Gjest Andreas74 Skrevet 20. april 2003 #1 Del Skrevet 20. april 2003 Hva gjør man når man tror at den man elsker har kjølnet? Jeg har vært sammen med en flott jente i 2 år, og det har stort sett bare vært tut og kjør og full lykke hele veien. Hun er en varm og og kjærlig person, og etter et par ekser av den heller kalde sorten er det noe jeg har satt veldig pris på. I det siste synes jeg dessverre at hun virker mer reservert og kald ovenfor meg. For det første har sexen dabbet litt av. Hun har alltid være litt lat og egoistisk i senga, og overlatt det meste av arbeidet til meg, men hun har alltid vært lidenskapelig. I det siste synes jeg det virker som hun ikke lever seg fullt så mye inn i det som før. Hun blir sjelden kåt og tar aldri initiativet på annen måte enn å dra meg ned på sengen oppå henne for så å forvente at jeg gjør all jobben med å "få henne igang". Det blir mye oralsex fra min side, og lite (så godt som ingen) "gjenytelser" på den fronten. Dernest har jeg den litt ubestemte følelsen av at noe er galt. Føler at hun ikke kikker på meg med de samme følelsene som før, og at hun tar mindre kjærlig på meg. Jeg har spurt om alt er ok, om det er noe galt, men det benekter hun og synes bare jeg er masete som bringer det opp. Men hva gjør man når man går rundt med den snikede følelsen av at alt ikke er som det skal? Som en tilleggsopplysning må jeg nevne at jeg ikke på langt nær har vært den ideelle kjæresten på en stund. Jeg er 100% opptatt med et prosjekt som har deadline i mai, og det har tatt mesteparten av ettermiddager og helger. Jeg forsøker å finne tid til oss innimellom øktene, men jeg vet det har blitt litt lite av det. Hun er på sin side også opptatt med studier og sine egne venner, og summa summarum får vi ikke sett så mye til hverandre som vi skulle ønske. Jeg har ingen grunn til å mistenke at hun er utro eller noe slikt, men jeg synes det er trist nok dersom hun er blitt litt lei av meg :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 20. april 2003 #2 Del Skrevet 20. april 2003 Forhold pleier å roe seg litt etter hvert, seksuelt og kosemessig. Hvis du uttrykker usikkerhet og mistenksomhet, smitter det over på henne, når dere er sammen, - sånt merker man ubevisst, at det ligger noe i luften. Prøv å legge vekk disse tankene og bruk tiden dere har sammen til å være nær og ha det gøy sammen. Hun kan godt være inne i en periode hvor hun ikke har særlig lyst, dette varierer og er normalt. Kanskje hun er misfornøyd med seg selv, kroppen sin etc. Jenter kan henge seg opp i bagateller, et kilo for mye kan være nok... Prøv å snakk med henne - men ikke mas, vent til en anledning som passer, gjerne over en flaske vin... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 24. april 2003 #3 Del Skrevet 24. april 2003 Vel, "Ingen forelskelse varer for evig". Ibegynnelsen er det så herlig, da man er sammen hele tiden, kan ikke få nok av hverandre og alt er så lidenskapelig og søtt. Men så går denne fasen over. Som jeg så på tv (Dr. Phil?), det går fra å være: "Åh, vi kan avslutte hverandres setninger" til et par år senere: "Hold kjeft, la meg snakke ferdig!". Og ulike personer kommer ut av denne forelskelsesfasen på ulike tidspunkt. For noen er denne fasen (eller nyforelskelse) over på bare noen måneder, og for noen andre flere år. Så kanskje er du i den fasen enda, mens hun har blitt ferdig med den? Husk at selv om hun ikke er (ny)forelsket lenger, så betyr det ikke at hun ikke elsker deg. Man går gjerne forelskelse til kjærlighet. Selv om ikke kjærligheten er like heftig lidenskaplig som forelskelse, betyr det ikke et tilbakeskritt, men et skritt videre. Men en ting å tenke på er at mange bruker eller tolker denne slutten på (ny)forelskesesfasen som en grunn til at h*n ikke er den rette for meg. Noen mennesker er "avhengig" av foelskelsesfasen. Og så kan en jo ikke benekte at det ikke alltid går over til kjærlighet når forelskesesfasen er over. At man finner ut at det ikke var mer enn det. Slik er det bare. Nå sier jeg ikke at slik og slik er det med deg og dere to, for det er noe du selv må finne ut. En ting sier du jo selv, er at dere har hatt veldig lite tid sammen. Og for å sammenligne: som de fleste som har blitt foreldre vet, er at tid sammen er viktig for å vedlikeholde et forhold. Det er mange som opplever en downperiode i forholdet når en har lite tid sammen . Mitt beste råd er at du må snakke med henne om hvordan du føler det, og ikke godta at hun synes du er masete! En gylden regel er å tenke godt gjennom hvordan legge det frem på best mulig måte. Det er liten vits om partneren føler seg beskutt og går i forsvarposisjon med den gang. Og det er viktig at dere kan ha god tid å snakke. Jeg mener, ikke si i butikken "Jeg synes at suger meg så lite". Du skal heller ikke spørre henne hva som er galt, for det kan fra hennes side være topp! Du skal fortelle hvordan du føler, at du ikke har det topp. Og er hun en god partner bør hun lytte og høre problemet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå