Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 I hundrevis av år har vårt lille land vært et kristent land, og de fleste av oss er ganske stolte av hvor langt vi har kommet. Norge er vel helt på toppen når det gjelder inkludering og forståelse, med det forbehold at mange er i ferd med å bli svakere i troen på et fargerikt fellesskap. Julen er noe for seg selv, julen markerer noe viktig, det er Guds enbårne som skal feires. For å beholde vår identitet, kunne det være en god idè å forby utøvelse av alle andre religioner enn Den Rette Tro i julehøytiden. Jeg vil ikke gå like langt som islamistene, som gjerne skjærer over strupen på folk som ikke passer inn. Men det kunne være en fin markering å forby all annen religionsutøvelse enn kristendommen i jula.
Tabris Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Så siden Norge er på toppen når det gjelder inkludering og forståelse, så skal vi forby alle andre religioner i jula? Høres logisk ut. Hvordan har du tenkt å gjennomføre dette i praksis? Et eget julepoliti som banker på hjemme hos folk for å se om de feirer noe annet enn jul?
Brunhilde Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Hvem har gitt deg, gjest, retten til å bestemme hva som er det du så fint kaller "Den Rette Tro"? Jeg er forøvrig uenig i alt som står i innlegget ditt. Du viser ingen form for forståelse for, ei heller aksept av, andre mennesker, i mine øyne gjør det deg til en farlig, fanatisk og noe enfoldig person. Men en god jul ønsker jeg deg gjerne, i forståelsens og inkluderingens navn.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 I hundrevis av år har vårt lille land vært et kristent land, og de fleste av oss er ganske stolte av hvor langt vi har kommet. Norge er vel helt på toppen når det gjelder inkludering og forståelse, med det forbehold at mange er i ferd med å bli svakere i troen på et fargerikt fellesskap. Julen er noe for seg selv, julen markerer noe viktig, det er Guds enbårne som skal feires. For å beholde vår identitet, kunne det være en god idè å forby utøvelse av alle andre religioner enn Den Rette Tro i julehøytiden. Jeg vil ikke gå like langt som islamistene, som gjerne skjærer over strupen på folk som ikke passer inn. Men det kunne være en fin markering å forby all annen religionsutøvelse enn kristendommen i jula. Nå ble faktisk jul feiret her på berget før denne kristen-dommen ble avsagt over oss alle, så om du bruker førster-trumfen så ryker dere på sjøen før dere vet ordet av det. Men det er en god idé med et hemmelig politi som skal påse at ingen tenker skitne tanker i julen. Vi kan kalle det Jestapo??
mysan Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Ja, den var festlig du. Jula er opprinnelig en hedensk/paganistisk fest for å feire vintersolverv. Det er kristendommen som har kommet i ettertid og lagt beslag på den, som en snikinnføring av kristendommen i sin tid... Der var du jamen morsom.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 I hundrevis av år har vårt lille land vært et kristent land, og de fleste av oss er ganske stolte av hvor langt vi har kommet. Norge er vel helt på toppen når det gjelder inkludering og forståelse, med det forbehold at mange er i ferd med å bli svakere i troen på et fargerikt fellesskap. Julen er noe for seg selv, julen markerer noe viktig, det er Guds enbårne som skal feires. For å beholde vår identitet, kunne det være en god idè å forby utøvelse av alle andre religioner enn Den Rette Tro i julehøytiden. Jeg vil ikke gå like langt som islamistene, som gjerne skjærer over strupen på folk som ikke passer inn. Men det kunne være en fin markering å forby all annen religionsutøvelse enn kristendommen i jula. Har aldri lest ett innlegg som mer direkte ønsker å forsvare blasfemiparagrafen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå