Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer ble jeg singel etter seks år i et forhold. Jeg oppdaget at mannen min hadde bedratt meg relativt systematisk og med flere ulike jenter gjennom i allefall de siste to årene. Nå har jeg det bra, har fått meg eget hus, slått meg til ro, funnet gleden og faktisk funnet en flott kjæreste.

Stort sett er jeg veldig ferdig med eksen, men jeg har litt kontakt med hans nåværende kjæreste (hun avslørte utroskapen overfor meg) og han behandler henne like dårlig som han behandlet meg.

Det som plager meg innimellom er at jeg ikke har fått rast skikkelig ut overfor ham og aldri har fått "tatt igjen", for å uttrykke meg litt barnslig. Jeg har lyst til å såre ham skikkelig og lyst til å hevne meg. Antagelig går det over med tiden og det er kanskje hevn god nok at han nå er uten meg ( :fnise: ), men hva syns dere? Er det lov å hevne seg? :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke lov :fy_fy:.

(Men du verden så fristende i blant..... ;) )

Gjest =tentacle=
Skrevet

Han roter nok livet sitt tilstrekkelig til uten din hjelp.

Hevn er udannet og smålig og alt det der, om det er lov eller ikke kommer mest an på hvilken form hevnen kommer i.

Nå når du har funnet roen og ny kjæreste, er det gjerne greiest å ikke befatte seg med hevn og usmakeligheter. Det er ikke det inntrykket du vil gi din nye kjærlighet, og kanskje ikke den personen du vil være heller.

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg syns det er lov, om man skal følge bibelen så er det et øye for et øye, og vend det andre kinnet til....så du får velge en av de to =D

Selv ville jeg tatt igjen. For jeg er så barnslig, og jeg skammer meg ikke over det.

Skrevet

Det er egentlig ikke lov, men skjønner deg godt, jeg.

Synes dessuten at hun nye dama som du har kontakt med fortjener en advarsel hvis han er like kjip mot henne. Det vil forøvrig kanskje være hevn nok.

Skrevet

Den beste hevnen er å leve et godt liv - uten ham.

Skrevet

Det er jo selvsagt lov, det er ingen som kan hindre deg eller nekte deg.

Hvor konstruktivt det er, er en helt annen ting.

Skrevet

Du vet, engelskmennene sier det så treffende: WELL LIVING IS THE BEST REVENGE.

Men denne fyren bør vel ikke få barn med noen. Det blir mange å såre. Han har det nok ikke så bra, litt terapi kunne vært noe å foreslå for den han er sammen med å ta han med på. Det kan hjelpe noen.

Skrevet
Det er egentlig ikke lov, men skjønner deg godt, jeg.

Synes dessuten at hun nye dama som du har kontakt med fortjener en advarsel hvis han er like kjip mot henne. Det vil forøvrig kanskje være hevn nok.

Å hun er advart og vel så det - det er jo en grunn til at vi har kontakt. Jeg forsøker å støtte henne så hun kommer seg vekk fra ham før hun blir ødelagt av ham.

Jeg tenker vel kanskje i mitt stille sinn at å troppe opp på gårdsplassen hans med tilhenger for å hjelpe henne å flytte ut hadde vært konge :fnise:

Dere har rett - jeg vil ikke være en sånn person, men jeg har samtidig lyst til å få ham til å brenne. Han burde dessuten vært merket så ikke noen andre går i fella og involverer seg med ham.

Skrevet
Jeg syns det er lov, om man skal følge bibelen så er det et øye for et øye, og vend det andre kinnet til....så du får velge en av de to =D

Selv ville jeg tatt igjen. For jeg er så barnslig, og jeg skammer meg ikke over det.

An eye for an eye and the whole world goes blind.

Vil du bli behandlet som en voksen må du oppføre deg som en og.

Små barn tar igjen, ikke voksene.

Men innrømmer gjerne at fristelsen kan være VELDIG stor til tider.

Skrevet

Du er ikke ei sånn jente Suzy!

Ta din hevn med å leve et godt liv uten ham.

Jeg tenker vel kanskje i mitt stille sinn at å troppe opp på gårdsplassen hans med tilhenger for å hjelpe henne å flytte ut hadde vært konge :fnise:

-Og hjelp hans nåværende med flyttelasset når den tid kommer.

Utmerket hevn, Suzy!

:klem:

Skrevet
Du er ikke ei sånn jente Suzy!

Ta din hevn med å leve et godt liv uten ham.

-Og hjelp hans nåværende med flyttelasset når den tid kommer.

Utmerket hevn, Suzy!

:klem:

Jeg hevner meg i allefall ved å forsøke å hjelpe henne så godt jeg kan - hun har flyttet langt fra familie og venner for å leve sammen med ham og han er ikke god mot henne - så jeg forsøker å være en hun kan ty til når det er litt svart.

Og JA - det flyttelasset kommer jeg til å melde meg veldig frivillig til å hjelpe henne med :lur:

Skrevet

Hvordan kan man si at hevn er udannet? En god hevn krever sannelig sin kvinne hva angår innsikt og planlegging. Sef er hevn lov! Det er de hevnene jeg ikke tok, som jeg angrer på. Det er nemlig viktig å benytte anledningen mens man fortsatt har nok innflytelse til å kunne hevne seg. Synes det å hjelpe henne å flytte høres ut som en bra ide! En vel gjennomført hevn gjenoppretter balansen og gir sjelefred.

Skrevet
Jeg hevner meg i allefall ved å forsøke å hjelpe henne så godt jeg kan - hun har flyttet langt fra familie og venner for å leve sammen med ham og han er ikke god mot henne - så jeg forsøker å være en hun kan ty til når det er litt svart.

Og JA - det flyttelasset kommer jeg til å melde meg veldig frivillig til å hjelpe henne med :lur:

Jeg har stor varebil. :lur:

Skrevet
Jeg har stor varebil. :lur:

:danse:

Gjest StockDama
Skrevet
An eye for an eye and the whole world goes blind.

Vil du bli behandlet som en voksen må du oppføre deg som en og.

Små barn tar igjen, ikke voksene.

Men innrømmer gjerne at fristelsen kan være VELDIG stor til tider.

Jeg oppfører meg voksent og med respekt, mot de som har fortjent det. Om noen stikker en kniv i ryggen min, så skal jeg ikke bare la det fare.

Skrevet

Kommer an på typen hevn, men å hjelpe henne med flytting om hun ønsker det selv er jo ikke så galt da. Ikke i det hele tatt, tvert i mot...

Jeg tror man kan angre på andre, mer ondskapsfulle og skadelige ting; greit nok, det er fristende å planlegge hevn, og det føles kanskje bra både under forarbeid, utførelse og en liten stund etterpå, men så ender man vel med å skamme seg over at man lot seg styre av såpass usle tanker. Nå har ikke jeg så mye erfaring med hevn, men jeg er sånn at jeg helt klart får en liten demon på skulderen min som får meg til å gjøre ugjennomtenkte, tildels slemme (og relativt vilkårlige) ting av og til, og mange av disse tingene er jeg lite stolt over å ha gjort...

Gjest indo_utlogget
Skrevet
Jeg oppfører meg voksent og med respekt, mot de som har fortjent det. Om noen stikker en kniv i ryggen min, så skal jeg ikke bare la det fare.

Helt enig her. Jeg skal innrømme at jeg kan være så barnslig at jeg kan hevne meg - og nyyter det dersom det er velfortjent. Småting bryr jeg meg ikke om, men virkelig dolking i ryggen overser jeg IKKE.

Skrevet

Jeg tror det er smartest å la han være.

( selvom det sikkert er kjempe fristende å kverke hele fyren :fnise: )

Skrevet

La det gå...du er lykkelig og har det bra; hvorfor skal han ha en slik makt over deg enda? At du tenker på ham og vil ha hevn? Snu ryggen til...fortid er fortid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...