i alle fall, så dette er noe jeg liker. Tar jo tid, så jeg gjør det ikke ofte, men deilig for håret er det.

Ja, håret min trenger en klipp også, men olivenolje er deilig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Prøvde det engang, brukte gode mengder med olje. Glemte at jeg ikke skulle ha i vann før shampo, men det gikk greit likevel. Shamponerte to ganger, det var nok. Også ble krøllene mine mye mer fremtredende etterpå... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje, matolje, egg, honning o.l, HJELPER ikke på slitt hår, det gjør KUN en hårklipp! Disse sakene gir kun en kosmetisk forbedrelse, tørt hår blir ikke sunt igjen, matvarer inneholder ingen ting som kan bygge opp og/eller reparere et tørt, skadet hår. Det er det bare en ordentlig hårkur som kan gjøre. Oljer legger seg utenpå håret, derfor blir det blankere og glattere.

Og det er ikke å anbefale til et tynt nordisk hår. kan tenke meg at det er fint i et tykt/grovt utenlandsk hår.

For å få det ut, kan jeg anbefale å kjøpe renseshampo, og ta i shampo før vann som før er skrevet her. Zalo funker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jada, jeg vet at oljen ikke reparerer slitte hårtupper, det gjør ikke en hårkur heller, splittede tupper ER splittet. Da hjelper det bare å klippe det bort.

Men når håret tilføres olje så det ikke er så tørt, mitt hår er svært tørt, så blir det lettere å gre, og da sliter jeg langt mindre i det når jeg grer det, og da blir det mindre slitt.

Nei, oljen reparerer ikke det slitte håret, men jeg ser på det som litt "forebyggende" jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente at hårkur hjelper mot tørt, skadet hår. Olivenolje er om ikke annet en billig måte å få gredd det ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår er mye stripet ....da vil vel olivenolje være bra for å få det blankere? for det ser nokså fliset ut pga stripene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det, fordi det er fett. Glansspray er jo og bare fett! Men håret kan bli misfarget, så jeg noen som skreiv, det vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Virvel

Jeg bruker olje mot tørr hodebunn, og der hjelper det i hvert fall. (Med frisørmamma er jeg fullstendig klar over at splittede tupper ikke kan repareres. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også frisørmamma.. av den gode gammeldagse typen.

Hun sverger selv til olivenolje og anbefaler det gjerne.

Men det er bare en kur mot splittede tupper: SAKS!

En annen ting er å forebygge. Tørt hår=slitt hår og olje gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Selv uten frisørmamma vet jeg at eneste kur mot splittede tupper er saks. Men jeg er også tilhenger av å forebygge. Mitt hår er tørt, og det floker seg lett, og da er olje fint for å gjøre det lettere å ha med å gjøre. og dermed floker det mindre, da drar jeg mindre i det med børsten, og da sliter jeg det mindre.

Uansett skal jeg en tur til frisøren snart og fjerne noen tupper som begynner å bli slitte, men olje fortsetter jeg uansett med. Når den får sitte lenge, håret vasker og lufttørker i "fritt fall", ja da får jeg ekstra fine krøller også, så en dag med god tid er det ideelt før sosiale sammenhenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Olivenolje, matolje, egg, honning o.l, HJELPER ikke på slitt hår, det gjør KUN en hårklipp! Disse sakene gir kun en kosmetisk forbedrelse, tørt hår blir ikke sunt igjen, matvarer inneholder ingen ting som kan bygge opp og/eller reparere et tørt, skadet hår. Det er det bare en ordentlig hårkur som kan gjøre. Oljer legger seg utenpå håret, derfor blir det blankere og glattere.

Og det er ikke å anbefale til et tynt nordisk hår. kan tenke meg at det er fint i et tykt/grovt utenlandsk hår.

For å få det ut, kan jeg anbefale å kjøpe renseshampo, og ta i shampo før vann som før er skrevet her. Zalo funker også...

vil ikke zalo på en måte reversere bruken av olivenolja? om du skjønner hva jeg mener..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...